2021-06-11, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brodrude
Det är bara sorgligt alltihopa. när man ser nedskräpningen tänker jag mest jahopp babbe firar studenten med det blev kaos här också.

Ingen av dom kan lyckas med något, vatän dom dyker upp så är det bara fullständigt kaos. Är det någon klass på dom? kan dom något eller är detta en fejkad student. ingen har lyckats man har dåliga betyg och det enda som händer är att man slutar den skola man gått vilket betyder att man gick på stan och kastade skräp på marken och skrek lite och i morgon vaknar man upp och ska gå till socialkontoret.

Det var när babbar tog studenten det.

Det är mycket sorgligt. Det ser väl ut såhär i de flesta storstäder numera. Inte minns i Malmö där jag bor. Var påväg hem från jobbet, möttes av ett jävla kaos. En stor raketbomb avlossades mitt i en 4 vägs korsning på en starkt trafikerad väg. Han som tände på "bomben" såg en polare på andra sida vägen, sprang rätt över och ropa "WALLA ALII".. "SVERIIGEEEE!". Hade dom stått fredligt och hejjat "Sverige..Sverige..Sverige" hade jag blivit förvånad, men också glad. Att skapa kaos och avlossa en bomb mitt på öppen väg där bilar rullar tolkar jag som inget annat än att de skrattade åt det Svenska samhället. "Dumma svenskar" ungefär. Brist på respekt i allt för många och nedskräpning är ju vardagsmat för dessa "gäng/grupper".
2021-06-11, 20:47
Medlem
Dom kanske egentligen firar alla bidrag och utbildningar dom får?
Eller hur låga straff dom får när dom våldtar, rånar och dödar?

Halva Göteborg har varit invaderat av mörka, stora BMW:s med div. utländska flaggor sedan över en vecka tillbaka...
2021-06-11, 20:49
Medlem
Talespins avatar
Varför skulle de vifta med en svensk flagga? De är ju inte svenskar.

Aldrig varit och kommer aldrig att bli. För övrigt så skiter de fullständigt i Sverige och svenskarna.

De är bara här för att vi erbjuder dem dittan och dattan.
2021-06-11, 20:52
Medlem
Folk tenderar att basera sin identitet utifrån sina rötter. Löjligt, men inte så konstigt. Det är ett sätt för dem att få känna sig speciella.
2021-06-11, 20:53
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pike123
Jag har märkt att araber (oftast) åker omkring i sina bilar med en flagga från deras hemländer. Vad fan har det med deras student i SVERIGE att göra? En flagga vars land inte gav dem utbildningen. Vad är grejen (förutom att de är svin som skiter i vårat land, givetvis)?

Jag skapade en tråd på samma tema, men den åkte visst i papperskorgen.

(FB) Köra Audibilar & vifta med flaggor från mellanöstern och låta som en indian?

Förstår ingenting av det här.
2021-06-11, 21:03
Medlem
Tusse viftade med den svenska flaggan extremt mycket nu under hans student, blir varm i hjärtat!!
2021-06-11, 21:04
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrusek
Om du verkligen vill veta. Börja med att fråga dom.

De pratar ju arabiska. Kan de ens svenska?
2021-06-11, 21:05
Medlem
YP4XQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snarkomanen
Det är faktiskt jävligt provocerande att se. Bryr mig inte så mycket om dom har sina flaggor men vafan?! En enda jävla Svensk flagga hade fan suttit på sin plats...?! Dom gör inte direkt så bra reklam för sig själva om man säger så. Tror det är många svenskar som reagerar på detta, jaa till och med "öppna era hjärtan-packet". Slutsatsen blir att dom inte vill vara svenskar, oroväckande för framtiden helt klart.

Vad babbeluringar kommer i kontakt med... Välfärd, jobb, firande, försöka vara snälla och så vidare går sönder... De tar fan sönder det mesta i sin väg... Hur fan lyckas dom vara så jävla kassa?
2021-06-11, 21:09
Medlem
Jiiimboohs avatar
Jag tänkte på det idag, att det bara är utländska flaggor. Det hade känts mindre konstigt om det även var svenska flaggor. Jag köper dock inte att det skulle vara frågan om ett uttryck för hat. Är den svenska flaggan i så fall ett uttryck för hat mot andra länder? Nej, just det.
2021-06-11, 21:16
Medlem
Puss.in.bootss avatar
Det här verkar va nåt stadsfenomen. Jag har sett de flesta av årets studentkorteger i min lilla småstad i år. 100% svenska flaggor.

Men det finns något rätt positivt med allt flaggviftande, oavsett kulör. Nämligen: de som har uppehållstillstånd med gymnasielagen som grund har nu ett år på sig att skaffa ett jobb. De som misslyckas ska utvisas (om jag har fattat lagstiftningen rätt).

Skål och lycka till...
2021-06-11, 21:34
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pike123
Jag har märkt att araber (oftast) åker omkring i sina bilar med en flagga från deras hemländer. Vad fan har det med deras student i SVERIGE att göra? En flagga vars land inte gav dem utbildningen. Vad är grejen (förutom att de är svin som skiter i vårat land, givetvis)?

Vad är det för konstigt med det? Skulle du ha viftat med en marockansk eller en svensk flagga om du hade varit tvungen att fly från ett sönderbombat Sverige och ta studenten i Marocko?
2021-06-11, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jiiimbooh
Jag tänkte på det idag, att det bara är utländska flaggor. Det hade känts mindre konstigt om det även var svenska flaggor. Jag köper dock inte att det skulle vara frågan om ett uttryck för hat. Är den svenska flaggan i så fall ett uttryck för hat mot andra länder? Nej, just det.

Din sista mening där. Svår att svara på, beror givetvis på vart man bor. Vid möllevångstorget i Malmö hänger en stor palestina flagga med texten "Bojkotta Israel" från någons balkong. Jag vet faktiskt inte om jag hade fått hänga ut den svenska flaggan utanför mitt fönster ostört. Inte för att Palestina flaggan har så mycket med saken att göra, det var bara ett exempel på en flagga som har fått stå orörd i veckor.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in