2021-06-13, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Odagan
Det är tyst som i en dambastu (sitter på läpparna)
Är man en tillräckligt okunnig för att negligera behovet av kulturell och nationell tillhörighet, vilket flaggviftningen påvisar, är man allt bra seg i roten...
Låt oss leka med tanken att jag ska på möte på moderaternas kontor i den staden jag ligger. Just den dagen tar jag på mig min älskade tröja med ett stort tryck med socialdemokraternas tryck på bröstet, bara för att man ska rösta på sossarna, enligt det arv jag har. Gör jag lagbrott? Nej, verkligen inte. Är det nödvändigt? Nej, verkligen inte. Jag vill ha sagt att man får väl hålla sig lite relevant, i alla situationer i livet. Den som hävdar något annat är "bra seg i roten"!
2021-06-13, 20:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pike123
Jag har märkt att araber (oftast) åker omkring i sina bilar med en flagga från deras hemländer. Vad fan har det med deras student i SVERIGE att göra? En flagga vars land inte gav dem utbildningen. Vad är grejen (förutom att de är svin som skiter i vårat land, givetvis)?

svenska skattebetalare betalar för utbildningen eller egentligen är det lån som bekostar utbildningsystsmet för det är minus i kassan men man identifierar sig med ett annat land. som en svenskfödd som identifierar sig som fransman men han identifierar sig som svensk när han ska ha låtsasjobb, bidrag som han bidragsfuskar med men han klarade inte ens av att ta en kurs utan att begära ut (offentlig handling) vad någon annan lämnat in innan honom för det enda sättet han skulle ha klarat av kursen. Han själv anser sig vara smartare än alla andra.

alla dessa slödder och avskum borde ju åka hem till sitt skitland med tanke på att de identifierar sig med det landet. det finns utbildningar de kan gå i skitlandet framkrike och bidrag de kan leva på i skitlandet frankrike. onödigt att hata svenskar när de kan åka hem och bo i sitt skitland. där kan de ju leva bland sina egna. det är bara det att deras egna tycker ju illa om dem för det är kriminella. så då kommer de till sverige och kan syssla med kriminalitet.

hade jag eller du viftat med svenska flaggan i skitlandet frankrike hade de skjutit mig på fläcken, de hade aldrig låtit mig hållas. jag får inga bidrag i skitlandet frankrike och jag kommer inte ens in där. inte för att jag vill in i ett skitland som franktike.
2021-06-13, 20:46
Medlem
filmfreaks avatar
Citat:
Jag har åkt en betydlig del raggarbil i mina dagar, däremot har jag aldrig (så vitt jag kan minnas) stött på en sydstatsflagga. Ofta är gamla raggarbilar från Amerika, och då blir på ett vis sydstatsflaggen EN GNUTTA relevant, om du förstår vad jag menar. Att ta studenten kan jag känna att en flagga är högst irrelevant.
Som du noterar har jag inte någon generellt negativ åsikt om raggarkulturen och det stör inte mig heller nämnvärt att någon flaggar vid studenten.

Men eftersom vi ändå gått OT en del raggare även flaggan på kläderna.
https://commons.m.wikimedia.org/wiki..._Meet_2005.jpg
2021-06-13, 21:23
Avstängd
Odagans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HoChiWin
Tycker att din jämförelse haltar. Skillnaden är att fotboll är ingen högtid, det skulle vara som att din polare skulle hissa den libanesiska flaggan på Sveriges nationaldag.

Haltar ej... Fotboll visar nationell tillhörighet mer än mycket annat. Något jag har observerat under 40 år..
2021-06-13, 21:32
Medlem
Puss.in.bootss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Puss.in.boots
Det här verkar va nåt stadsfenomen. Jag har sett de flesta av årets studentkorteger i min lilla småstad i år. 100% svenska flaggor.

Men det finns något rätt positivt med allt flaggviftande, oavsett kulör. Nämligen: de som har uppehållstillstånd med gymnasielagen som grund har nu ett år på sig att skaffa ett jobb. De som misslyckas ska utvisas (om jag har fattat lagstiftningen rätt).

Skål och lycka till...

Correction: De har 6 månader på sig att hitta jobb. Förslaget om att ge 1 år röstades ner.
2021-06-13, 21:45
Bannlyst
vad skulle hända om jag viftade med svenska flaggan i skitlandet marocko? det var ju en danska och en norska som bara skulle kampa i et skitlandet och blev våldtagna och halshuggna.
2021-06-13, 22:25
Medlem
Stolta över landet som de flydde från och inte åker hem till.
2021-06-14, 09:22
Medlem
TjejenMedLilaSkors avatar
Antagligen för studenten är fullt med svenska flaggor och man vill visa stolthet för sitt ursprung. Vet att min kompis, som har finländska rötter, sprang ut med en finsk flagga.

Antagligen är det bara så att någon började med det, sedan blev det lite mer av en grej bara, t.ex som att man ska bära vitt på studenten.
2021-06-14, 23:50
Medlem
Citat:
Jag förstår att man är stolt över sin bakgrund, men vad har deras bakgrund med att de har fått en utbildning i SVERIGE?

Dem har tagit sig till ett utländskt land och kommer inom en snar framtid att bidra till det utländska landet i form av arbete, det minsta man kan göra är att hedra vart man kommer ifrån?
2021-06-15, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Exhausted-Observer
Stolta över landet som de flydde från och inte åker hem till.
Kanske bara stolta över sin kultur och människorna? Är ju inte så att länderna i mellanöstern har varit så som de är över hela deras existens?
2021-06-15, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zapooz
Kanske bara stolta över sin kultur och människorna? Är ju inte så att länderna i mellanöstern har varit så som de är över hela deras existens?
De har ju övergett sina länder, tycker det känns konstigt att stoltsera med flagga från ett land man inte ens vill bo i. Om man älskar sitt land så mycket så borde man bo där och kämpa för att göra det bättre.
2021-06-15, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Exhausted-Observer
De har ju övergett sina länder, tycker det känns konstigt att stoltsera med flagga från ett land man inte ens vill bo i. Om man älskar sitt land så mycket så borde man bo där och kämpa för att göra det bättre.
Många studenter är födda i Sverige, så dem hade inget val men det är irrelevant här.
Dem övergav det landet har blivit, vi som bor här i Sverige vet inte hur det känns att leva i fattigdom och svält eller att vara i konstant fara. Det är enkelt för dig att säga "stanna kvar och kämpa för landet" när du inte har någon som helst aning om hur svårt/farligt det är. Om Sverige blev sönderbombat imorgon och det blir livsfarligt att leva kvar, kommer jag såklart flytta till ett säkrare land, men det betyder inte att jag inte fortfarande älskar Sverige och Sveriges kultur. Precis som vi kan älska Sverige samtidigt som vi hatar landets ledare kan dem också göra det.
Så otroligt löjligt att bry sig om vilken flagga ungar viftar på studenten, det har absolut ingenting med "tacksamhet" att göra.
Låt dem ha roligt på studenten och vara stolta över sin kultur utan att gnälla över vilken flagga dem ska vifta, det är deras tid att fira inte din eller någon annans.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in