Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-06-09, 08:28
  #1
Medlem
fethorunges avatar
Är det vanligt att bli ombedd att urinera i burk och ta med till vårdcentralen om man har en akuttid, för att spara tid? Låter väldigt osäkert och risk för kontaminering är enorm....
Citera
2021-06-09, 08:31
  #2
Medlem
Gwildors avatar
Ja

Hur kontaminerat tror du att ditt piss blir egentligen? De hittar nog det de söker efter ändå.
Citera
2021-06-09, 08:34
  #3
Medlem
vadsadusadus avatar
Jupp. Många gånger är morgon-urin det bästa dessutom, eftersom det oftast legat i blåsan längre tid än dagtid.
Citera
2021-06-09, 08:40
  #4
Medlem
fethorunges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vadsadusadu
Jupp. Många gånger är morgon-urin det bästa dessutom, eftersom det oftast legat i blåsan längre tid än dagtid.

Ok nu är det för sent för jag har redan pissat.

Men om jag håller mig i några timmar nu är det ok ändå, att jag pissar på plats istället?
Citera
2021-06-09, 08:42
  #5
Medlem
vadsadusadus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fethorunge
Ok nu är det för sent för jag har redan pissat.

Men om jag håller mig i några timmar nu är det ok ändå, att jag pissar på plats istället?

Ber dom dig ta med urin så gör det om du har möjlighet. Annars får de väl ta det på plats.
Citera
2021-06-09, 12:46
  #6
Moderator
Lapapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fethorunge
Är det vanligt att bli ombedd att urinera i burk och ta med till vårdcentralen om man har en akuttid, för att spara tid? Låter väldigt osäkert och risk för kontaminering är enorm....
Har de inte bifogat ett urinrör till dig? Vad skall du kissa i?
Citera
2021-06-11, 11:35
  #7
Medlem
Om du tar en ren diskad burk från hyllan hemma och du lyckas kontaminera pisset så jävla mycket att det ger utslag på urintestet så var det på tiden att du får reda på att dina hygienförhållanden ligger under rimliga gränser.
Citera
2021-06-11, 11:38
  #8
Avstängd
Arbetsskyggs avatar
Ingen fara. Jag har gjort samma sak. Det blev en burk som jag fått pizzasås i som fick dubbelarbeta som kissburk. Efterföljande prover visade inga utslag av tomat och basilika så det ska nog gå bra för dig med.
Citera
2021-06-11, 18:27
  #9
Medlem
Muppetys avatar
Fick nyligen göra det i en diabetesutredning. Tog en plastburk på 50 ml som det inte hade varit nått annat i innan. Det var helt ok. Var för att det skulle vara morgonurin.

Fick med mig ett provrör om jag skulle behöva lämna igen.
Citera
2021-06-11, 18:37
  #10
Medlem
Gör man bara prov med stickor och har en diskad burk så är det inget problem.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback