2024-06-03, 01:43
Medlem
angetas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InformationSociety
När jag hör och ser Dialogiskt-snubben tänker jag samma som jag gör när jag ser eller hör Håkan Hemlin. Det vill säga att här har vi att göra med en gammal missbrukare.

https://youtu.be/9f-TlYuoj1Y?si=2O33LFnVNZcc-gHP
aldo colliander berättar om en rån med vicktor almedia.

https://youtu.be/5SQFQuuZxiw?si=ePaeaGBUC6LvYjaX
en intrejuv med en boxare lorens
ofitrerat heter podden
Citera
2024-06-18, 04:27
Medlem
Lala.s avatar
Intressant med politiska avsnitt, hoppas det blir mer sådant. Det är trevligt att kanalen breddas och inte enbart handlar om kriminalitet.
Citera
2024-06-27, 15:07
Bannlyst
Tycker han tappat fullständigt. Sitter o håller med och glorifierar många av dessa mytomaner.
Citera
2024-07-01, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Galnetattaren
Tycker han tappat fullständigt. Sitter o håller med och glorifierar många av dessa mytomaner.

Detta står i början av varje video: "Dialogiskt tar avstånd från all romantisering och glorifiering av droger, våld, kriminalitet, rasism, mobbning osv." I själva intervjuerna ger ju Victor dock inget motstånd alls utan låter istället idioterna han har på härja vilt och glorifiera hur mycket de vill.

Dessutom tycker jag att hans språkbruk är mycket skumt. Han kan ganska många "fina"/"komplicerade" ord men använder de ofta i helt fel sammanhang så han låter inte vältalig alls. Jag har inget emot att lyssna på gästerna prata även om de låter som att de knappt kan svenska, det låter i alla fall genuint.
Citera
2024-07-02, 03:31
Medlem
Lala.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anon6591
Detta står i början av varje video: "Dialogiskt tar avstånd från all romantisering och glorifiering av droger, våld, kriminalitet, rasism, mobbning osv." I själva intervjuerna ger ju Victor dock inget motstånd alls utan låter istället idioterna han har på härja vilt och glorifiera hur mycket de vill.

Dessutom tycker jag att hans språkbruk är mycket skumt. Han kan ganska många "fina"/"komplicerade" ord men använder de ofta i helt fel sammanhang så han låter inte vältalig alls. Jag har inget emot att lyssna på gästerna prata även om de låter som att de knappt kan svenska, det låter i alla fall genuint.

Så intressant att läsa det du skriver sist om att du tycker att han använder komplicerade ord i fel sammanhang. Jag vet inte ifall jag själv lagt märke till det.
Jag har bara sett några få avsnitt på hans kanal och ingen av dem har varit kriminella.

Men jag tror jag läst att fler här i tråden har sagt att han använder ord han inte förstår sig på. Min bild hittills är att han är charmig och trevlig. Han verkar vara en bra lyssnare och empatisk. Men jag börjar undra ifall jag har blivit lurad av honom. För när jag läser det personer skriver om honom i tråden så kom jag och tänka på en intressant artikel jag läst om vad som kännetecknar psykopater https://www.rmv.se/aktuellt/psykopat...r-du-igen-hen/.

Där står det bland annat: ”Hur pratar en psykopat?
– Det finns inget särskilt sätt som en person med psykopati pratar på som avslöjar att det är psykopati det handlar om. Dock är dessa personer ofta mycket talföra, det kommer många ord, men kanske inte så mycket innehåll. De kan låta pålästa men den som kan ett ämne bra reagerar på att ord och termer som psykopaten använder är felanvända. ”

Stämmer detta in på honom (?) du som verkar sett mer av honom än vad jag har...
Citera
2024-07-02, 05:24
Medlem
Citat:
Dessutom tycker jag att hans språkbruk är mycket skumt. Han kan ganska många "fina"/"komplicerade" ord men använder de ofta i helt fel sammanhang så han låter inte vältalig alls. Jag har inget emot att lyssna på gästerna prata även om de låter som att de knappt kan svenska, det låter i alla fall genuint

Jag la också märke till detta. Han vill väll ge intrycket av att vara en lärd- och lingvistisk begåvad person.
Detta för att han och podden ska bli tagna mer seriöst, kanske framförallt av annat mediafolk.

