2023-09-18, 22:14
Medlem
Mittpunkts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lojjenoussi
Jag försöker förstå kritiken men har ärligt talat svårt att fatta. Är folk sura för att de får 13 på system man själv inte köpt andel i? Det är väl upp till var och en om man vill köpa och om folk tröttnar så kommer antalet system minska. Vill folk däremot ha möjlighet att köpa ser jag inget konstigt. Det är inte andelar på stryk folk blir speltorskar på. Dessutom gör ju Stugan massa saker som inte kostar en spänn. Man kan titta på stream, få massa idéer till rader om man vill lägga själv, delta i utlottningar, snurra på Luton-hjulet osv. Allt utan att betala en krona. Ren och skär gratisunderhållning helt enkelt och den som vill betala för saker gör det. Vad är det folk irriterar sig så på?

Antar att det grundar sig i att dom gör många system och stora system, har gedigen kunskap men att dom sällan sätter tretton rätt. Det är väl det som allting handlar om, antar jag. Frustrationen och ilskan.
Citera
2023-09-19, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mittpunkt
Antar att det grundar sig i att dom gör många system och stora system, har gedigen kunskap men att dom sällan sätter tretton rätt. Det är väl det som allting handlar om, antar jag. Frustrationen och ilskan.

Antar att förväntningarna är hög utdelning OCH tretton varannan vecka. Klart man är besviken i så fall.
Men gäller kanske istället att gå in med rätt förväntningar.
Och att anpassa insatserna efter att man måste vara uthållig. För det är ju inte lätt att välja rätt andelssystem.
Citera
2023-09-19, 13:55
Medlem
tsgmtts avatar
Citat:

Vadå ”antar”? Det är ju du som är pådrivande i jakten mot stugan. Förstår inte varför du sitter här och spyr galla samtidigt som du kollar varje stream och köper andelar?
Citera
2023-09-19, 14:46
Medlem
Jag funderar på vad alternativet är. Stugan får ofta kritik av sina följare för att andelar tar slut fort och de gör för få system on Stream. Om de försöker blidka dessa personer blir andra sura på att de gör för många system. Damned if you do, damned if you don’t.
Citera
2023-09-19, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tsgmtt
Vadå ”antar”? Det är ju du som är pådrivande i jakten mot stugan. Förstår inte varför du sitter här och spyr galla samtidigt som du kollar varje stream och köper andelar?

Haha, tänkte samma sak. Han borde inlett inlägget med För min del är det..
Citera
2023-09-19, 20:06
Medlem
Har läst denna tråden ett tag och känner att jag måste förmedla lite åsikter. Först och främst är jag emot andelsspelens regler som är just nu då det urholkar poolspelen både på stryktipset och hästarna.
Med det sagt så följer TGC alla regler som finns och om dom säljer slut på ett system så lägger dom till ett till osv.. Är det då så att dom lägger upp 80 system på en lördag så beror det bara på att folk köper andelar.
TGC är ett vinstdrivande företag och som alla andra företag så vill dom tjäna pengar. Dom gör samma sak som Studio all in eller din lokala ICA handlare, följer reglerna och dom är inte skyldiga att få 13 rätt eller kolla upp om du är speltorsk eller inte.
Det TGC är bra på är att få en som sitter ensam eller lördag att känna gemenskap och vara en i gänget för en stund och det säljer andelar.
Det är upp till Svenska spel och ATG att ändra reglerna ingen annan.

Ett gammalt klassiskt ordspråk passar perfekt här.. "Dont hate the player, hate the game"
Citera
2023-09-19, 21:12
Medlem
Mittpunkts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boarium78
Har läst denna tråden ett tag och känner att jag måste förmedla lite åsikter. Först och främst är jag emot andelsspelens regler som är just nu då det urholkar poolspelen både på stryktipset och hästarna.
Med det sagt så följer TGC alla regler som finns och om dom säljer slut på ett system så lägger dom till ett till osv.. Är det då så att dom lägger upp 80 system på en lördag så beror det bara på att folk köper andelar.
TGC är ett vinstdrivande företag och som alla andra företag så vill dom tjäna pengar. Dom gör samma sak som Studio all in eller din lokala ICA handlare, följer reglerna och dom är inte skyldiga att få 13 rätt eller kolla upp om du är speltorsk eller inte.
Det TGC är bra på är att få en som sitter ensam eller lördag att känna gemenskap och vara en i gänget för en stund och det säljer andelar.
Det är upp till Svenska spel och ATG att ändra reglerna ingen annan.

