2023-05-30, 09:36
Medlem
Mittpunkts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asfalt89
Någon som satte 13 i söndags i stugan? Jag hade ju köpt Mattes system men de blev 12 rätt, spikade Liverpool…

Podden red.315.
Citera
2023-06-03, 19:10
Medlem
Tycker det verkar vara ett gött gäng och dem har alltid gott prat i streamen! Hör vad du säger Mittpunkt, men gillar du inte Hyltans och Adams mfl system som du tycker går för hårt är det ju bara att hålla dig till dem du tycker har balans. Fin mix av rutin med Bengan,Dybban och Timman och sen de yngre som går lite sin egna väg i Adam Hyltan Smizze mfl. All cred att man rattar en sånhär communityn och klart det ska ge betalt också, men respekterar dina tankar även om du är ute på djupt vatten gällande dina utläggningar om EV.
Senast redigerad av GoGubbe81 2023-06-03 kl. 19:23.
Citera
2023-06-03, 20:02
Medlem
Borg både ser och låter som en jävligt tråkig gubbe med en grandios självbild
Citera
2023-06-04, 09:42
Medlem
Igår köpte jag rätt system. 13 på Mattes
Citera
2023-06-04, 10:45
Medlem
Mittpunkts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoGubbe81
Tycker det verkar vara ett gött gäng och dem har alltid gott prat i streamen! Hör vad du säger Mittpunkt, men gillar du inte Hyltans och Adams mfl system som du tycker går för hårt är det ju bara att hålla dig till dem du tycker har balans. Fin mix av rutin med Bengan,Dybban och Timman och sen de yngre som går lite sin egna väg i Adam Hyltan Smizze mfl. All cred att man rattar en sånhär communityn och klart det ska ge betalt också, men respekterar dina tankar även om du är ute på djupt vatten gällande dina utläggningar om EV.

Tycker de flesta spelar ganska hårt och när man ibland sitter och tittar hur dom lägger on stream 175 så kan man bli totalt jävla rasande och nästan vända upp och ned på lägenheten i ren ilska.

Titta på Slottet Spel för exempel, två gånger i rad har dom satt tretton rätt på samma system som stugan lägger i stream 7 hel, 2 halv och 4 spik. Jag säger inte att jag ska köpa Slottets andelar i detta system utan jag talar bara om hur olikt man tänker. Stugan spelar extremt hårt mot hur andra bolag spelar.

Så klart att alla är vi oliktänkande. Man behöver inte tycka om varandra för det men man kan respektera varandra åsikter. Jag säger inte att stugan är totalt värdelösa men däremot spelar dom väldigt väldigt hårt för att som jag tidigare sagt - jaga utdelningar på 500k+, allt under det är inte godkänt.
Citera
2023-06-04, 19:03
Medlem
Är av största intresse av vad slottet spel hade i utdelning på dessa två system? Gillar att man jagar de större pengarna när man är 50 personer som ska dela på kakan. Men absolut respekt är viktigt såväl som att man får uttryck åsikt. Men hur du uttryckt din åsikt till och från är ju ganska hård jargong för att bara vilja "kritisera" systembyggen och att man tjänar pengar på sin produkt som man skapat. Inget hat utan mer lite konkret diskussion
Citera
2023-06-05, 08:59
Medlem
Mittpunkts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoGubbe81
Är av största intresse av vad slottet spel hade i utdelning på dessa två system? Gillar att man jagar de större pengarna när man är 50 personer som ska dela på kakan. Men absolut respekt är viktigt såväl som att man får uttryck åsikt. Men hur du uttryckt din åsikt till och från är ju ganska hård jargong för att bara vilja "kritisera" systembyggen och att man tjänar pengar på sin produkt som man skapat. Inget hat utan mer lite konkret diskussion

Det är lite tråkigt att dom tror så hårt på sitt sätt att spela och när dom märker att det månad efter månad efter månad inte ger utdelning då kanske man ska ändra taktik istället för att vara så fruktansvärt enkelspårig i sitt tänk. Så fungerar de flesta människor som är friska iaf, att fungerar inte ett viss sätt då byter man sätt.

