2021-06-12, 06:04
Medlem
ManOrAnimals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saltkatt
Var går gränsen för när det finns så mycket/lite "resurser" att du hellre hade blivit aborterad än född?

Svårt att säga. Resurser att kunna ta hand om barnet. Bo i en trygg och fin miljö, vilket också kräver att jag alltid finns där och är tillgänglig.

Jag hade det bra ställt ekonomiskt men hade hellre fått emotionellt stöd. Båda delarna behövs!
Citera
2021-06-12, 07:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Saltkatt
Var går gränsen för när det finns så mycket/lite "resurser" att du hellre hade blivit aborterad än född?
Jaa, hur många barn tycker du att fattiga familjer ska skaffa som de inte har råd med?
Citera
2021-06-12, 07:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Som vanligt är du en idiot. Män ska ha möjlighet till JURIDISK ABORT, så att vi slipper sponsra oönskade barn. Slampor som du får betala själva.
Slö betalar nog gärna för dina barn.
Citera
2021-06-12, 08:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Polackfan
"Skribenten" äger en gravt defekt kompass. Låter som ett feminazi-påhitt. Säkert en genusforskare. Det går inte generalisera män som "alla". Jag känner ett gäng som kan tänka sig avla kottar, men inte under vilka omständigheter som helst (fasta relationer). One night stand-kotte tycker nog alla jag känner att det vore en mardröm. Vilket också besvarar abortfrågan. Är man däremot i fast relation är man två om abortfrågan.

Det är inte påhittat. Det är nämligen en manlig skribent i en annan tråd på Feministforumet som handlar om just aborter, har skrivit detta:

Ursprungligen postat av slö
män vill ju i regel bli fäder,

Samma skribent går väldigt hårt åt detta med aborter och anser väl i princip att de ska totalförbjudas och att 90% av alla män vars embryon/foster bortaborteras är mot detta. Detta efter att han har läst en studie där cirka 600 kvinnor deltog, vilka uppgav skäl till att de hade gjort abort. Där var det 10% som uppgav att de gjort abort för att partnern ville det. Vilket denna manliga skribent tolkar som att 90% av männen inte ville att det skulle bli abort.

Så BuffyMyLove önskar nu undersöka hur det är. Vill flertalet män bli fäder, helt oavsett med vem de får barn med/helt oavsett omständigheter kring graviditeten?

Så nej, detta är inget "feminazi"-påhitt.

Till Buffy: Har jag uppfattat dig korrekt då?
Senast redigerad av TomatKungen 2021-06-12 kl. 08:18.
Citera
2021-06-12, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Slö betalar nog gärna för dina barn.

Mer än gärna.
Citera
2021-06-12, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Det är inte påhittat. Det är nämligen en manlig skribent i en annan tråd på Feministforumet som handlar om just aborter, har skrivit detta:

Samma skribent går väldigt hårt åt detta med aborter och anser väl i princip att de ska totalförbjudas och att 90% av alla män vars embryon/foster bortaborteras är mot detta. Detta efter att han har läst en studie där cirka 600 kvinnor deltog, vilka uppgav skäl till att de hade gjort abort. Där var det 10% som uppgav att de gjort abort för att partnern ville det. Vilket denna manliga skribent tolkar som att 90% av männen inte ville att det skulle bli abort.

Din halmgubbe, de som vill läsa vad jag tycker istället för att läsa sagor tvättade genom en sexualsadists ögon kan göra det i tråden ifråga

(FB) Abortmotstånd som ett slagträ i antifeministisk debatt

Citat:
Så BuffyMyLove önskar nu undersöka hur det är. Vill flertalet män bli fäder, helt oavsett med vem de får barn med/helt oavsett omständigheter kring graviditeten?

Märklgit nog så lider ni förmodligen av samma neuvros.

