Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-07-26, 16:20
  #769
Medlem
Uncle Dukes avatar
Såg en rubrik om att sonen Benjamin fått rädda Pernillas ekonomi och tänkte (lite skadeglatt, får jag väl erkänna) att hon verkade redo för Lyxfällan. När jag klickade på artikeln visade det sig dock vara allvarligare än så; när han var TOLV (!) år gammal var han tvungen att lägga sina egentjänade (!) pengar på mat till familjen, för att Pernilla slängt alla pengar på sitt shoppingberoende. Det är ju helt sjukt! I vilken annan familj som helst skulle detta ha renderat en anmälan till Socialtjänsten. 12-åringar ska för det första inte arbeta (men att Pernilla exploaterat sina barn sen de slutade med blöja är ju ingen nyhet), och för det andra inte behöva försörja sina föräldrar!
Jag har stört mig på hennes barn ett tag, men man får väl snarare tycka synd om dem. De har ju uppenbarligen inte haft en normal och sund uppväxt, det är klart att de blir lite knäppa då.

EDIT: Glömde länken: http://www.expressen.se/noje/sonen-f...illas-ekonomi/
__________________
Senast redigerad av Uncle Duke 2017-07-26 kl. 16:29.
Citera
2017-08-10, 22:12
  #770
Medlem
gonesexuallywrongs avatar
Bianca är uppvuxen i en bemedlad familj och anser att en abort är dyrt.

https://unvis.it/expressen.se/noje/b...-tuffa-aborten
__________________
Senast redigerad av gonesexuallywrong 2017-08-10 kl. 22:15.
Citera
2017-08-16, 17:39
  #771
Medlem
getbusys avatar
Nån här som knullat Bianca eller? Hon är ju rätt sexig och vad de verkar gillar hon kuk!
Citera
2017-08-28, 19:19
  #772
Medlem
Nu verkar det som hon har köpt en bostad i Marbella tillsammans med sin dotter:

http://www.expressen.se/noje/pernill...bostadsbeslut/
Citera
2017-09-24, 12:11
  #773
Medlem
Finns det någon inspelning som "kommit ut" gällande dödshoten från ex-mannen?
Citera
2017-09-24, 12:37
  #774
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Porrludd
Finns det någon inspelning som "kommit ut" gällande dödshoten från ex-mannen?

Jag tror inte på några dödshot, eller ens något allvarligt hot.

Det är så med polis och rättsväsende att vissa personer får skydd in absurdum, medan andra kvinnor får leva i skräck utan att polisen utreder brott. Det sker allt för ofta att kvinnor blir misshandlade och mördade, just för att polisen struntar i att utreda verbala hot. Polisen och rättsväsendet är ögontjänare, där man efter behag statuerar exempel. Men att Pernilla Wahlgren skulle vara rädd eller vara utsatt för konkret hot, är idioti.

Det vi vet är att det var en smutsig skilsmässa där familjen Wahlgren vet hur de ska få media med sig på vad som helst. Att Pernilla var kränkt eller ville få sista ordet är det saken handlar om. Att kokettera med att hon var hotad säger mer om henne, än om den stackars sate som blev utsatt för en omgång i domstol. Visst fick hon sista ordet, mannen blev dömd och hon ensam fick ta hand om barnen. Hur smart är det?
Citera
2017-09-30, 11:32
  #775
Medlem
Enmansdemos avatar
Angående Scolins devalverade handpåläggning
http://www.expressen.se/noje/scholli...-efter-braket/
Någon som vet vad som hänt?
Citera
2017-09-30, 16:59
  #776
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Porrludd
Finns det någon inspelning som "kommit ut" gällande dödshoten från ex-mannen?
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Jag tror inte på några dödshot, eller ens något allvarligt hot.

Det är så med polis och rättsväsende att vissa personer får skydd in absurdum, medan andra kvinnor får leva i skräck utan att polisen utreder brott. Det sker allt för ofta att kvinnor blir misshandlade och mördade, just för att polisen struntar i att utreda verbala hot. Polisen och rättsväsendet är ögontjänare, där man efter behag statuerar exempel. Men att Pernilla Wahlgren skulle vara rädd eller vara utsatt för konkret hot, är idioti.

Det vi vet är att det var en smutsig skilsmässa där familjen Wahlgren vet hur de ska få media med sig på vad som helst. Att Pernilla var kränkt eller ville få sista ordet är det saken handlar om. Att kokettera med att hon var hotad säger mer om henne, än om den stackars sate som blev utsatt för en omgång i domstol. Visst fick hon sista ordet, mannen blev dömd och hon ensam fick ta hand om barnen. Hur smart är det?

Nu är det ju faktiskt så att dödshoten finns inspelade på band och Emilio har erkänt sina uttalanden. Han har bland annat sagt:
Polisanmäl mig. Gör det nu. Lika snabbt som du gör det ska jag döda dig och din familj! Och din jävla äckliga jävla horunge till man som du har, som inte har en spänn på fickan!
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article10830570.ab

Han dömdes alltså i domstol för sina hot mot Pernilla, där inspelningarna givetvis hade avgörande betydelse. Totalt dömdes han för olaga hot och för övergrepp i rättssak. Tingsrätten trodde även på Pernilla gällande misshandelsanklagelsen men ansåg den vara ringa och att den därmed hade preskriberats.

Gällande vårdnaden så har Emilio aldrig varit intresserad av att ta hand om barnen. Han var t ex ute och festade när Benjamin föddes:
Under förlossningen var barnens far, Emilio Ingrosso, nu 48, på Spy Bar. Lite senare kastade han ut Pernilla och deras nyfödde bebis. Hon har sedan dess fått försörja och ta hand om de tre barnen själv
http://mama.nu/artiklar/omslagsmama/...-lycklig-igen/

Därtill har han lämnat landet sen länge vilket kanske inte är det optimala om man hade haft någon som helst tanke på att vara med och uppfostra sina barn.

Så oavsett vad man tycker om Wahlgrens så har Emilio betett sig som ett as.
Citera
2017-09-30, 17:11
  #777
Medlem
RadikalFails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gonesexuallywrong
Bianca är uppvuxen i en bemedlad familj och anser att en abort är dyrt.

https://unvis.it/expressen.se/noje/b...-tuffa-aborten


Inte lika dyrt som att Pernilla skickar både Bianca och Benjamin på intensivkurs för körkort och betalar för det. (Båda failade teorin men klarade uppkörningen)

Så då var det nog tur för Bianca att hon vänta med att få barn om hon tycker att abort är dyrt.

Den enda av hennes barn som verkar "vettig" är ju Oliver. Minsta sonen kan jag inte bedöma ännu.
Citera
2017-09-30, 19:07
  #778
Medlem
Fantastiskt att media hittar på något att skriva i princip varje dag.
Citera
2017-09-30, 19:19
  #779
Medlem
välkommenti bups avatar
Jag kan inte hjälpa det, men jag stör mig på människor som genom släkten skapat rikedom och framgång... Sedan så sitter de och beklaga sig och tycker si och så men ingen av dem inser vilket sjuhelvetes försprång i livet de fick....

Att sedan TV, betalar dessa människor rekorderliga löner för att filma deras infödda framgång är fan hemskt...


Citera
2017-09-30, 20:21
  #780
Medlem
Fler som tycker att Bianca sätter sin pappa på en piedestal helt i onödan samtidigt som hon jämt förminskar sin mamma? I de senaste avsnitten har jag nästan blivit tårögd av hur illa Pernilla behandlas av sin psykopatiska dotter. Man kan tycka vad man vill om Pernilla, men en sympatisk person är hon allt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback