2023-08-14, 22:04
Medlem
Mittpunkts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpiceDiamond
Du är ju helt blåst i skallen, bara för att dom spelar för 7776 kr betyder inte att dom drar in så mycket :S

Dom får in 7776 kr på 5 hel och 5 halv men sedan avgår en viss procent till SvS och sedan får TGC en liten del av kakan.

Jag har inte skrivit att dom får 7776 kr i fickan för att dom säljer ett sånt system. Det var ett exempel, exempel. Lär dig svenska för helvete din dumma jävel.

TGC får provision per månad på det dom säljer. Allt över 3-4 miljoner per månad får dom 4-5% på.

Säljer dom andelar för 800 miljoner så får dom 4-5% i provision. Säljer dom för 6 miljoner så får dom också 4-5% i provision. Allt över 3-4 miljoner är 4-5% i provision oavsett en miljard eller 4 miljoner kronor i månaden.

Sedan kanske dom har "specialavtal" med staten, jag vet inte men jag antar det eftersom dom säljer in en Las Vegas resa nu. Något sorts avtal finns säkert, utöver affiliate. Samma sak med Unibet som dom ofta samarbetar med.
Citera
2023-08-14, 22:19
Medlem
SpiceDiamonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mittpunkt
Dom får in 7776 kr på 5 hel och 5 halv men sedan avgår en viss procent till SvS och sedan får TGC en liten del av kakan.

Jag har inte skrivit att dom får 7776 kr i fickan för att dom säljer ett sånt system. Det var ett exempel, exempel. Lär dig svenska för helvete din dumma jävel.

TGC får provision per månad på det dom säljer. Allt över 3-4 miljoner per månad får dom 4-5% på.

Säljer dom andelar för 800 miljoner så får dom 4-5% i provision. Säljer dom för 6 miljoner så får dom också 4-5% i provision. Allt över 3-4 miljoner är 4-5% i provision oavsett en miljard eller 4 miljoner kronor i månaden.

Sedan kanske dom har "specialavtal" med staten, jag vet inte men jag antar det eftersom dom säljer in en Las Vegas resa nu. Något sorts avtal finns säkert, utöver affiliate. Samma sak med Unibet som dom ofta samarbetar med.
Men gubben lilla det var inte så du skrev Men ja det är provision dom får, Dybban brukar lägga ut 2 system en på 26525 och en på 40 000 totalt 66 525 vi antar att han får 5% av det i provision det är 3262, men det är han värd men tanke på hur ofta han sätter 13 så om man köper hans system varje vecka så går man ju ändå plus tillslut, sen finns det dom som spottar ut system som aldrig vinner något där ska man hålla sig borta ifrån.
Citera
2023-08-15, 06:01
Medlem
Citat:
Istället för att du ordbajsar så kan du förklara hur det fungerar eftersom jag behöver tänka innan jag skriver och du ser ut att veta mer än mig men du inte kan presentera något överhuvudtaget utan istället ordbajsar du och kommer med onödiga flosker och kommentarer utan fakta under fötterna.

Att ge extremt felaktig information är värre än ordbajs. Du kan inte säga det ena och inte det andra, du sa "Vem som helst kan själv räkna ut hur mycket dom drar in på en omgång. Det är bara se alla system som dom lägger ut. Ett system för 160 kr blir 7776 rader, alltså 7776 kr in. Gör dom ett för 800 kr per andel då drar dom in nästan 40 tkr på det systemet. Alla systemintäkter dubblas också."

DIREKT när du får mothugg över denna mycket lågintelligenta kommentar ändrar du dig.
Citera
2023-08-19, 11:35
Medlem
Vad jag har hört är det endast de som skriver texter och som syns utåt på stream osv som får deg för deras tips/andelar.

Övriga som bara har sina andelar på deras sida för att dela på typ FB osv får inte en krona för att folk trycker på deras länkar och istället genererar pengar för Stugan.
Citera
2023-08-19, 12:23
Medlem
Mittpunkts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asfalt89
Vad jag har hört är det endast de som skriver texter och som syns utåt på stream osv som får deg för deras tips/andelar.

Efter uppköpet av Gambling Cabin så startade Timman och Bobby egna bolag, tidigare var dom anställda och fick lön precis som tre andra. Idag efter uppköpet så får Timman det han säljer i andelar i sitt bolag, likaså Bobby. Dom är alltså inte anställda längre. Tittar man på det bolag där intäkterna landar för andelarna så finns det inget bokslut för 2022, endast för 2021. Frågan är vart intäkterna landade förra året eller om dom har begärt anstånd med att lämna in bokslut för detta bolag.

Går man in och söker på deras bolag,Timman och Bobby så ser man att dom har fått nästan två miljoner kronor nu i mars eftersom dom uppnådde målet som Acroud ställde. Bengan i sitt eget bolag har sexton miljoner kronor i eget kapital. Pengar som Acroud har betalt ut.

Vad gäller Adam och Dahl vet jag inte. De båda är nog anställda eftersom de inte finns några bolag registrerade på dom. Frågan är vilket bolag dom är anställda av då bolaget där intäkterna landade och som hade anställda har inte lämnat något bokslut för 2022.

