Citat:
Ursprungligen postat av
Qusimoto
Hade dom viftat med en Svensk flagga hade ni väl suttit och grina över det "varför viftat dom med en svensk flagga? dom är ju inte ens svensk"

Om du frågar mig så är inte problemet hudfärg. Problemet är de som inte vill integreras med det svenska samhället och som inte lyfter ett finger för att anpassa sig. Jag säger inte att en invandrare måste gilla snaps och sill och dansa runt midsommarstången men att fira examen i Sverige utan en Svensk flagga är bara så jävla skevt. De har för fan utbildat sig till Sverige, många har kommit hit vissa är födda här med utländska föräldrar. Dom får ta del av samhället, samhället har stöttat och stöttat och så kan du inte ens visa upp den Svenska flaggan för att hylla Sverige och vad de har fått ta del av här. Det är riktigt illa och respektlöst. Jag respekterar invandrare eller folk som är födda i Sverige med utländsk bakgrund om dom i alla fall försöker lyfta ett finger för att integreras. Respekt till dom som försöker och en stor klapp på axeln till dom som lyckas. Tyvärr finns det alltför många som inte gör detta och det verkar som att dom inte vill förknippa sig alls med Svensken, jag tolkar det som att dom vill skapa sitt egna land och regler och tysta Svensken. En helt klart turbulent utveckling som inte verkar gå att lösa.