Citat:
Ursprungligen postat av
Boarium78
Har läst denna tråden ett tag och känner att jag måste förmedla lite åsikter. Först och främst är jag emot andelsspelens regler som är just nu då det urholkar poolspelen både på stryktipset och hästarna.
Med det sagt så följer TGC alla regler som finns och om dom säljer slut på ett system så lägger dom till ett till osv.. Är det då så att dom lägger upp 80 system på en lördag så beror det bara på att folk köper andelar.
TGC är ett vinstdrivande företag och som alla andra företag så vill dom tjäna pengar. Dom gör samma sak som Studio all in eller din lokala ICA handlare, följer reglerna och dom är inte skyldiga att få 13 rätt eller kolla upp om du är speltorsk eller inte.
Det TGC är bra på är att få en som sitter ensam eller lördag att känna gemenskap och vara en i gänget för en stund och det säljer andelar.
Det är upp till Svenska spel och ATG att ändra reglerna ingen annan.
Ett gammalt klassiskt ordspråk passar perfekt här.. "Dont hate the player, hate the game"
Som baselinebetting skrev på Twitter, jag citerar:
"Jag är fullt medveten om att den här branschen har baksidor likt många andra branscher. Det är viktigt med konstruktiva diskussioner för att föra det framåt..."
Då kan man om man vill vidare diskutera, hur ska man göra för att inte affehus ska göra folk till miljoner? Ska man göra som han Robert sa, jag citerar:
"Dra ner provisionen från 8% till typ 3-4% branschstandard så är nog mycket löst, är inte en idiot utan är överbetalningen som gör affehus till miljonärer. Utan någon kontroll, öht, laglöst dessutom eftersom de strider mot varenda spellagstiftelse men eftersom det är svs så är det lugnt med vilda västern."