Om jag gör på ett viss sätt månad efter månad efter månad och märker att det här fungerar inte då får jag byta taktik men så tänker inte spelläggarna i stugan utan dom tror stenhårt på sina system och hur dom fördelar sina tecken oavsett om det tar ett halvår innan dom når miljonutdelning trots deras mastodont system. Deras hjärna är som en pansardörr, obrytbar.
Citera
2023-06-05, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mittpunkt
Det är lite tråkigt att dom tror så hårt på sitt sätt att spela och när dom märker att det månad efter månad efter månad inte ger utdelning då kanske man ska ändra taktik istället för att vara så fruktansvärt enkelspårig i sitt tänk. Så fungerar de flesta människor som är friska iaf, att fungerar inte ett viss sätt då byter man sätt.

Om jag gör på ett viss sätt månad efter månad efter månad och märker att det här fungerar inte då får jag byta taktik men så tänker inte spelläggarna i stugan utan dom tror stenhårt på sina system och hur dom fördelar sina tecken oavsett om det tar ett halvår innan dom når miljonutdelning trots deras mastodont system. Deras hjärna är som en pansardörr, obrytbar.

Du är ju precis en lika obrytbar pansardörr åt andra hållet, kanske inte ska kasta sten i glashuset?

Vad blev utdelningen på Slottets två 13r per andel då, insatsen +500 spänn?
Citera
2023-06-05, 11:01
Medlem
Mittpunkts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Donner123
Du är ju precis en lika obrytbar pansardörr åt andra hållet, kanske inte ska kasta sten i glashuset?

Vad blev utdelningen på Slottets två 13r per andel då, insatsen +500 spänn?

7 hel, 2 halv och 4 spik. Samma system som stugan kör on stream och Slottet har satt det två gånger i rad.

15 andelar. Varje andel kostade 1900 och dom fick tillbaka per skalle 7.810 kr i lördags och 28 maj fick varje andelsköpare tillbaka 15.700 kr.
Citera
2023-06-05, 16:30
Medlem
Citat:
7 hel, 2 halv och 4 spik. Samma system som stugan kör on stream och Slottet har satt det två gånger i rad.

15 andelar. Varje andel kostade 1900 och dom fick tillbaka per skalle 7.810 kr i lördags och 28 maj fick varje andelsköpare tillbaka 15.700 kr.

1900 per andel, herregud!
Citera
2023-06-05, 21:14
Medlem
Citat:

Nu ger jag upp. Jag har försökt förklara för dig hur det fungerar och hur man MÅSTE tänka för att gå plus i längden på Stryk/EU men du vägrar ju ta till dig någon som helst information. Har du inte förstått något alla av vad jag har skrivit?

Noterar också att du tror att 15 andelar á 1900kr är lika mycket som 50 andelar á 175kr. FYI är det förstnämnda totalt 28500kr medan det andra totalt är 8750kr
Citera
2023-06-05, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lojjenoussi
Nu ger jag upp. Jag har försökt förklara för dig hur det fungerar och hur man MÅSTE tänka för att gå plus i längden på Stryk/EU men du vägrar ju ta till dig någon som helst information. Har du inte förstått något alla av vad jag har skrivit?

Noterar också att du tror att 15 andelar á 1900kr är lika mycket som 50 andelar á 175kr. FYI är det förstnämnda totalt 28500kr medan det andra totalt är 8750kr

Det är svårt att övertala folk som inte förstår att man faktiskt spelar för att gå plus i längden.

Jag spelade system på V75 under flera år och valde bort raderna med låga utdelningar, vilket de som inte spelade regelbundet aldrig fattade.

Så när det var 2000kr på 7rätt och vi missade pga att för många favoriter gick in, så var vi "sämre" än deras kompisar som spelade för 92kr och träffade 7an...

Såna kan man förklara för 100ggr men de kommer ändå inte att fatta skillnaden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in