Ett gammalt klassiskt ordspråk passar perfekt här.. "Dont hate the player, hate the game"

Som baselinebetting skrev på Twitter, jag citerar:

"Jag är fullt medveten om att den här branschen har baksidor likt många andra branscher. Det är viktigt med konstruktiva diskussioner för att föra det framåt..."

Då kan man om man vill vidare diskutera, hur ska man göra för att inte affehus ska göra folk till miljoner? Ska man göra som han Robert sa, jag citerar:

"Dra ner provisionen från 8% till typ 3-4% branschstandard så är nog mycket löst, är inte en idiot utan är överbetalningen som gör affehus till miljonärer. Utan någon kontroll, öht, laglöst dessutom eftersom de strider mot varenda spellagstiftelse men eftersom det är svs så är det lugnt med vilda västern."
Citera
2023-09-20, 08:42
Medlem
Citat:
Som baselinebetting skrev på Twitter, jag citerar:

"Jag är fullt medveten om att den här branschen har baksidor likt många andra branscher. Det är viktigt med konstruktiva diskussioner för att föra det framåt..."

Då kan man om man vill vidare diskutera, hur ska man göra för att inte affehus ska göra folk till miljoner? Ska man göra som han Robert sa, jag citerar:

"Dra ner provisionen från 8% till typ 3-4% branschstandard så är nog mycket löst, är inte en idiot utan är överbetalningen som gör affehus till miljonärer. Utan någon kontroll, öht, laglöst dessutom eftersom de strider mot varenda spellagstiftelse men eftersom det är svs så är det lugnt med vilda västern."

Du frågar hur man ska göra för att inte affar ska göra miljoner. Vad är problemet med att folk tjänar pengar på sitt jobb så länge de erbjuder en tjänst? Att jag helt gratis kan titta på stream, snurra på hjul och få speltips är ju grymt. Ibland köper jag också en andel av någon jag tycker är duktig. Varför är folk så emot att de tjänar pengar på detta?
Citera
2023-09-20, 10:08
Medlem
Citat:
Du frågar hur man ska göra för att inte affar ska göra miljoner. Vad är problemet med att folk tjänar pengar på sitt jobb så länge de erbjuder en tjänst? Att jag helt gratis kan titta på stream, snurra på hjul och få speltips är ju grymt. Ibland köper jag också en andel av någon jag tycker är duktig. Varför är folk så emot att de tjänar pengar på detta?

Bra och vettigt inlägg. Det går använda den tanken mot det mesta i den kapitalistiska del av världen vi lever i. Alla vill tjäna så mycket pengar som möjligt och i den sits vi är i att ekonomin alltid måste växa kommer vara en konstant tills den förgör sig själv. Möjligen är aggression till förlorade pengar på spel så mycket starkare mot en smaklös matbit på restaurang värre. Jag har skrivit det några gånger och är sund i detta. Jag ser det som ett nöje och räknar inte med att vinna. Blir därför lite extra glad vid lite tillbaka. Min gräns är 5k/ mån på svs ( har råd att förlora dessa) och stannar månaden på typ -2500 så är jag ändå nöjd. Typ 12 rudor eu/ stryk som gav spänning är lätt värt pengarna. Önskar allt var lite mer ärligt i denna värld men det motsätter såklart det jag säger om kapitalismen. Om Bengan eller nån tog ordet och sa att häng med oss och köp andelar men tänk på att du med största sannolikhet kommer se minus på din svs kurva. Inom aktiehandel måste man varna om hur många som förlorar sin insats, dvs de flesta. Alltid lika kul när de i börspodden läser upp riskerna med hyperfart så man inte hör vad som sägs
Citera
2023-09-20, 10:24
Medlem
Mittpunkts avatar
Citat:

Det är Robert på Twitter som kommer med ett förslag, inte jag.
Citera
2023-09-20, 15:18
Medlem
Citat:
Det är Robert på Twitter som kommer med ett förslag, inte jag.

Ja det var Roberts förslag du citerade men det var du som frågade i inlägget hur man skulle göra för att inte göra affar till miljonärer.
Citera
2023-09-20, 15:49
Medlem
Citat:
Ja det var Roberts förslag du citerade men det var du som frågade i inlägget hur man skulle göra för att inte göra affar till miljonärer.

Tror du Adam aka Baselinebetting fått betalt för sitta och kommentera eller gjort detta på sitt eget bevåg?
Senast redigerad av Redvexer 2023-09-20 kl. 15:52.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in