2023-09-18, 08:49
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Marqueso2
Ja nej jag har inget problem med hur planeterna i spelet är egentligen, tycker att det finns tillräckligt mycket intressant för att göra det värt att landa på en slumpad, springa runt en del och sen dra. Ibland mer än så!

Jag är helnöjd med spelet, ger mig nog 100-150 timmar i nuläget. Sen beror allt på vad för nytt som införs med framtida DLC. Precis vad jag hade förväntat mig.

Så du förväntade dig inte mycket alls och blir underhållen av copy-paste skit i en motor som gjorde sitt för 2 decennier sedan.

Bra då vet vi andra att dina omdömen av saker är värd absolut noll om man inte har samma låga förväntningar och är lika lättroad som en 5-åring.

Good for you!
Citera
2023-09-18, 08:54
Medlem
adolf512s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orangutangensmamma
Nu vill jag inte vara taskig. Men flyga in i gasjättar?

Ditt skepp hade blivit pannkaka innan du hade vetat ordet av. Och detta pga trycket som är i gasjättar.
Trycket beror på hur nära center du är.

I star-citizen så kan man flyga in i gasjättar men då förstörs skeppet om man kommer för långt in, man kan fortfarande flyga högre upp i molnen.

Hade velat se något sånt i fler spel (helst bättre implementering än vad star-citizen har nu).
Citera
2023-09-18, 11:40
Medlem
H24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adolf512
Inte gasjättar.

Flyga in i gasjättar?

Är Skyrim ett dåligt spel för att man inte kan simma i lava?
Citera
2023-09-18, 12:06
Medlem
Citat:
Trycket beror på hur nära center du är.

I star-citizen så kan man flyga in i gasjättar men då förstörs skeppet om man kommer för långt in, man kan fortfarande flyga högre upp i molnen.

Hade velat se något sånt i fler spel (helst bättre implementering än vad star-citizen har nu).

Jag förstår vad du är ute efter. Mer frihet och inte så mycket begränsningar?
Men då är nog förväntningen till spelet innan det som verkligen är problemet.

Spelet är som Skyrim. Och Skyrim har också begränsningar som en användare påpekar.

Star Citizen kommer också att ha begränsningar. Du kommer inte att kunna ta fram kuken och köra helikoptern tex. Du kommer heller inte att kunna ta din farkost till parallella universum.

Måste du in i atmosfären till en gasjätte? Och jo, redan i början av atmosfären är trycket så pass högt att ditt skepp är en pannkaka. På samma sätt så brinner din farkost upp, långt innan du når solens flammor….
Citera
2023-09-18, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heligaste
Jag har suttit och spelat Stafield hela helgen, måste säga att jag tycker det är roligt, man merker att det är bethesda som ligger bakom tycker man känner igen mycket på spelstilen och samtalen man har ingame med Fallout. Inte klarat hela men hittils så är jag underhållen kunde vara lite mer frihet i rymden så man slapp använda sig av kartan för flyga till planeter, hade varit mer inlevelse om man kunde välja att flyga sig fram dit man ville, om man ville. 7 av 10 ka komma att ändras när spelet är slutspelet

Problemet är att det är 15-16 ljusår bort för varje system du besöker. En halv grad ut av kurs och du hamnar fanemig.. Ja vart hamnar du. Inte dit du ville iallafall.
Då hade man klagat på det också..
Citera
2023-09-18, 12:20
Medlem
Sotarmackas avatar
Många crybabies här i tråden, spelat i fred nu en vecka och spelet blir bara bättre och bättre. Dagens ungdomar lider dock av diagnoser, har svårt kunna sitta stilla utan mobil.

Adolf, heh.. Oj oj.. Där har ni en äkta crybaby!
Citera
2023-09-18, 12:33
Medlem
adolf512s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orangutangensmamma
Jag förstår vad du är ute efter. Mer frihet och inte så mycket begränsningar?

Men då är nog förväntningen till spelet innan det som verkligen är problemet.
De lovade "unparalleledfreedom and exploration", "you can land and explore anywhere on the planet, not just this planet but all planets of the system". Var uppenbart att de inte skulle leverera det från start men det är skrämmande hur folk accepterar att bli vilseledda om vad spelet kommer erbjuda innan lansering.

Citat:
Spelet är som Skyrim. Och Skyrim har också begränsningar som en användare påpekar.
Skyrim har inte problemen med ladd-tider eller att vara begränsad till att resa till fots på marken.

Sedan är skyrim ett annat typ av spel, gameplay are mer koncentrerat där man behöver inte ha ex flygplan.

Citat:
Måste du in i atmosfären till en gasjätte?
Ja det måste jag. Vill inte att star-citizen ska vara enda spelet som åstadkommit det men lär inte bli bethesda som gör det.

