Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-31, 13:31
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Bianca får besök av sin mormor i sin nya lägenhet. Mormor har med sig presenter som änglar och andra fina saker, bland annat något som hon själv har broderat och kloka citat om livet som hon fick läsa upp. Bianca ser helt ointresserad ut när hon öppnar den ena presenten efter den andra. Hon suckar och himlar med ögonen och lägger sig ner på sin nya säng med sin mobil för att markera att hon är uttråkad. Fy sjutton vilken bortskämd unge hon är!
Jag håller med. Hon borde lära sig att veta hut.
Citera
2017-10-31, 15:00
Medlem
this isn't mes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RadikalFail
Det var ju någon diskussion om detta i ett avsnitt. Gällande utbildningen som folk hade i familjen.
Bianca minns jag inte men Benjamin hade hoppat av skolan om jag minns rätt.

Bianca har också hoppat av gymnasiet, hade mycket depressioner under skoltiden och klarade inte slutföra utbildningen.
Citera
2017-10-31, 17:23
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QueerSchilvia
Har Bianca Ingrosso ens klarat av grundskolan? Betygen måste vara på en bottennivå. Höra den ordkunskapen och ordförståelsen som B Ingrosso snörvlar ur sig är på dagisnivå (småbarnsgruppen).

Så pratar ju alla svenskar nuförtiden.
Citera
2017-11-22, 10:34
Medlem
QueerSchilvias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oliveira
Så pratar ju alla svenskar nuförtiden.
Illa.
Citera
2017-11-30, 22:34
Medlem
kukflashs avatar
Tyckte synd om Pernilla i detta avsnitt. Bianca sitter och berättar hur bra hennes pappa är, att Åsa är så ren och har det fint hemma men Pernilla har det smutsigt och stökigt.
Sen säger Bianca att hon hellre vill bo i Palma än hos Pernilla som uppfostrat henne
Citera
2017-12-01, 08:41
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kukflash
Tyckte synd om Pernilla i detta avsnitt. Bianca sitter och berättar hur bra hennes pappa är, att Åsa är så ren och har det fint hemma men Pernilla har det smutsigt och stökigt.
Sen säger Bianca att hon hellre vill bo i Palma än hos Pernilla som uppfostrat henne
Ja, hon sa att hon fick plocka upp efter sin mamma. Jag tror att Bianca är på gränsen till pedant. Pernilla verkar både roligare och mer fartfylld än Åsa.
Citera
2017-12-02, 08:47
Medlem
thabitas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kukflash
Håller med dej fullständigt!
Bianca bör ta och tänka ett par varv till. Vem var det som "tog hand" om hennes uppväxt, ja inte var det pappa Ingrosso iaf.

Att sänka Pernilla så som hon gjorde i senaste programmet skulle iaf jag gå bananas över, om någon av mina ungar skulle gjort samma sak. Likaså hennes nonchalans över hur Pernilla blev misshandlad av samma Ingrosso, som slutade i rättegång. Bianca tycker "att det var ju inte så farligt som det låter". !?

Pernilla har tyvärr svårt att säga ifrån, dags att hon börjar nu.
Citera
2017-12-02, 13:22
Medlem
Provrorsbarns avatar
Alltså jag blir lite knäpp tror jag... hur kan pappan få en ny fru, när man vet att han slagit Pernilla liksom? Vem vill utsätta sig för det? (Innan man vet om han upprepar det med nästa fru då...) och kan man bli helt annorlunda med nästa fru och sluta manipulera och slåss?

Sedan verkar Även Benjamin ha våldstendenser, så kort stubin.
Senast redigerad av Provrorsbarn 2017-12-02 kl. 13:28.
Citera
2017-12-02, 13:52
Medlem
HeroesSilencios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provrorsbarn
Alltså jag blir lite knäpp tror jag... hur kan pappan få en ny fru, när man vet att han slagit Pernilla liksom? Vem vill utsätta sig för det? (Innan man vet om han upprepar det med nästa fru då...) och kan man bli helt annorlunda med nästa fru och sluta manipulera och slåss?

Sedan verkar Även Benjamin ha våldstendenser, så kort stubin.

Emilio slår även nya frun och har enorma raseriutbrott. Inför vittnen på restaurangerna låter han sitt dåliga humör visa sitt rätta sken. Åsa utåt sett på alla sociala medier visar enbart den perfekta kärleken och det perfekta livet. Men det är en ren och skär bluff!
Inte en käft på deras restaurang i Portals nu på vintern heller... helt tomt fast de håller öppet. De andra restaurangerna i Portals hills har gäster men inte deras. Får väl se hur länge det håller på alla plan, Åsa är en fri konstnärssjäl och lever gärna ut allt i alla former inklusive sexuellt. Men med Emilio så skall hon vara som en Italiensk kvinna, dvs kuvad och hårt hållen. Det är han som bestämmer och som styr, som lägger upp regler för deras liv.
Citera
2017-12-02, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeroesSilencio
Emilio slår även nya frun och har enorma raseriutbrott. Inför vittnen på restaurangerna låter han sitt dåliga humör visa sitt rätta sken. Åsa utåt sett på alla sociala medier visar enbart den perfekta kärleken och det perfekta livet. Men det är en ren och skär bluff!
Inte en käft på deras restaurang i Portals nu på vintern heller... helt tomt fast de håller öppet. De andra restaurangerna i Portals hills har gäster men inte deras. Får väl se hur länge det håller på alla plan, Åsa är en fri konstnärssjäl och lever gärna ut allt i alla former inklusive sexuellt. Men med Emilio så skall hon vara som en Italiensk kvinna, dvs kuvad och hårt hållen. Det är han som bestämmer och som styr, som lägger upp regler för deras liv.

Hur vet du detta?
Citera
2017-12-02, 17:27
Medlem
Provrorsbarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeroesSilencio

Om detta är sant så förstår jag inte att Bianca och Benjamin fortfarande har kontakt med honom. Men de kanske inte vet om det..
Citera
2017-12-03, 13:49
Medlem
Whitewidow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enfindam
Ja, hon sa att hon fick plocka upp efter sin mamma. Jag tror att Bianca är på gränsen till pedant. Pernilla verkar både roligare och mer fartfylld än Åsa.
Pernilla verkar extremt självupptagen, snudd på narcissism.i mina ögon, stackars barn... De har ju inte ens gymnasieutbildning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in