Kretz som skriver krönikor, han får ett arvode för varje krönika, han har berättat det själv. Han är då inte anställd eller något.

Citat:
Övriga som bara har sina andelar på deras sida för att dela på typ FB osv får inte en krona för att folk trycker på deras länkar och istället genererar pengar för Stugan.

Alla de andra som PMK, Smizze, Junifalk, Borg, Hyltan och Snag de dom säljer går rätt in i bolaget och inget de får behålla själv, precis som du säger. Vilket bolag pengarna går in i som de säljer andelar för, det vet jag som sagt inte eftersom det inte finns något bokslut för det bolaget som tidigare tog emot intäkterna av affiliateförsäljningen.
Citera
2023-08-19, 23:24
Medlem
Mittpunkts avatar
Använder man också lite logik och en gnutta förnuft så kan man se lite skillnad på hur dessa fyra herrar kastar ut andelar åt höger och vänster som en annan väderkvarn.

Dybban och Bengan kör 8 hel, 2 halv två omgångar i rad vilket dom inte tidigare gjort två PL omgångar i rad. Dom har inte heller kört 9 hel, 1 halv två gånger i rad.

Timman kör lite fler andelar men Bobby ligger fortfarande kvar med sina 78 kr på EU och ST. Tror att både Timman och Bobby lever på andelarna för powerplay och bomben (hockey) och att när hockeysäsongen är över så har dom lagt undan en hushållsbuffert som dom lever på till hockeysäsongen drar igång. Deras andelar till fotbollen går alltid trögt kan jag tycka.

Allt detta bottnar i att dom inte längre är anställda utan har nu egna bolag och säljer andelar för sig själv och därför är det mycket andelar som dyker upp direkt när första, andra eller tredje blir slutsålt. Hyran ska betalas, ungarna ska mättas, bilen ska tankas och mycket annat såklart.

Smart upplägg ändå att splitta allting och alla kör på varsitt håll efter att Acroud köpte upp Gambling Cabin.
Senast redigerad av Mittpunkt 2023-08-19 kl. 23:33.
Citera
2023-08-20, 09:53
Medlem
Det är inget mer än skitsnack du håller på med mittpunkt. Har du ens träffat nån av snubbarna du nämner? Skulle du springa på nån av dem, så fråga dom hur det ligger till så slipper du killgissa och sprida massa lögner
Citera
2023-08-20, 12:07
Medlem
Mittpunkts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Toalock
Det är inget mer än skitsnack du håller på med mittpunkt. Har du ens träffat nån av snubbarna du nämner? Skulle du springa på nån av dem, så fråga dom hur det ligger till så slipper du killgissa och sprida massa lögner

Eftersom du uttalar dig som du gör så misstänker jag att du har belägg för det du säger.
Citera
2023-08-20, 18:01
Medlem
Citat:
Använder man också lite logik och en gnutta förnuft så kan man se lite skillnad på hur dessa fyra herrar kastar ut andelar åt höger och vänster som en annan väderkvarn.

Dybban och Bengan kör 8 hel, 2 halv två omgångar i rad vilket dom inte tidigare gjort två PL omgångar i rad. Dom har inte heller kört 9 hel, 1 halv två gånger i rad.

Timman kör lite fler andelar men Bobby ligger fortfarande kvar med sina 78 kr på EU och ST. Tror att både Timman och Bobby lever på andelarna för powerplay och bomben (hockey) och att när hockeysäsongen är över så har dom lagt undan en hushållsbuffert som dom lever på till hockeysäsongen drar igång. Deras andelar till fotbollen går alltid trögt kan jag tycka.

Allt detta bottnar i att dom inte längre är anställda utan har nu egna bolag och säljer andelar för sig själv och därför är det mycket andelar som dyker upp direkt när första, andra eller tredje blir slutsålt. Hyran ska betalas, ungarna ska mättas, bilen ska tankas och mycket annat såklart.

Smart upplägg ändå att splitta allting och alla kör på varsitt håll efter att Acroud köpte upp Gambling Cabin.

Timmans andelar säjer ju som smör, ganska ofta han har andelar som 59kr, 88kr, 175kr, 270kr, 156kr vissa omgångar.
Citera
2023-08-20, 18:56
Medlem
Mittpunkts avatar
Citat:
Timmans andelar säjer ju som smör, ganska ofta han har andelar som 59kr, 88kr, 175kr, 270kr, 156kr vissa omgångar.

Säljer gör han ja men hans bolag blir inte fyllda lika fort som en del andra, det var det jag menade.
Citera
2023-08-20, 21:26
Medlem
Citat:
Säljer gör han ja men hans bolag blir inte fyllda lika fort som en del andra, det var det jag menade.

Ja okej!

Ja vissa försvinner ju framför näsan på en
Citera
2023-08-21, 02:54
Medlem
Citat:
Eftersom du uttalar dig som du gör så misstänker jag att du har belägg för det du säger.
Ja det har jag, annars hade jag inte skrivit något. Vet jag inget säkert så skriver jag ingenting alls.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in