2025-06-06, 11:53
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
FlyBy för att uppgradera från Win10 till Win11:

Install Windows 11 on ANY Windows 10 PC with NO data loss!
https://www.youtube.com/watch?v=C_p3dBrr_Sg

Flyby11 (FlybyScript) Windows 11 for All – No Specs, No Problem!
https://github.com/builtbybel/Flyby11

Frågor:
Har någon provat? Det verkar som om trixet är att installer Windows 11 Server.
Flyby11 klarar tydligen inte kravet på POPCNT. Klarar Rufus-metoden det?

Med lite ändringar via kommandon så går det tydligen: https://www.ghacks.net/2024/10/08/ho...rted-hardware/

Hos Wilders Security Forum har ett flertal lyckats installera 24H2 genom att först installera 22H2, sedan successivt uppgradera till 24H2, på hårdvara som inte möter de ovan nämnda kraven.
Senast redigerad av 1FF 2025-06-06 kl. 12:02.
Citera
2025-06-06, 23:04
Medlem
Detta var tråkigt.. jag hade min taskbar perfekt, men nu när jag råkade dra ner den till en bar igen så kan jag inte ändra om den.

Behöver jag gå till tredjepart för att fixa till detta?

Har för mig att jag använt något program tidigare och det var perfekt... men nu är det igen skit och kan inte ha två bars.
Testade med Windhawk men den ger bara två bars på vanliga öppna applikationer i taskbar men inte själva tray ikonerna...
Citera
2025-06-07, 05:55
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caligarii
Detta var tråkigt.. jag hade min taskbar perfekt, men nu när jag råkade dra ner den till en bar igen så kan jag inte ändra om den.

Behöver jag gå till tredjepart för att fixa till detta?

Har för mig att jag använt något program tidigare och det var perfekt... men nu är det igen skit och kan inte ha två bars.
Testade med Windhawk men den ger bara två bars på vanliga öppna applikationer i taskbar men inte själva tray ikonerna...

Du får nog förklara bättre, ovan är inte tydligt nog för att förstå vad det är du vill göra.
Citera
Igår, 20:41
Medlem
Vad betyder och vad är syftet med att "pausa" uppdateringar 1-5 veckor? Windows update. Pausa i en vecka har jag nu.
Citera
Idag, 00:47
Medlem
Jag jobbar som datakonsult och blev erbjuden ett jobb som innebar att jobba med vissa bakrundsprocceser för Windows. Dessa kontrollerar vad du gör på din pc och du skriver något hotfullt eller tittar på något förbjudet så rapporteras detta till myndighet eller Microsoft, minns inte vilket. Jag tyckte det lät jävligt obehagligt och tackade nej till detta. Det var för 3 år sedan.
Så tänk på vad ni gör på era W11-datorer!
Citera
Idag, 07:46
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av defendme
Vad betyder och vad är syftet med att "pausa" uppdateringar 1-5 veckor? Windows update. Pausa i en vecka har jag nu.

Detta gäller:

When you pause updates in Windows 11, you prevent automatic downloads and installations of recommended and feature updates for a set period, typically up to 5 weeks. However, it doesn't disable updates entirely. You can still manually check for updates and install them before or after the pause period. Security updates are also still applied during the pause.
Here's a more detailed breakdown:

Automatic Updates Paused:
The primary effect is that Windows Update will not automatically download and install updates while paused.

Manual Updates Available:
You can still access the Windows Update settings and manually check for updates. If you choose to, you can install them before the pause period ends or after it's over.
Security Updates:
Microsoft still provides security updates, which are crucial for protecting your system. These updates will continue to be applied even when updates are paused.
Pause Duration:
The maximum pause duration is typically 5 weeks. After this time, you'll be required to install the latest updates.
Citera
Idag, 07:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Detta gäller:

When you pause updates in Windows 11, you prevent automatic downloads and installations of recommended and feature updates for a set period, typically up to 5 weeks. However, it doesn't disable updates entirely. You can still manually check for updates and install them before or after the pause period. Security updates are also still applied during the pause.
Here's a more detailed breakdown:

Automatic Updates Paused:
The primary effect is that Windows Update will not automatically download and install updates while paused.

Manual Updates Available:
You can still access the Windows Update settings and manually check for updates. If you choose to, you can install them before the pause period ends or after it's over.
Security Updates:
Microsoft still provides security updates, which are crucial for protecting your system. These updates will continue to be applied even when updates are paused.
Pause Duration:
The maximum pause duration is typically 5 weeks. After this time, you'll be required to install the latest updates.
Ok tack då klarnar det lite.
Citera
Idag, 10:44
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av defendme
Ok tack då klarnar det lite.

Det som inte står, är att Ms Defender också hela tiden uppdateras.

Jag tror många "vanliga" användare pausar för att slippa problemen som ibland orsakas av uppdateringar, men för att helt säkert uppnå det, förutom MsD, behöver man stänga av HELT, vilket görs på annat vis.
Senast redigerad av 1FF Idag kl. 10:50.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in