Citat:
Och jo, redan i början av atmosfären är trycket så pass högt att ditt skepp är en pannkaka. På samma sätt så brinner din farkost upp, långt innan du når solens flammor….

Nej så är det inte. I början så är atmosträf-densitetet mycket lägre än luften du andas nu.

Citat:
Ursprungligen postat av H24
Flyga in i gasjättar?
Du kan göra det i star-citizen (skeppet förstörs om du flyger för djupt ner).
Citera
2023-09-18, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RandomWanderer
Så du förväntade dig inte mycket alls och blir underhållen av copy-paste skit i en motor som gjorde sitt för 2 decennier sedan.

Bra då vet vi andra att dina omdömen av saker är värd absolut noll om man inte har samma låga förväntningar och är lika lättroad som en 5-åring.

Good for you!
Jo, jag förväntade mig mycket och fick i stort förväntningarna motsvarade. Hade jag tröttnat efter 10 timmar hade det varit en helt annan visa. Vilken tur att man får tycka olika om spel och att alla inte gillar exakt samma saker.

Jag förstår såklart att man känner sig utanför om man inte roas av ett spel som så många uppskattar. Samtidigt kunde ju tiden du och övriga belackare lägger på att spy galla här i tråden läggas på att spela spel ni tycker om - bara ett tips!

Svårbegripligt fenomen däremot. Det sticker liksom inte i ögonen på mig när någon gillar ett spel jag själv inte tycker om. Det är en axelryckning och inte värt att lägga ens en tanke på.
Citera
2023-09-18, 14:10
Medlem
Sotarmackas avatar
Citat:
De lovade "unparalleledfreedom and exploration", "you can land and explore anywhere on the planet, not just this planet but all planets of the system". Var uppenbart att de inte skulle leverera det från start men det är skrämmande hur folk accepterar att bli vilseledda om vad spelet kommer erbjuda innan lansering.

Skyrim har inte problemen med ladd-tider eller att vara begränsad till att resa till fots på marken.

Sedan är skyrim ett annat typ av spel, gameplay are mer koncentrerat där man behöver inte ha ex flygplan.

Ja det måste jag. Vill inte att star-citizen ska vara enda spelet som åstadkommit det men lär inte bli bethesda som gör det.

Nej så är det inte. I början så är atmosträf-densitetet mycket lägre än luften du andas nu.

Du kan göra det i star-citizen (skeppet förstörs om du flyger för djupt ner).

Du gråter ju än, vad gör du i tråden när du sagt dig att slutat spela.
Citera
2023-09-18, 14:11
Avstängd
Citat:
Jo, jag förväntade mig mycket och fick i stort förväntningarna motsvarade. Hade jag tröttnat efter 10 timmar hade det varit en helt annan visa. Vilken tur att man får tycka olika om spel och att alla inte gillar exakt samma saker.

Jag förstår såklart att man känner sig utanför om man inte roas av ett spel som så många uppskattar. Samtidigt kunde ju tiden du och övriga belackare lägger på att spy galla här i tråden läggas på att spela spel ni tycker om - bara ett tips!

Svårbegripligt fenomen däremot. Det sticker liksom inte i ögonen på mig när någon gillar ett spel jag själv inte tycker om. Det är en axelryckning och inte värt att lägga ens en tanke på.

Det är inte svårt alls.

Tvärt om är fanbois ett problem som hyllar ren skit från ett företag som skall ha högre nivå.

Resultatet av att bara sitta och hylla utan hård kritik ??

Att företagen fortsätter sälja skit för de behöver inte ändra sig då sådana som du ändå försvarar det som nu genom att hänvisa kritiker till andra spel.

Så även om du inte förstår att kritiker är viktigare än fanbois med rosa glasögon är det fortfarande viktigare.

Bethesdas nedgång är en av de största katastroferna just nu i spelsammanhang. Den sista bastionen vi riktiga gamers hoppades skulle hålla fanan högt.

Vill du njuta utan kritik stäng av internet och spela. Vi andra är mer mån om framtiden.
Citera
2023-09-18, 14:13
Medlem
Sotarmackas avatar
Citat:

Precis, hur Adolf och hans anhängare ställer sig fram för det?

Mera gnäll och gråt?

Nä, ska fortsätta spela, spelet blir bara bättre och bättre ju längre in man kommer. precis som med kvinnor!
Citera
2023-09-18, 14:22
Medlem
adolf512s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sotarmacka
vad gör du i tråden när du sagt dig att slutat spela.
Varnar andra så de inte slösar bort tid/pengar.

Givetvis köpte jag inte skiten men det finns folk som betalat 1000 kronor för smörjan.

Finns folk som köpte xbox för att spela det i 30fps (???)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in