2021-06-18, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Realisten73
Jerry deen r vl den mest verskattade spelaren de plockat in i deras stream. En extremt dlig pokerspelare i.m.o
Hans resonemang kring olika hnder som han ibland gr igenom fr mig att ligga dubbelvikt av skratt.
Dock har han en jvla massa tur i mnga turneringar. Men ngot pokerproffs r han inte p lnga vgar.

Frutom Bengt Sonnert s spelar resten av ligan micro, det stmmer. De har oftast inte mer n ngra tusenlappar p sina pokerkonton. Sett nr de fyller p och kper in ibland och d har man sett deras saldo, och det r sllan mer n 2000-3000 p deras konton.

Bengt Sonnert r i en helt annan liga n alla de andra. Vet dock att Bengt drar in mer pengar p sportbetting n vad han gr p poker i dagslget. Pokern r mer en sidohobby fr honom idag. Det han lever p r sportsbetting.

Roade mig med att g igenom deras frmgenheter via skatteverket och taxeringskalendern 2020/2021. Resultatet av det kan ni se nedanfr:

https://ibb.co/5Y8t4S6

Intresseant men nstan totalt ointressant d varken poker eller betting vinster r skattepliktiga i Sverige lngre, dvs dom tjnar/bokfr knappt ngot av dessa vinster svida dom inte lirar p bolag utanfr EU vilket r f.
Citera
2021-06-18, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrMadoff
Haha du skojar?

Nej verkligen inte.
Genuint nyfiken p att lsa ngot som backar upp ditt pstende.
Citera
2021-06-18, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjeeeeeeeeeeeen
Alla stryktipsvinster kan du dela p 25-50andelar, d dessa vinster kommer frn bolagsspel, inte hans egna rader.

Tnk s mycket text helt i ondan av TS utan att knna till bolagsspel...
Citera
2021-06-18, 14:49
Medlem
Citat:
Drar man in miljoner per r s rknar jag det som att man "lever p pokern".

Tycker inte det platsar riktigt i begreppet att "leva p pokern" men det r inte konstigare n att vi har olika uppfattning om det.

Sonnert har frmodligen plussat senaste ret men det innebr inte han kontinuerligt drar in miljoner per r. Mellan 2012 och 2019 var det tmligen tyst kring honom och han spelade nog extremt lite, om ens ngot vissa r.
Hans senaste r brjade nog mest som en kul grej och s gick det bra(tror jag eftersom vi inte knner till hur mycket han lagt i inkp) TS missade ven detta i sin fantastiska sammanstllning.
Citera
2021-06-19, 02:13
Medlem
Realisten73s avatar
Riktigt bra stream idag frn "stugan" idag.
Frst Sverige - Slovakien matchen med Bengt och Giganten. Senare match nr 2 Kroatien - Tjeckien med Adam och Timman och sist ut England - Skottland med Bengt, Timman och Adam.

S otroligt sknt att slippa se och hra "Syre" och speciellt att slippa hans eviga hrmande efter de andra. Ni kanske har mrkt att "Syre" aldrig kommer med ngra egna speltips och tankar. Han hller alltid med de andra, vad de n sger och s avbryter han dom s det ska lta som det vore han som brjade prata. Han r s otroligt okunnig p exakt allt inom gambling och poker s man vet inte om man ska skatta eller grta. Men idag s slapp vi se hans fula nuna.

Inte ens bakom kulisserna fick han vara med ikvll, nr bde Jerry, Amanda och Frida var inbjudna tillsammans med med resten av gnget, Giganten, Bengan och Timman. De kkade lite god mat, spelade ett parti poker och krde en hrlig stream fr oss medlemmar. Kan nn hgre makt hrt vra bner om att ej ha med skgget i nn mer stream? Man kan ju alltid hoppas.

Dock var den fule fan inne och vevade i chatten. Brjade som vanligt med att klaga och klanka ner p alla medlemmar om bde det ena och det andra. S dessvrre verkar det som han har kvar sitt moderatorskap. Om Bengt bara fick veta och se hur han missbrukade just det. Usch, blir s frbannad p denna jvla pajas och s fr han mig p taskigt humr.

Eh, ska vara glad idag d alla mina matcher satt samt ver/under spelen. Cashade in 94.366:- kronor idag p 3 matcher.

Hur har det gtt fr er andra? Vunnit ntt? Hoppas ni inte ryggade Bengan spel idag. Inte ett rtt p gubben
Citera
2021-06-21, 07:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Riggragg
Tycker inte det platsar riktigt i begreppet att "leva p pokern" men det r inte konstigare n att vi har olika uppfattning om det.

Sonnert har frmodligen plussat senaste ret men det innebr inte han kontinuerligt drar in miljoner per r. Mellan 2012 och 2019 var det tmligen tyst kring honom och han spelade nog extremt lite, om ens ngot vissa r.
Hans senaste r brjade nog mest som en kul grej och s gick det bra(tror jag eftersom vi inte knner till hur mycket han lagt i inkp) TS missade ven detta i sin fantastiska sammanstllning.

Jag har svrt att tro att Sonnert ngonsin haft ett vanligt kneg. Vilket gr hans pokerinkomst till hans huvudinkomst.

Citat:
Riktigt bra stream idag frn "stugan" idag.
Frst Sverige - Slovakien matchen med Bengt och Giganten. Senare match nr 2 Kroatien - Tjeckien med Adam och Timman och sist ut England - Skottland med Bengt, Timman och Adam.

S otroligt sknt att slippa se och hra "Syre" och speciellt att slippa hans eviga hrmande efter de andra. Ni kanske har mrkt att "Syre" aldrig kommer med ngra egna speltips och tankar. Han hller alltid med de andra, vad de n sger och s avbryter han dom s det ska lta som det vore han som brjade prata. Han r s otroligt okunnig p exakt allt inom gambling och poker s man vet inte om man ska skatta eller grta. Men idag s slapp vi se hans fula nuna.

Inte ens bakom kulisserna fick han vara med ikvll, nr bde Jerry, Amanda och Frida var inbjudna tillsammans med med resten av gnget, Giganten, Bengan och Timman. De kkade lite god mat, spelade ett parti poker och krde en hrlig stream fr oss medlemmar. Kan nn hgre makt hrt vra bner om att ej ha med skgget i nn mer stream? Man kan ju alltid hoppas.

Dock var den fule fan inne och vevade i chatten. Brjade som vanligt med att klaga och klanka ner p alla medlemmar om bde det ena och det andra. S dessvrre verkar det som han har kvar sitt moderatorskap. Om Bengt bara fick veta och se hur han missbrukade just det. Usch, blir s frbannad p denna jvla pajas och s fr han mig p taskigt humr.

Eh, ska vara glad idag d alla mina matcher satt samt ver/under spelen. Cashade in 94.366:- kronor idag p 3 matcher.

Hur har det gtt fr er andra? Vunnit ntt? Hoppas ni inte ryggade Bengan spel idag. Inte ett rtt p gubben

Lnk till Discorden?!
Citera
2021-06-21, 15:38
Medlem
Citat:
Jag har svrt att tro att Sonnert ngonsin haft ett vanligt kneg. Vilket gr hans pokerinkomst till hans huvudinkomst.

D kan du sluta tro fr jag vet att Sonnert provat jobba ven om det var lnge sedan.
Hans huvudinkomst idag r garanterat inte pokern.
Dremot betting och det han tjnar genom Twitch-kanalen.
Varfr hlla p och skriva en massa nr du inte vet?
Senast redigerad av Riggragg 2021-06-21 kl. 15:43.
Citera
2021-06-22, 03:13
Medlem
Realisten73s avatar
Citat:
D kan du sluta tro fr jag vet att Sonnert provat jobba ven om det var lnge sedan.
Hans huvudinkomst idag r garanterat inte pokern.
Dremot betting och det han tjnar genom Twitch-kanalen.
Varfr hlla p och skriva en massa nr du inte vet?

1998 brjade Bengt att spela poker p ntet. Han var d 18 r gammal. Om han hade ngot jobb innan dess vet jag inte, men troligen inte d han borde gtt p gymnasiet.
Runt 2007 s vann Bengt 3,5 miljoner i en turnering som hlls i London. Fr dessa pengar investerade han tillsammans med "Giganten" i en spelbutik samt biljardhall i Linkping. S efter 2008 s arbetade han faktiskt. ven om det var hans egna butik s jobbade han heltid. S svaret r att han har jobbat.

Frr levde han p pokern och det var hans huvudinkomst. Han slutade dock med pokern helt 2012 nr han blev pappa. Det var hr han brjade med spots betting p skoj fram tills 2017 nr han brjade spela poker igen. 2017 var ven ret han startade upp The Gambling Cabin p twitch. Dr brjade det bli mer och mer sport betting och mindre och mindre poker.

Idag 2021 s lever och frsrjer sig Bengt Sonnert p sports betting. Pokern r idag mer en bisyssla till bettingen. Sldes r inte pokern hans huvudinkomst.
Citera
2021-06-22, 04:50
Medlem
Citat:
1998 brjade Bengt att spela poker p ntet. Han var d 18 r gammal. Om han hade ngot jobb innan dess vet jag inte, men troligen inte d han borde gtt p gymnasiet.
Runt 2007 s vann Bengt 3,5 miljoner i en turnering som hlls i London. Fr dessa pengar investerade han tillsammans med "Giganten" i en spelbutik samt biljardhall i Linkping. S efter 2008 s arbetade han faktiskt. ven om det var hans egna butik s jobbade han heltid. S svaret r att han har jobbat.

Frr levde han p pokern och det var hans huvudinkomst. Han slutade dock med pokern helt 2012 nr han blev pappa. Det var hr han brjade med spots betting p skoj fram tills 2017 nr han brjade spela poker igen. 2017 var ven ret han startade upp The Gambling Cabin p twitch. Dr brjade det bli mer och mer sport betting och mindre och mindre poker.

Idag 2021 s lever och frsrjer sig Bengt Sonnert p sports betting. Pokern r idag mer en bisyssla till bettingen. Sldes r inte pokern hans huvudinkomst.

Frstr inte varfr du citerar mig?

Du borde citera Tjeeeeeeeeeeeen istllet som gissar och spekulerar hej vilt.
Allt du skriver knner jag till, men ville inte nmna s mnga detaljer i mitt inlgg med risk fr att krngla till det fr Tjeeeeeeeeeeeen.

Magisk trd det hr...
Citera
2021-06-28, 22:16
Medlem
Realisten73s avatar
Citat:
Frstr inte varfr du citerar mig?

Du borde citera Tjeeeeeeeeeeeen istllet som gissar och spekulerar hej vilt.
Allt du skriver knner jag till, men ville inte nmna s mnga detaljer i mitt inlgg med risk fr att krngla till det fr Tjeeeeeeeeeeeen.

Magisk trd det hr...

Ber uppriktigt sagt om urskt. Var givetvis "Tjeeeeeeeeeeeen" som jag skulle citera. Fr skylla p ntt.
Citera
2021-06-28, 22:37
Medlem
Realisten73s avatar
Nu sitter den skggiga tjockisen i streamen igen. Dock fick han smsta sndningstid tillsammans med Timman. I morgon tex nr Sverige spelar mot Ukraina s r det Bengan, Giganten och Adam som kr.
Adam har verkligen kat sevrdheten med 100% sen han kom in i "stugan".
Men frstr att de mste f lite ledigt med och d kr de in skiten som finns kvar (Syre).

