Citat:
Ursprungligen postat av
anon6591
Detta står i början av varje video: "Dialogiskt tar avstånd från all romantisering och glorifiering av droger, våld, kriminalitet, rasism, mobbning osv." I själva intervjuerna ger ju Victor dock inget motstånd alls utan låter istället idioterna han har på härja vilt och glorifiera hur mycket de vill.
Dessutom tycker jag att hans språkbruk är mycket skumt. Han kan ganska många "fina"/"komplicerade" ord men använder de ofta i helt fel sammanhang så han låter inte vältalig alls. Jag har inget emot att lyssna på gästerna prata även om de låter som att de knappt kan svenska, det låter i alla fall genuint.
Så intressant att läsa det du skriver sist om att du tycker att han använder komplicerade ord i fel sammanhang. Jag vet inte ifall jag själv lagt märke till det.
Jag har bara sett några få avsnitt på hans kanal och ingen av dem har varit kriminella.
Men jag tror jag läst att fler här i tråden har sagt att han använder ord han inte förstår sig på. Min bild hittills är att han är charmig och trevlig. Han verkar vara en bra lyssnare och empatisk. Men jag börjar undra ifall jag har blivit lurad av honom. För när jag läser det personer skriver om honom i tråden så kom jag och tänka på en intressant artikel jag läst om vad som kännetecknar psykopater
https://www.rmv.se/aktuellt/psykopat...r-du-igen-hen/.
Där står det bland annat: ”Hur pratar en psykopat?
– Det finns inget särskilt sätt som en person med psykopati pratar på som avslöjar att det är psykopati det handlar om. Dock är dessa personer ofta mycket talföra, det kommer många ord, men kanske inte så mycket innehåll. De kan låta pålästa men den som kan ett ämne bra reagerar på att ord och termer som psykopaten använder är felanvända. ”
Stämmer detta in på honom (?) du som verkar sett mer av honom än vad jag har...