2021-06-10, 09:16
Medlem
Det beror helt på hur gammalt barnet är.
Är det nyfött och behöver blöjbyte samt håller en vaken om natten med skrik är det nog inte så många som är sugna.

Är det en färdigbakad student med körkort är det nog mer lockande.
Citera
2021-06-10, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slö
det vill de i allmänhet,

Att eftersträva "jubel av lycka" i livet är dumt, målet ska vara mening, och barn skapar mening, för majoriteten finns där inte ens något substiut.

Att axla fadersrollen är något man tar om man tar ansvar för sin sexualitet.

Skulle sörja det djupt, man får inte döda andra människor för sina egna lustar eller glädjes skull, det är en av flera anledningar som gör det förkastligt att "söka jubel av lycka" istället för mening.
Fast det blir ju inget mer axlande av fadersroll mer än att betala underhåll om en graviditet uppstår med någon man inte vill eller kan ha en relation med.

Finns hur många som helst i äldre relationer som berättar om hur dålig uppväxt de haft med pappor som tydligt visat att de är oönskade och skälet till att de tvingats gifta sig med någon de inte tycker om alternativt avvisat dem när de sökt kontakt med sin pappa
Citera
2021-06-10, 13:10
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
Hej alla män!

Tänkte försöka mig på en liten undersökning som inspirerades av en meddebattör som menar att män ”i allmänhet vill bli fäder”. Detta oaktat relationsstatus eller övriga omständigheter.

Säg att ni gör ett one night stand på smällen. Jublar ni av lycka och är beredda att axla fadersrollen oavsett om ni vill leva med kvinnan eller ej? Säg att kvinnan i det här läget väljer att göra abort. Blir ni lättade, eller sörjer ni djupt att ni att ligget på fyllan inte ledde till ett föräldraskap?
Ingen vill göra ett ons till att bli far. För en man är att bli far en investering i kanske 20 år och då vill man veta två saker.
Att mamman inte är knäpp och att det är ditt eget barn.
Annars kan de packa och dra.

Gäller de män som är traditionellt manliga och samhällsbyggare.
Lallare finns också.
Citera
2021-06-10, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Fast det blir ju inget mer axlande av fadersroll mer än att betala underhåll om en graviditet uppstår med någon man inte vill eller kan ha en relation med.

Det stämmer, ansvaret är tvingande, ev kan man ju tabort den regeln, eller göra aborterskor fredlösa. det gäller ju omvänt, så dödar inte mamman barnet så får pappan tahand omd et och hon betala underhåll, rättvist.

Citat:
Finns hur många som helst i äldre relationer som berättar om hur dålig uppväxt de haft med pappor som tydligt visat att de är oönskade och skälet till att de tvingats gifta sig med någon de inte tycker om alternativt avvisat dem när de sökt kontakt med sin pappa

det finns mammor som skadar sina barn, håller dem inlåsta även som vuxna, utnytjar dem sexuellt, märkligt nog så dödar man inte de barnen ostraffat.
Senast redigerad av slö 2021-06-10 kl. 14:58.
Citera
2021-06-10, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Det stämmer, ansvaret är tvingande, ev kan man ju tabort den regeln, eller göra aborterskor fredlösa. det gäller ju omvänt, så dödar inte mamman barnet så får pappan tahand omd et och hon betala underhåll, rättvist.

det finns mammor som skadar sina barn, håller dem inlåsta även som vuxna, utnytjar dem sexuellt, märkligt nog så dödar man inte de barnen ostraffat.
Också därför möjlighet till abort är viktig så att inga människor tvingas att föda ett oönskat barn.
I vissa områden sjönk brottsligheten kraftigt 15-20 år efter att det blev lagligt med abort, människor slutade att föda barn de inte ville ha desdutom minskade antalet misskötta barn och döda bebisar i soppåsar.
Citera
2021-06-10, 15:39
Medlem
Citat:
Också därför möjlighet till abort är viktig så att inga människor tvingas att föda ett oönskat barn.
I vissa områden sjönk brottsligheten kraftigt 15-20 år efter att det blev lagligt med abort, människor slutade att föda barn de inte ville ha desdutom minskade antalet misskötta barn och döda bebisar i soppåsar.

den undersökningen är avfärdad som dumheter, men det vet du ju redan. gillar du abort så stå för det,

barn som inte aborteras missköts inte och lämnas i sopåsar, då hade ju sverige inte hafft ett enda fall av misskötta eller övergivna barn. kriminaliteten hade ju dessutom varait lägst i världen.

snarare är det precis tvärtom.
Citera
2021-06-11, 23:53
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
De allra flesta som sitter i fängelse eller som det går illa för i samhället har en historia av en vidrig mamma.
Den gruppen är kraftigt överrepresenterad.
Efter den gruppen kommer invandrare från kulturer som inte lärt sig att anpassa sig.
Och båda dessa grupper innehåller ett antal psykopater eller med neuropsykiatriska diagnoser. Upptäckta eller ej.
Citera
2021-06-12, 03:40
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Hej alla män!

Tänkte försöka mig på en liten undersökning som inspirerades av en meddebattör som menar att män ”i allmänhet vill bli fäder”. Detta oaktat relationsstatus eller övriga omständigheter.

Säg att ni gör ett one night stand på smällen. Jublar ni av lycka och är beredda att axla fadersrollen oavsett om ni vill leva med kvinnan eller ej? Säg att kvinnan i det här läget väljer att göra abort. Blir ni lättade, eller sörjer ni djupt att ni att ligget på fyllan inte ledde till ett föräldraskap?

Som vanligt är du en idiot. Män ska ha möjlighet till JURIDISK ABORT, så att vi slipper sponsra oönskade barn. Slampor som du får betala själva.
Citera
2021-06-12, 03:47
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
Hej alla män!

Jag är inte ONS-typen. Men om det hade hänt så hade jag tagit mitt ansvar, såklart. Och, faktiskt, blivit mest glad över det. Jag skulle definitivt försöka förhindra en abort.
Citera
2021-06-12, 04:01
Medlem
ManOrAnimals avatar
Mitt barn måste ha ett bra liv och finns inte resurserna så blir det inget.

Det är därför människor är så jävla deprimerande. De tänker bara på sig själva.
Citera
2021-06-12, 04:01
Medlem
Polackfans avatar
"Skribenten" äger en gravt defekt kompass. Låter som ett feminazi-påhitt. Säkert en genusforskare. Det går inte generalisera män som "alla". Jag känner ett gäng som kan tänka sig avla kottar, men inte under vilka omständigheter som helst (fasta relationer). One night stand-kotte tycker nog alla jag känner att det vore en mardröm. Vilket också besvarar abortfrågan. Är man däremot i fast relation är man två om abortfrågan.
Citera
2021-06-12, 04:13
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManOrAnimal
Mitt barn måste ha ett bra liv och finns inte resurserna så blir det inget.

Var går gränsen för när det finns så mycket/lite "resurser" att du hellre hade blivit aborterad än född?
Senast redigerad av Saltkatt 2021-06-12 kl. 04:16.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in