Det komiska i det hela r ju att "Syre" tror han fr vara med fr att han vart saknad eller ntt likande. Anledningen r ntt helt annat, de hade inga andra n dessa tv och slnga in.
Timmans gren r verkligen inte heller fotboll. Han r vldigt okunnig nr han tidigare under dagen hade ett par diskussioner med Adam. Dr och d mrks det s tydligt och hans okunskap lyser igenom.

Och Syre, han r fan inte bra p ntt. Han kommer som vanligt aldrig med ngra egna analyser, utan han hller med alla andra. Allt Timman sagt ikvll ryggar Syre p. Om Timman sen ndrar sig s ndrar sig Syre med Snt jvla krossmongo.

Det brjade fr flera mnader sen p twitch nr det var det ntt som Syre tnkte och tyckte till om. Alla de andra samt i sndningen, samt alla i chatten undrade om han var bara full eller dum p riktigt ..
Syre brjade d vrida och vnda p sig och frskte hitta nn bortfrklaring till hans uttalande. Det gick ingen vidare bra. Det efter detta han aldrig vgat sga ntt igen. Han ryggar bara de andra nu fr tiden och hller med. Det r s uppenbart att han inte har koll p ntt.

Har ni sett sopan spelar poker ngon gng? Haha. Gubben ska inte syssla med spel ver huvudettaget. Det enda som r till hans frdel r vl att han r s fattig s han inte har ngra strre belopp att frlora.

N fan, jag spyr galla ver denna vervuxna tjockis. Han r s sjukt jvla dum i huvudet. Mste vara trttsamt fr alla som streamar med honom nr han r helt oduglig p allt.

Nu tex brjade han gagga om att det r 3 gula kort som gller p en frga frn chatten. Nej sa Timman och hela chatten. Jo sger Syre. Men nej fr i helvete ser man p Timmans ansiktsuttryck, och ven chatten. Sen nr han insg sitt fel s brjade han med sina bortfrklaringar och sen frska prata bort det. Trodde han lrt sig att inte frska debattera om saker han inte har nn koll p.

Han kan vl starta en twitch dr han pratar om fetma, hur man gr fr att se ut som 55 r i frtid och hur man ska odla sitt skgg p bsta stt (ven om det ser fr jvligt ut)

Nu leker han polis med och hotar medlemmarna.
Citera
2021-06-30, 16:54
Medlem
MenTrorus avatar
Citat:
Jerry deen r vl den mest verskattade spelaren de plockat in i deras stream. En extremt dlig pokerspelare i.m.o
Hans resonemang kring olika hnder som han ibland gr igenom fr mig att ligga dubbelvikt av skratt.
Dock har han en jvla massa tur i mnga turneringar. Men ngot pokerproffs r han inte p lnga vgar.

Frutom Bengt Sonnert s spelar resten av ligan micro, det stmmer. De har oftast inte mer n ngra tusenlappar p sina pokerkonton. Sett nr de fyller p och kper in ibland och d har man sett deras saldo, och det r sllan mer n 2000-3000 p deras konton.

Bengt Sonnert r i en helt annan liga n alla de andra. Vet dock att Bengt drar in mer pengar p sportbetting n vad han gr p poker i dagslget. Pokern r mer en sidohobby fr honom idag. Det han lever p r sportsbetting.

Roade mig med att g igenom deras frmgenheter via skatteverket och taxeringskalendern 2020/2021. Resultatet av det kan ni se nedanfr:

https://ibb.co/5Y8t4S6

Hahaha kan garantera dig att Jerry r utan direkt stor konkurrens den bsta pokerspelaren i gambling Cabin, ven top 10 i Sverige. Hans analyser r knivskarpa.. Att du ligger och skrattar t dem sger mer om dig hur okunnig du r om poker.. Kan juh lova att du inte r i nrheten av vinnande poker spelare eller ns har en aning av hur mycket tid du behver lgga ner fr att vara vinnande spelare p poker 2021 p t.o.m. 50 dollars turrar.. Jerry krossar dem och hgre niver
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in