Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-06-11, 16:28
  #1
Medlem
Jag köpte så många olika kosttillskott på nätet. Vissa till och med från giltiga platser som hävdar att de har GMP-regler och USP-bekräftelse, inklusive vitaminer för djurinjektioner. Jag använde dem på mig själv och de har ingen effekt. Men när jag går till en läkare och får mina vitaminer injicerade fungerar det. Så min fråga är varför? Är det någon som är smart nog för att förklara för mig vetenskapen varför den inte fungerar? Vilken skillnad finns det i vitaminer som är avsedda att injiceras för människor, jämfört med kosttillskott, som får den förstnämnda att fungera och inte den senare? Jag blandade vitaminpulver med vatten och använde brusetabletter som bryts upp i vatten, och jag använde vitaminer som är avsedda för djur, (som borde vara desamma för människor) ingen effekt. Jag fick också en varm påverkan några gånger i ansiktet mest och illamående eller smärta i midsektionen av min kropp etc.
__________________
Senast redigerad av HackForums 2021-06-11 kl. 17:05.
Citera
2021-06-11, 16:40
  #2
Medlem
Jag gissar på att det är betydligt större massa i proteiner än vitaminer. Därav blir det nog svårt.
Citera
2021-06-11, 16:45
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noccofocus
Jag gissar på att det är betydligt större massa i proteiner än vitaminer. Därav blir det nog svårt.
Kan du utöka vad du menar? Jag injicerade vitamintillskott inte proteintillskott. Jag tror att det fungerade en gång tidigare också första gången.
__________________
Senast redigerad av HackForums 2021-06-11 kl. 17:01.
Citera
2021-06-11, 16:46
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HackForums
Jag köpte så många olika kosttillskott. Vissa till och med från giltiga platser som hävdar att de har GMP-regler och USP-bekräftelse, inklusive vitaminer för djurinjektioner. Jag använde dem på mig själv och de har ingen effekt. Men när jag går till en läkare och får mina vitaminer injicerade fungerar det. Så min fråga är varför? Är det någon som är smart nog för att förklara för mig vetenskapen varför den inte fungerar? Vilken skillnad finns det i vitaminer som är avsedda att injiceras för människor, jämfört med kosttillskott, som får den förstnämnda att fungera och inte den senare? Jag blandade vitaminpulver med vatten och använde brusetabletter som bryts upp i vatten, och jag använde vitaminer som är avsedda för djur, (som borde vara desamma för människor) ingen effekt.

Mycket går t ex i form av dropp att injisera - glykos, vitaminer m m m m

https://sv.wikipedia.org/wiki/Infusion_(medicin)
Citera
2021-06-11, 16:50
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NisseKT
Mycket går t ex i form av dropp att injisera - glykos, vitaminer m m m m

https://sv.wikipedia.org/wiki/Infusion_(medicin)
Jag har ingen aning om vad du sa. har det ens med min fråga att göra?
Citera
2021-06-11, 16:56
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HackForums
Jag har ingen aning om vad du sa. har det ens med min fråga att göra?

Dropp kan vara kosttillskott, vitaminer eller all näring. Dvs - der går att injisera kosttillskott.
Citera
2021-06-12, 00:52
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NisseKT
Dropp kan vara kosttillskott, vitaminer eller all näring. Dvs - der går att injisera kosttillskott.

Definera kosttillskott..
Eller snarare att TS bör definera kosttillskott..
Hör jag kosttillskott så ser jag bara (proteiner / kolhydrater framför mig.
Citera
2021-06-12, 02:24
  #8
Moderator
Lapapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HackForums
Jag köpte så många olika kosttillskott på nätet. Vissa till och med från giltiga platser som hävdar att de har GMP-regler och USP-bekräftelse, inklusive vitaminer för djurinjektioner. Jag använde dem på mig själv och de har ingen effekt. Men när jag går till en läkare och får mina vitaminer injicerade fungerar det. Så min fråga är varför? Är det någon som är smart nog för att förklara för mig vetenskapen varför den inte fungerar? Vilken skillnad finns det i vitaminer som är avsedda att injiceras för människor, jämfört med kosttillskott, som får den förstnämnda att fungera och inte den senare? Jag blandade vitaminpulver med vatten och använde brusetabletter som bryts upp i vatten, och jag använde vitaminer som är avsedda för djur, (som borde vara desamma för människor) ingen effekt. Jag fick också en varm påverkan några gånger i ansiktet mest och illamående eller smärta i midsektionen av min kropp etc.
Vilken snurrig tråd. I och för sig kanske den är medvetet snurrig. Jag tror att du trollar. Att du skulle injicerat någon dekokt gjord på brustabletter och vitaminpulver (eller har jag missförstått?) tror jag inte på.

Utifrån ett teoretiskt resonemang, vad menar du med att de inte fungerar? Hur vet du det?
Citera
2021-06-13, 23:42
  #9
Medlem
För att kolla trollnivån här kan du berätta mer om själva injektionen du gjorde?
Vilken spruta och kanyl använde du?
Var injicerade du?
Hur många ml sprutade du in?
Hur kändes det på injektionsstället efteråt?
Citera
2021-06-14, 02:56
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HackForums
Jag köpte så många olika kosttillskott på nätet. Vissa till och med från giltiga platser som hävdar att de har GMP-regler och USP-bekräftelse, inklusive vitaminer för djurinjektioner. Jag använde dem på mig själv och de har ingen effekt. Men när jag går till en läkare och får mina vitaminer injicerade fungerar det. Så min fråga är varför? Är det någon som är smart nog för att förklara för mig vetenskapen varför den inte fungerar? Vilken skillnad finns det i vitaminer som är avsedda att injiceras för människor, jämfört med kosttillskott, som får den förstnämnda att fungera och inte den senare? Jag blandade vitaminpulver med vatten och använde brusetabletter som bryts upp i vatten, och jag använde vitaminer som är avsedda för djur, (som borde vara desamma för människor) ingen effekt. Jag fick också en varm påverkan några gånger i ansiktet mest och illamående eller smärta i midsektionen av min kropp etc.

Jag förstår verkligen inte varför du ska injicera vitaminer??? Om du dricker det, äter det, whatever så gör det sitt jobb i kroppen. Om du injicerar det så går det fortare in och fortare ut ur kroppen. Eftersom du verkar helt bakom flötet skulle jag avråda dig från det du ens håller på med, och vill även påminna om att bland annat ADEK, B12 vitaminerna sparas i kroppen och kan överdoseras om du sitter och injicerar dessa ...............
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback