2021-06-18, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Realisten73
Jerry Ödeen är väl den mest överskattade spelaren de plockat in i deras stream. En extremt dålig pokerspelare i.m.o
Hans resonemang kring olika händer som han ibland går igenom får mig att ligga dubbelvikt av skratt.
Dock har han en jävla massa tur i många turneringar. Men något pokerproffs är han inte på långa vägar.

Förutom Bengt Sonnert så spelar resten av ligan micro, det stämmer. De har oftast inte mer än några tusenlappar på sina pokerkonton. Sett när de fyller på och köper in ibland och då har man sett deras saldo, och det är sällan mer än 2000-3000 på deras konton.

Bengt Sonnert är i en helt annan liga än alla de andra. Vet dock att Bengt drar in mer pengar på sportbetting än vad han gör på poker i dagsläget. Pokern är mer en sidohobby för honom idag. Det han lever på är sportsbetting.

Roade mig med att gå igenom deras förmögenheter via skatteverket och taxeringskalendern 2020/2021. Resultatet av det kan ni se nedanför:

https://ibb.co/5Y8t4S6

Intresseant men nästan totalt ointressant då varken poker eller betting vinster är skattepliktiga i Sverige längre, dvs dom tjänar/bokför knappt något av dessa vinster såvida dom inte lirar på bolag utanför EU vilket är få.
Citera
2021-06-18, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrMadoff
Haha du skojar?

Nej verkligen inte.
Genuint nyfiken på att läsa något som backar upp ditt påstående.
Citera
2021-06-18, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjeeeeeeeeeeeen
Alla stryktipsvinster kan du dela på 25-50andelar, då dessa vinster kommer från bolagsspel, inte hans egna rader.

Tänk så mycket text helt i onödan av TS utan att känna till bolagsspel...
Citera
2021-06-18, 14:49
Medlem
Citat:
Drar man in miljoner per år så räknar jag det som att man "lever på pokern".

Tycker inte det platsar riktigt i begreppet att "leva på pokern" men det är inte konstigare än att vi har olika uppfattning om det.

Sonnert har förmodligen plussat senaste året men det innebär inte han kontinuerligt drar in miljoner per år. Mellan 2012 och 2019 var det tämligen tyst kring honom och han spelade nog extremt lite, om ens något vissa år.
Hans senaste år började nog mest som en kul grej och så gick det bra(tror jag eftersom vi inte känner till hur mycket han lagt i inköp) TS missade även detta i sin fantastiska sammanställning.
Citera
2021-06-19, 02:13
Medlem
Realisten73s avatar
Riktigt bra stream idag från "stugan" idag.
Först Sverige - Slovakien matchen med Bengt och Giganten. Senare match nr 2 Kroatien - Tjeckien med Adam och Timman och sist ut England - Skottland med Bengt, Timman och Adam.

Så otroligt skönt att slippa se och höra "Syre" och speciellt att slippa hans eviga härmande efter de andra. Ni kanske har märkt att "Syre" aldrig kommer med några egna speltips och tankar. Han håller alltid med de andra, vad de än säger och så avbryter han dom så det ska låta som det vore han som började prata. Han är så otroligt okunnig på exakt allt inom gambling och poker så man vet inte om man ska skatta eller gråta. Men idag så slapp vi se hans fula nuna.

Inte ens bakom kulisserna fick han vara med ikväll, när både Jerry, Amanda och Frida var inbjudna tillsammans med med resten av gänget, Giganten, Bengan och Timman. De käkade lite god mat, spelade ett parti poker och körde en härlig stream för oss medlemmar. Kan nån högre makt hört våra böner om att ej ha med skägget i nån mer stream? Man kan ju alltid hoppas.

Dock var den fule fan inne och vevade i chatten. Började som vanligt med att klaga och klanka ner på alla medlemmar om både det ena och det andra. Så dessvärre verkar det som han har kvar sitt moderatorskap. Om Bengt bara fick veta och se hur han missbrukade just det. Usch, blir så förbannad på denna jävla pajas och så får han mig på taskigt humör.

Eh, ska vara glad idag då alla mina matcher satt samt över/under spelen. Cashade in 94.366:- kronor idag på 3 matcher.

Hur har det gått för er andra? Vunnit nått? Hoppas ni inte ryggade Bengan spel idag. Inte ett rätt på gubben
Citera
2021-06-21, 07:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Riggragg
Tycker inte det platsar riktigt i begreppet att "leva på pokern" men det är inte konstigare än att vi har olika uppfattning om det.

Sonnert har förmodligen plussat senaste året men det innebär inte han kontinuerligt drar in miljoner per år. Mellan 2012 och 2019 var det tämligen tyst kring honom och han spelade nog extremt lite, om ens något vissa år.
Hans senaste år började nog mest som en kul grej och så gick det bra(tror jag eftersom vi inte känner till hur mycket han lagt i inköp) TS missade även detta i sin fantastiska sammanställning.

Jag har svårt att tro att Sonnert någonsin haft ett vanligt kneg. Vilket gör hans pokerinkomst till hans huvudinkomst.

Citat:
Riktigt bra stream idag från "stugan" idag.
Först Sverige - Slovakien matchen med Bengt och Giganten. Senare match nr 2 Kroatien - Tjeckien med Adam och Timman och sist ut England - Skottland med Bengt, Timman och Adam.

Så otroligt skönt att slippa se och höra "Syre" och speciellt att slippa hans eviga härmande efter de andra. Ni kanske har märkt att "Syre" aldrig kommer med några egna speltips och tankar. Han håller alltid med de andra, vad de än säger och så avbryter han dom så det ska låta som det vore han som började prata. Han är så otroligt okunnig på exakt allt inom gambling och poker så man vet inte om man ska skatta eller gråta. Men idag så slapp vi se hans fula nuna.

Inte ens bakom kulisserna fick han vara med ikväll, när både Jerry, Amanda och Frida var inbjudna tillsammans med med resten av gänget, Giganten, Bengan och Timman. De käkade lite god mat, spelade ett parti poker och körde en härlig stream för oss medlemmar. Kan nån högre makt hört våra böner om att ej ha med skägget i nån mer stream? Man kan ju alltid hoppas.

Dock var den fule fan inne och vevade i chatten. Började som vanligt med att klaga och klanka ner på alla medlemmar om både det ena och det andra. Så dessvärre verkar det som han har kvar sitt moderatorskap. Om Bengt bara fick veta och se hur han missbrukade just det. Usch, blir så förbannad på denna jävla pajas och så får han mig på taskigt humör.

Eh, ska vara glad idag då alla mina matcher satt samt över/under spelen. Cashade in 94.366:- kronor idag på 3 matcher.

Hur har det gått för er andra? Vunnit nått? Hoppas ni inte ryggade Bengan spel idag. Inte ett rätt på gubben

Länk till Discorden?!
Citera
2021-06-21, 15:38
Medlem
Citat:
Jag har svårt att tro att Sonnert någonsin haft ett vanligt kneg. Vilket gör hans pokerinkomst till hans huvudinkomst.

Då kan du sluta tro för jag vet att Sonnert provat jobba även om det var länge sedan.
Hans huvudinkomst idag är garanterat inte pokern.
Däremot betting och det han tjänar genom Twitch-kanalen.
Varför hålla på och skriva en massa när du inte vet?
Senast redigerad av Riggragg 2021-06-21 kl. 15:43.
Citera
2021-06-22, 03:13
Medlem
Realisten73s avatar
Citat:
Då kan du sluta tro för jag vet att Sonnert provat jobba även om det var länge sedan.
Hans huvudinkomst idag är garanterat inte pokern.
Däremot betting och det han tjänar genom Twitch-kanalen.
Varför hålla på och skriva en massa när du inte vet?

1998 började Bengt att spela poker på nätet. Han var då 18 år gammal. Om han hade något jobb innan dess vet jag inte, men troligen inte då han borde gått på gymnasiet.
Runt 2007 så vann Bengt 3,5 miljoner i en turnering som hölls i London. För dessa pengar investerade han tillsammans med "Giganten" i en spelbutik samt biljardhall i Linköping. Så efter 2008 så arbetade han faktiskt. Även om det var hans egna butik så jobbade han heltid. Så svaret är att han har jobbat.

Förr levde han på pokern och det var hans huvudinkomst. Han slutade dock med pokern helt 2012 när han blev pappa. Det var här han började med spots betting på skoj fram tills 2017 när han började spela poker igen. 2017 var även året han startade upp The Gambling Cabin på twitch. Där började det bli mer och mer sport betting och mindre och mindre poker.

Idag 2021 så lever och försörjer sig Bengt Sonnert på sports betting. Pokern är idag mer en bisyssla till bettingen. Såldes är inte pokern hans huvudinkomst.
Citera
2021-06-22, 04:50
Medlem
Citat:
1998 började Bengt att spela poker på nätet. Han var då 18 år gammal. Om han hade något jobb innan dess vet jag inte, men troligen inte då han borde gått på gymnasiet.
Runt 2007 så vann Bengt 3,5 miljoner i en turnering som hölls i London. För dessa pengar investerade han tillsammans med "Giganten" i en spelbutik samt biljardhall i Linköping. Så efter 2008 så arbetade han faktiskt. Även om det var hans egna butik så jobbade han heltid. Så svaret är att han har jobbat.

Förr levde han på pokern och det var hans huvudinkomst. Han slutade dock med pokern helt 2012 när han blev pappa. Det var här han började med spots betting på skoj fram tills 2017 när han började spela poker igen. 2017 var även året han startade upp The Gambling Cabin på twitch. Där började det bli mer och mer sport betting och mindre och mindre poker.

Idag 2021 så lever och försörjer sig Bengt Sonnert på sports betting. Pokern är idag mer en bisyssla till bettingen. Såldes är inte pokern hans huvudinkomst.

Förstår inte varför du citerar mig?

Du borde citera Tjeeeeeeeeeeeen istället som gissar och spekulerar hej vilt.
Allt du skriver känner jag till, men ville inte nämna så många detaljer i mitt inlägg med risk för att krångla till det för Tjeeeeeeeeeeeen.

Magisk tråd det här...
Citera
2021-06-28, 22:16
Medlem
Realisten73s avatar
Citat:
Förstår inte varför du citerar mig?

Du borde citera Tjeeeeeeeeeeeen istället som gissar och spekulerar hej vilt.
Allt du skriver känner jag till, men ville inte nämna så många detaljer i mitt inlägg med risk för att krångla till det för Tjeeeeeeeeeeeen.

Magisk tråd det här...

Ber uppriktigt sagt om ursäkt. Var givetvis "Tjeeeeeeeeeeeen" som jag skulle citera. Får skylla på nått.
Citera
2021-06-28, 22:37
Medlem
Realisten73s avatar
Nu sitter den skäggiga tjockisen i streamen igen. Dock fick han sämsta sändningstid tillsammans med Timman. I morgon tex när Sverige spelar mot Ukraina så är det Bengan, Giganten och Adam som kör.
Adam har verkligen ökat sevärdheten med 100% sen han kom in i "stugan".
Men förstår att de måste få lite ledigt med och då kör de in skiten som finns kvar (Syre).

Det komiska i det hela är ju att "Syre" tror han får vara med för att han vart saknad eller nått likande. Anledningen är nått helt annat, de hade inga andra än dessa två och slänga in.
Timmans gren är verkligen inte heller fotboll. Han är väldigt okunnig när han tidigare under dagen hade ett par diskussioner med Adam. Där och då märks det så tydligt och hans okunskap lyser igenom.

Och Syre, han är fan inte bra på nått. Han kommer som vanligt aldrig med några egna analyser, utan han håller med alla andra. Allt Timman sagt ikväll ryggar Syre på. Om Timman sen ändrar sig så ändrar sig Syre med Sånt jävla krossmongo.

Det började för flera månader sen på twitch när det var det nått som Syre tänkte och tyckte till om. Alla de andra samt i sändningen, samt alla i chatten undrade om han var bara full eller dum på riktigt ..
Syre började då vrida och vända på sig och försökte hitta nån bortförklaring till hans uttalande. Det gick ingen vidare bra. Det efter detta han aldrig vågat säga nått igen. Han ryggar bara de andra nu för tiden och håller med. Det är så uppenbart att han inte har koll på nått.

Har ni sett sopan spelar poker någon gång? Haha. Gubben ska inte syssla med spel över huvudettaget. Det enda som är till hans fördel är väl att han är så fattig så han inte har några större belopp att förlora.

Nä fan, jag spyr galla över denna övervuxna tjockis. Han är så sjukt jävla dum i huvudet. Måste vara tröttsamt för alla som streamar med honom när han är helt oduglig på allt.

Nu tex började han gagga om att det är 3 gula kort som gäller på en fråga från chatten. Nej sa Timman och hela chatten. Jo säger Syre. Men nej för i helvete ser man på Timmans ansiktsuttryck, och även chatten. Sen när han insåg sitt fel så började han med sina bortförklaringar och sen försöka prata bort det. Trodde han lärt sig att inte försöka debattera om saker han inte har nån koll på.

Han kan väl starta en twitch där han pratar om fetma, hur man gör för att se ut som 55 år i förtid och hur man ska odla sitt skägg på bästa sätt (Även om det ser för jävligt ut)

Nu leker han polis med och hotar medlemmarna.
Citera
2021-06-30, 16:54
Medlem
MenTrorus avatar
Citat:
Jerry Ödeen är väl den mest överskattade spelaren de plockat in i deras stream. En extremt dålig pokerspelare i.m.o
Hans resonemang kring olika händer som han ibland går igenom får mig att ligga dubbelvikt av skratt.
Dock har han en jävla massa tur i många turneringar. Men något pokerproffs är han inte på långa vägar.

Förutom Bengt Sonnert så spelar resten av ligan micro, det stämmer. De har oftast inte mer än några tusenlappar på sina pokerkonton. Sett när de fyller på och köper in ibland och då har man sett deras saldo, och det är sällan mer än 2000-3000 på deras konton.

Bengt Sonnert är i en helt annan liga än alla de andra. Vet dock att Bengt drar in mer pengar på sportbetting än vad han gör på poker i dagsläget. Pokern är mer en sidohobby för honom idag. Det han lever på är sportsbetting.

Roade mig med att gå igenom deras förmögenheter via skatteverket och taxeringskalendern 2020/2021. Resultatet av det kan ni se nedanför:

https://ibb.co/5Y8t4S6

Hahaha kan garantera dig att Jerry är utan direkt stor konkurrens den bästa pokerspelaren i gambling Cabin, även top 10 i Sverige. Hans analyser är knivskarpa.. Att du ligger och skrattar åt dem säger mer om dig hur okunnig du är om poker.. Kan juh lova att du inte är i närheten av vinnande poker spelare eller äns har en aning av hur mycket tid du behöver lägga ner för att vara vinnande spelare på poker 2021 på t.o.m. 50 dollars turrar.. Jerry krossar dem och högre nivåer
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in