2023-08-13, 14:45
Medlem
Mittpunkts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Impaler
Dybban är ju väldigt sällan med på lördagsstreamen. Tror studio all in har en bra chans att öka antalet tittare. Frågan är bara hur de ska finansiera sin dyra studio på sikt?

Dom kör afflänkar har jag sett. Tradedoubler, precis som TGC.

Citat:
Ursprungligen postat av rollepolle
i skrivande stund:

TGC: 343 tittare
SAI: 257 tittare

inte långt ifrån idag i alla fall. TGC brukar väl släcka ner tidigt på söndagar också

TGC kör bara en timme på söndagar.
Citera
2023-08-14, 07:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mittpunkt
Dom kör afflänkar har jag sett. Tradedoubler, precis som TGC.

Är det offentliga uppgifter ? Skulle vara intressant och veta vad dom drar in på en omgång.
Citera
2023-08-14, 10:12
Medlem
Mittpunkts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjeeeeeeeeeeeen
Är det offentliga uppgifter ? Skulle vara intressant och veta vad dom drar in på en omgång.

Du ser på länken när du klickar på den att det är en afflänk.

Jag räknade på Dybban förra helgen tror jag eller om det var nu i helgen, skitsamma, han kör ändå samma andelar varje omgång. Bara hans andelar drog in 120.000-150.000 kronor. Bengt drar in lika mycket. Räkna sedan på alla andra som lägger andelar också så får du en hint.

På en omgång EU och ST bara Bengt och Dybban 600.000 kr, två omgångar 1,2 miljoner kronor, tre omgångar 1,8 miljoner kronor och en månad 2,4 miljoner kronor. Räkna också in alla andra som säljer andelar på hemsidan och efter det tittar du i tabellen för Tradedoubler och Svenska spel, där ser du hur många procent som dom får i provision.
Senast redigerad av Mittpunkt 2023-08-14 kl. 10:35.
Citera
2023-08-14, 14:57
Medlem
Citat:
Du ser på länken när du klickar på den att det är en afflänk.

Jag räknade på Dybban förra helgen tror jag eller om det var nu i helgen, skitsamma, han kör ändå samma andelar varje omgång. Bara hans andelar drog in 120.000-150.000 kronor. Bengt drar in lika mycket. Räkna sedan på alla andra som lägger andelar också så får du en hint.

På en omgång EU och ST bara Bengt och Dybban 600.000 kr, två omgångar 1,2 miljoner kronor, tre omgångar 1,8 miljoner kronor och en månad 2,4 miljoner kronor. Räkna också in alla andra som säljer andelar på hemsidan och efter det tittar du i tabellen för Tradedoubler och Svenska spel, där ser du hur många procent som dom får i provision.

När du skriver "drog in" då menar du omsätter antar jag?
Citera
2023-08-14, 15:27
Medlem
Mittpunkts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enlighted2022
När du skriver "drog in" då menar du omsätter antar jag?

Minus kostnader för lokal, bredband och löner misstänker jag.

Vem som helst kan själv räkna ut hur mycket dom drar in på en omgång. Det är bara se alla system som dom lägger ut. Ett system för 160 kr blir 7776 rader, alltså 7776 kr in. Gör dom ett för 800 kr per andel då drar dom in nästan 40 tkr på det systemet. Alla systemintäkter dubblas också.

Du klickar först på länken. Där får dom betalt 7776 kr för 5 hel och 5 halv när det är slutsålt. Innan dom lämnar in systemet klickar dom själva på länken och får då åter 7776 kr. Det är en jävla guldgruva för inget slit alls nästan. Dom lever på sitt varumärke och sina personligheter.

Vi kan för exempel bara nu kika, allt som ligger ute klockan 15.25 inbringar 84 tkr. De tjänar även pengar på folk som klickar på länkarna på deras hemsida och länkarna som dom själva lägger ut på facebookgruppen.
Citera
2023-08-14, 18:29
Medlem
Citat:

Vem som helst kan själv räkna ut hur mycket dom drar in på en omgång. Det är bara se alla system som dom lägger ut. Ett system för 160 kr blir 7776 rader, alltså 7776 kr in. Gör dom ett för 800 kr per andel då drar dom in nästan 40 tkr på det systemet. Alla systemintäkter dubblas också.

Du klickar först på länken. Där får dom betalt 7776 kr för 5 hel och 5 halv när det är slutsålt. Innan dom lämnar in systemet klickar dom själva på länken och får då åter 7776 kr. Det är en jävla guldgruva för inget slit alls nästan. Dom lever på sitt varumärke och sina personligheter.

Vi kan för exempel bara nu kika, allt som ligger ute klockan 15.25 inbringar 84 tkr. De tjänar även pengar på folk som klickar på länkarna på deras hemsida och länkarna som dom själva lägger ut på facebookgruppen.

Haha, du kan väl inte vara så bränd så att du tror att dom får 7776kr av Svs från ett system som kostar 7776kr?
Citera
2023-08-14, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meck_leffe
Haha, du kan väl inte vara så bränd så att du tror att dom får 7776kr av Svs från ett system som kostar 7776kr?

Nej, de får väl några procent av 7776 - verkar väl rimligt - som ombud i spelbutiken...
Citera
2023-08-14, 20:38
Medlem
Citat:

Mittpunkt, snälla börja tänka innan du skriver.
Citera
2023-08-14, 21:22
Medlem
Mittpunkts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meck_leffe

Det sa jag inte heller. Dom får procent av en trappa som presenteras bakåt i tråden.
Citera
2023-08-14, 21:23
Medlem
Mittpunkts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SegMenSlug
Mittpunkt, snälla börja tänka innan du skriver.

Istället för att du ordbajsar så kan du förklara hur det fungerar eftersom jag behöver tänka innan jag skriver och du ser ut att veta mer än mig men du inte kan presentera något överhuvudtaget utan istället ordbajsar du och kommer med onödiga flosker och kommentarer utan fakta under fötterna.
Senast redigerad av Mittpunkt 2023-08-14 kl. 21:32.
Citera
2023-08-14, 21:35
Medlem
Mittpunkts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enlighted2022
Nej, de får väl några procent av 7776 - verkar väl rimligt - som ombud i spelbutiken...

Det stämmer. Trappan för hur mycket dom får finns längre bak i tråden. Provisionstrappan kan ha uppdateras nu när det är nytt år men jag utgår från den tidigare eftersom jag inte har tillgång till den senaste. Antar annars att den senaste inte har uppdateras något speciellt mycket i varken kronor eller ören med tanke på inflationen i samhället.
Citera
2023-08-14, 21:52
Medlem
SpiceDiamonds avatar
Citat:

Du är ju helt blåst i skallen, bara för att dom spelar för 7776 kr betyder inte att dom drar in så mycket :S dom får väl en liten andel kanske 1-5% så blir ett par hundra riksdaler per andelar som spottas ut, Svenskaspel tar 20-30% av dessa 7776 resten går ut i vinster till spelarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in