Killen försöker i alla fall och gör sitt för att ge oss en schysst podd. Jag gillar att titta på Dialogiskt och tycker Victor gör ett bra jobb som programledare och intervjuare.
Citera
2024-08-05, 17:38
Medlem
Insyn5s avatar
Han verkar tycka om att intervjua kriminella återfallsförbrytare, inte speciellt kritiskt utan mer glorifierat. Har denna Victor själv en kriminell bakgrund? Som tidigare inlägg också nämner så är han inte speciellt vältalig, men försöker låta som han vore det.
Citera
2024-08-05, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Insyn5
Han verkar tycka om att intervjua kriminella återfallsförbrytare, inte speciellt kritiskt utan mer glorifierat. Har denna Victor själv en kriminell bakgrund? Som tidigare inlägg också nämner så är han inte speciellt vältalig, men försöker låta som han vore det.
Heroinmissbrukare i 20 år och inledde sin kriminella bana redan som 8-åring, så ja. Kriminell har han varit, minst sagt.
Citera
2024-08-05, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Insyn5

Det har han, men det övergick snabbt till ett heroinmissbruk som nästan kostade honom livet. Jag tycker det är en bra resa han gjort. Men håller med om att det är väldigt glorifierat. Det är uppenbart att han ser upp till alla dessa tidigare rånare och gängmän som han var bekant med i ungdomens dagar, och kan inte nog understryka hur de känt varandra när de var unga. Vilket jag tycker indikerar att han har en romantiserad bild av kriminalitet, och gärna associeras med den stämpeln.

Man ser flera av de gäster han haft med som är tidigare kriminella som tycks ha en helt annan syn på vad de gjort. Såsom Daniel Maiorana och Toni Tunainen, som är gamla rånare vars face blev upptryckta på löpsedlarna efter spektakulära rån. Victor verkar se att deras brottslighet är bedrifter, och tycker det är häftigt att han känt dem, medan de själva menar att deras handlingar har förstört deras liv på många plan, och tagit ifrån dem flera år av deras liv i frihet.
Citera
2024-08-05, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker
Victor verkar se att deras brottslighet är bedrifter, och tycker det är häftigt att han känt dem, medan de själva menar att deras handlingar har förstört deras liv på många plan, och tagit ifrån dem flera år av deras liv i frihet.

På vilket sätt uttrycker han sig som får dig att tro det?

Jag tycker att han håller en hyfsat neutral ton mot alla. Han har ju haft med massa olika folk allt från Jimpa Åkesson till Laila Bagge. Tror det är lättare att få dit nån gammal räv än en aktuell kändis. Att han känt de kriminella som medverkar och att han nämner det under inspelningarna uppfattar jag inte som att han glorifierar livsstilen. Snarare "jag var också där på botten men har rest mig"

(Sen kan man ju tvista om ifall det är moraliskt rätt att lägga ut intervjuer med påtända människor likt Ceesay och hans tjej, men det är ju en annan diskussion). Hade gärna sett lite fler kritiska följdfrågor annars tycker jag han gör ett bra jobb
Citera
2024-08-16, 07:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker
Det har han, men det övergick snabbt till ett heroinmissbruk som nästan kostade honom livet. Jag tycker det är en bra resa han gjort. Men håller med om att det är väldigt glorifierat. Det är uppenbart att han ser upp till alla dessa tidigare rånare och gängmän som han var bekant med i ungdomens dagar, och kan inte nog understryka hur de känt varandra när de var unga. Vilket jag tycker indikerar att han har en romantiserad bild av kriminalitet, och gärna associeras med den stämpeln.

Man ser flera av de gäster han haft med som är tidigare kriminella som tycks ha en helt annan syn på vad de gjort. Såsom Daniel Maiorana och Toni Tunainen, som är gamla rånare vars face blev upptryckta på löpsedlarna efter spektakulära rån. Victor verkar se att deras brottslighet är bedrifter, och tycker det är häftigt att han känt dem, medan de själva menar att deras handlingar har förstört deras liv på många plan, och tagit ifrån dem flera år av deras liv i frihet.

håller me i de du säger men samtidigt tycker jag att det ska uppmuntras av att ex kriminella kan lämna de livet bakom sig o sitta i morgonsoffor o berätta om allt jävulskap dom hittat på, hellre det än att dom fortsätter att begå brott. Att lämna ett kriminellt liv bakom sig ska alltid uppmuntras tills den dag vi höjer straffen och kastar bort nyckeln
Citera
2024-08-22, 13:29
Medlem
Någon som har uppgifter gällande årsinkomst på denna herre?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in