2021-06-10, 08:31
Medlem
Juggernawts avatar
Amerikansk tjockpizza med ostfyllda kanter, rejält med pepperoni och ingen jävla flottig bea.
Citera
2021-06-10, 08:42
Medlem
Sämsta jag ätit har varit pizza hut
Testat det i Kina, Singapore, Polen och här i Sverige och alla har varit lika dåliga och dyra. Satan vad jag saknar en svennebanan pizza när jag är utomlands.
Citera
2021-06-10, 08:49
Citat:
Ursprungligen postat av sanningenska
Ja mina onsdagsfunderingar var centrerade kring pizzakultur så jag tänkte se vad ni har för åsikter om vem som gör bäst pizza

om ni tycker att det är Italien så svara gärna vem ni anser är tvåa

jag har en förkärlek för amerikansk pizza, tycker den är godast och kommer i många olika variationer men synd att man enbart kan äta den på få ställen
Pelles Pizza. Den hade allt, bra botten, lagom topping och framförallt storleken,två tuggor!
Citera
2021-06-10, 10:47
Medlem
aTeRlINes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deckard-Cain
Håller med. En pizza ska kännas äklig men smaka super! Jag äter inte pizza för att känna mig nyttig och fräsch.

Man vill nästan känna att man behöver duscha efteråt.
Citera
2021-06-10, 14:36
Medlem
Eatlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PaulRonge
Lilla Napoli är så goda så man blir generad. Helt Makalös!

Två riktigt skojfriska killar som driver detta som en ”Hobby”…

Rekommenderar er att boka pizzan innan ni kommer dit.
Detta är så jävla populärt ställe.

https://www.lillanapoli.se/

https://www.godaitalien.se/sveriges-basta-pizzeria/

https://upptacktsfard.se/2020/08/23/...-i-falkenberg/

+1

Åt en pizza där med bara tomat, olivolja, basilika och vitlök. Fortfarande den godaste pizzan jag någonsin ätit.
Citera
2021-06-10, 14:45
Medlem
TheJackets avatar
Lokala pizzerian. Sen häller jag på massa oregano. Mumma!!

Fattar inte varför nästan ingen pizzeria har oregano på pizzan längre
Citera
2021-06-10, 18:00
Medlem
JerryCottons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket
Lokala pizzerian. Sen häller jag på massa oregano. Mumma!!

Fattar inte varför nästan ingen pizzeria har oregano på pizzan längre

Ja, lite konstigt att det verkar ha försvunnit nästan helt. Förr var det kutym att ha oregano på pizzan. Sedan kom en fas där många pizzerior lade en liten hög oregano under kanten på pizzan så att man kunde strö på själv på pizzan. Nu verkar oreganon mer eller mindre vara helt borta. Finns det så många oreganohatare?
Citera
2021-06-12, 17:24
Medlem
Idumeas avatar
SVERIGE OCH SVENSKARNA

Eller ja, Småland om man ska vara helt korrekt. Kanske Göteborg. Någonstans där ligger Sveriges pizzabälte.
Citera
2021-06-12, 17:31
Medlem
Vem0ths avatar
Detroit tar tronen hos mig, fyfan va god den pizzan var när jag reste runt USA så pass att jag drömmer fortfarande om att få åka dit igen bara för en till tugga.

Följt av New York som är obeskrivligt balanserade, åt på 3 ställen och alla var typ lika bra men varje tugga hade perfekt sås till ost till bröd-kvot.

Tredjeplats är *trumvirvel* svensk pizza, specifikt kebabpizzan som görs mycket bättre här än i Norge och Tyskland där den också är populär. Bara i Sverige får man ett berg med kebabkött på pizzan. Men annars suger generellt våra pizzor bara kebabpizzan helt ensam placerar Sverige upp.
Citera
2021-06-12, 17:45
Medlem
Lilla Napoli hit eller dit. En riktig napoletansk pizza görs på ett sätt och alla smakar likadant (små skillnader). Så länge du går till en pizza som antingen gör riktig napoletansk pizza enligt konstens regler, eller någon som försöker efterlikna det så gott det går, så kommer det smaka gudomligt.

90 % av de som skriver i tråden eller tycker att svennepizza eller amerikansk pizza slår "italiensk" pizza har aldrig ätit en riktig napoletanare. De har säkert besökt nån "lokal italienare" i tron om att de gör napoletansk pizza. Det är bara så. De vet inte hur gott det är.
Citera
2021-06-12, 18:57
Medlem
Västkustskts avatar
USA. Jag har ätit pizzor över hela USA och aldrig blivit missnöjd.
Citera
2021-07-20, 14:16
Medlem
Alla pizzor jag sett påminner om italienska ändå. De har ju hur många pizzasorter som helst, kolla bara här.

Tycker våra svenska kebabknektar gör ett riktigt bra jobb. Vissa har ju helt gudomlig sås, den är så satans god så man vill knappt veta vad som är i den. Annars är det deep dish Chicago pizza som är favoriten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in