Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-11-06, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Ja, jag såg det. Väldigt okänsligt.
Känns som att de mobbar henne... En slags psykisk misshandel.
Med tanke på att deras pappa Emilio Ingrosso utsatte Pernilla för just såväl psykisk som fysisk misshandel så är det kanske inte så konstigt, de har ju hans genuppsättning i sig.
Bianca stod ju dessutom och lovordade sin pappa på bästa sändningstid i Let's Dance och kallade honom för sin idol, vilket inte kan ses som nåt annat än ett hån mot Pernilla med tanke på deras bakgrund (se mina inlägg här: (FB) Skvaller om Pernilla Wahlgren och hennes familj? (FB) Skvaller om Pernilla Wahlgren och hennes familj?).
Nån vecka efter det (kanske såg hon kritiken? ) så lyckades hon få med en hyllning till sin mamma också i form av en dans. Men initialt var det alltså pappan som hon kallade sin idol.

Därtill allt det här tramsandet med att de inte ska heta Wahlgren utan enbart Ingrosso istället är ju även det ett hån när det är mamma Pernilla som främst har funnits där för dem under deras uppväxt. Bara för att utnyttja Swedish House Mafia och kusinen Sebastian Ingrossos kändisskap.
- När jag var liten var det bättre att heta Wahlgren. Då visste folk lite vem man var, de kunde relatera till familjen. Men i dag är det kanske bättre att heta Ingrosso eftersom Swedish House Mafia är så stora, säger Benjamin Wahlgren Ingrosso.
http://www.expressen.se/noje/benjamin-battre-att-heta-ingrosso/
http://stoppapressarna.se/svenskt/bianca-bekraftar-overger-wahlgren

Det avsnittet av "Let's Dance" såg jag också. Jag blev småchockad över att hon hyllade sin pappa. