Citat:
Ursprungligen postat av
asfalt89
Vad jag har hört är det endast de som skriver texter och som syns utåt på stream osv som får deg för deras tips/andelar.
Efter uppköpet av Gambling Cabin så startade Timman och Bobby egna bolag, tidigare var dom anställda och fick lön precis som tre andra. Idag efter uppköpet så får Timman det han säljer i andelar i sitt bolag, likaså Bobby. Dom är alltså inte anställda längre. Tittar man på det bolag där intäkterna landar för andelarna så finns det inget bokslut för 2022, endast för 2021. Frågan är vart intäkterna landade förra året eller om dom har begärt anstånd med att lämna in bokslut för detta bolag.
Går man in och söker på deras bolag,Timman och Bobby så ser man att dom har fått nästan två miljoner kronor nu i mars eftersom dom uppnådde målet som Acroud ställde. Bengan i sitt eget bolag har sexton miljoner kronor i eget kapital. Pengar som Acroud har betalt ut.
Vad gäller Adam och Dahl vet jag inte. De båda är nog anställda eftersom de inte finns några bolag registrerade på dom. Frågan är vilket bolag dom är anställda av då bolaget där intäkterna landade och som hade anställda har inte lämnat något bokslut för 2022.
Kretz som skriver krönikor, han får ett arvode för varje krönika, han har berättat det själv. Han är då inte anställd eller något.
Citat:
Ursprungligen postat av
asfalt89
Övriga som bara har sina andelar på deras sida för att dela på typ FB osv får inte en krona för att folk trycker på deras länkar och istället genererar pengar för Stugan.
Alla de andra som PMK, Smizze, Junifalk, Borg, Hyltan och Snag de dom säljer går rätt in i bolaget och inget de får behålla själv, precis som du säger. Vilket bolag pengarna går in i som de säljer andelar för, det vet jag som sagt inte eftersom det inte finns något bokslut för det bolaget som tidigare tog emot intäkterna av affiliateförsäljningen.