Citat:

Det är det absolut, frågeställningen gör ju gällande att kvinnor mördar bebisar för mäns skull, inte pga av sin egna tillkortakommanden , sjukdomar eller egoism. vilket är ett påståended som emperiskt är falskt, iafall om man frågor de som gör aborter (eller gör det för 2,3,4,5,,, 12 gången)

Citat:

Man kan ju även läsa vad buffy har skrivit.
Citera
2021-06-12, 11:32
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:

Ja du har uppfattat mig korrekt 😊
Citera
2021-06-12, 11:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
Hej alla män!

Tänkte försöka mig på en liten undersökning som inspirerades av en meddebattör som menar att män ”i allmänhet vill bli fäder”. Detta oaktat relationsstatus eller övriga omständigheter.

Säg att ni gör ett one night stand på smällen. Jublar ni av lycka och är beredda att axla fadersrollen oavsett om ni vill leva med kvinnan eller ej? Säg att kvinnan i det här läget väljer att göra abort. Blir ni lättade, eller sörjer ni djupt att ni att ligget på fyllan inte ledde till ett föräldraskap?

Jag blir lättad. Livet är ett meningslöst lidande och inget jag för något i världen vill tvinga på någon.
Citera
2021-06-12, 11:55
Bannlyst
Citat:

Varför skulle han vara representativ på något sätt?
Citera
2021-06-12, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Varför skulle han vara representativ på något sätt?

För att jag inte hycklar, det betyder ju inte att andra gör det.

Men utgångspunkten är ju den empiriska,
förenklat så är rationaliseringen till abort, enligt aborterskor inte att "pappan vill det" oftare än i ca 10% av fallen.

1, det är mycket ovanligt att aborter sker pga av "faderns önskemål"
2, faderns önskemål är juridiskt inte relvant ens i de fallen, om något så är faderskap ett tvingande ansvar.

Sen är det ju hyckleri att leva och vara en belastning för andra, självmord/död är en enligt samma resonemang en välsignelse du önskar andra, men inte inte digsjälv, så inte ett argument.
Citera
2021-06-12, 12:26
Bannlyst
Citat:
För att jag inte hycklar, det betyder ju inte att andra gör det.

Men utgångspunkten är ju den empiriska,
förenklat så är rationaliseringen till abort, enligt aborterskor inte att "pappan vill det" oftare än i ca 10% av fallen.

1, det är mycket ovanligt att aborter sker pga av "faderns önskemål"
2, faderns önskemål är juridiskt inte relvant ens i de fallen, om något så är faderskap ett tvingande ansvar.

Sen är det ju hyckleri att leva och vara en belastning för andra, självmord/död är en enligt samma resonemang en välsignelse du önskar andra, men inte inte digsjälv, så inte ett argument.

Har du statistik på det påståendet (att de flesta vill bli fäder)?

Om man aldrig har blivit född så slipper man lida. Man kan inte sakna den lycka som man aldrig fick uppleva, men man är besparad det lidande som livet alltid innebär. Detta kallas Benatars assymetriargument.

Alla som lever är en belastning på allt annat, eftersom man tar upp plats, behöver mat, vatten. syre osv. En mindre som föds är dock en mindre som belastar och en mindre som lider.
Citera
2021-06-12, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Har du statistik på det påståendet (att de flesta vill bli fäder)?

Har du statestik på att det inte är så?

Antagandet är ju byggt på svar gällande varför kvinnan valde att göra abort.
Annars får du nöja dig med de 3/4 delar av barn som överlever sin mammas sjukdom/impulsivitet/egoism.

Citat:
Om man aldrig har blivit född så slipper man lida. Man kan inte sakna den lycka som man aldrig fick uppleva, men man är besparad det lidande som livet alltid innebär. Detta kallas Benatars assymetriargument.

Tog han livet av sig?

Citat:
Alla som lever är en belastning på allt annat, eftersom man tar upp plats, behöver mat, vatten. syre osv. En mindre som föds är dock en mindre som belastar och en mindre som lider.

Inte på allt annat, på andra individer, det är endå där gränsen har dragits, även om man enkelt kan plocka ut exempel på både idag och historiskt där man passerat den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in