• 1
  • 2
2021-06-10, 00:47
Medlem
sanningenskas avatar
Ja mina onsdagsfunderingar var centrerade kring pizzakultur så jag tänkte se vad ni har för åsikter om vem som gör bäst pizza

om ni tycker att det är Italien så svara gärna vem ni anser är tvåa

jag har en förkärlek för amerikansk pizza, tycker den är godast och kommer i många olika variationer men synd att man enbart kan äta den på få ställen
Citera
2021-06-10, 00:50
Medlem
StigAllans avatar
Den godaste pizzaslizen jag tagit en tugga av var i Philadelphia i ett litet grotthål efter en gata i en sämre dela av stan.
Suveränt god och total konsistens!
Citera
2021-06-10, 00:53
Medlem
En riktig napoletansk pizza slår allt annat.

Amerikansk pizza kommer som sagt i många variationer. Varför inte vara mer precis då? Det är stor skillnad på en NY slice, Chicagos deep dish och riktig Chicago-pizza (som ju faktiskt skärs i rutor).

Lahmacun är trevligt också men jag vet inte om det räknas som pizza direkt.
Citera
2021-06-10, 00:59
Medlem
aTeRlINes avatar
Den godaste pizzan är svennebananpizzan ifrån ett turkhak, pizzan ska vara sunkig, köttig och drypa av fett. Helst riktigt gyroskött på och rosa sås. Gärna ett och annat pubishår med.

De som vill ha en halv skog på pizzan är det något fel på.
Citera
2021-06-10, 02:40
Medlem
YeahLikeWhoas avatar
egen pizza på liba bröd !
Citera
2021-06-10, 02:41
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aTeRlINe
Den godaste pizzan är svennebananpizzan ifrån ett turkhak, pizzan ska vara sunkig, köttig och drypa av fett. Helst riktigt gyroskött på och rosa sås. Gärna ett och annat pubishår med.

Du glömde bea-sås som är så konserverad att den står i en tub på bänken dag in och dag ut. Att lämna utan ett obehag som gör sig påmind av skämd mat är pricken på I.et, men det sker sällan tyvärr.

OnT: italiensk ja ... är det napolitisk pizza det kallas? Tunn botten och rejäla smaker utan för mycket substans, gärna vedugnsbakad. Finns några arab-hak som kan leverera den kvalitén men som känt är ens eget hus bästa källan.
Senast redigerad av GoUoD 2021-06-10 kl. 02:45.
Citera
2021-06-10, 04:36
Medlem
Flippertrollkarls avatar
Svensk babbepizza alla dagar. Bara här man kan få en kebabtallrik strösslad över sin pizza. Flott, gott, 10/10.

Italien har sämst pizza. Tråkig.
Citera
2021-06-10, 04:43
Medlem
Rospigg1s avatar
Själv tycker jag Billys pan pizza, slår allt. Jag har ätit pizza, på många platser i landet och även i andra länder. Men en flottig Billys, slår alla. Man kan, om man vill piffa upp den lite, lägga på lite pepperoni. Observera, det är den i rött papper jag menar
Citera
2021-06-10, 04:55
Medlem
Alla amerikanska pizzor är ju bara kopior av redan existerande stilar, de är alltså helt irrelevanta i rankningen. Först kommer såklart de italienska pizzorna, dock kan de bli lite väl konservativa så man skulle kunna föreslå en utländsk/progressiv version av neapolitansk pizza som etta? Två kommer självklart den svenska pizzan, vissa pizzabagare tar ut svängarna på tok för mycket men det är helt klart en egen stil med en bra grund och starka traditioner. Bäst svensk pizza görs i trakten kring Jönköping, gärna en med mycket sallad, lök, sås och kebab eller falafel på.
Citera
2021-06-10, 07:00
Medlem
Italiensk pizza är bäst, och bäst på att göra den är de i Italien. Näst efter det finns många bra "finpizzerior" här hemma i Sverige, alla med det gemensamt att de försöker vara så italienska de kan.

Vanliga sunkiga svenska pizzahak som ligger i varje byhåla och har 150 pizzasorter varav några med namn som Surahammar Special och Leksands Kebabpizza Super Special ... ja, de är sist på listan, och det redan innan jag sett att ananasen såväl som de "färska" champinjonerna kommer från konservburkar.
Citera
2021-06-10, 07:53
Medlem
Lilla Napoli är så goda så man blir generad. Helt Makalös!

Två riktigt skojfriska killar som driver detta som en ”Hobby”…

Rekommenderar er att boka pizzan innan ni kommer dit.
Detta är så jävla populärt ställe.

https://www.lillanapoli.se/

https://www.godaitalien.se/sveriges-basta-pizzeria/

https://upptacktsfard.se/2020/08/23/...-i-falkenberg/
Citera
2021-06-10, 08:21
Medlem
Deckard-Cains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aTeRlINe

Håller med. En pizza ska kännas äklig men smaka super! Jag äter inte pizza för att känna mig nyttig och fräsch.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in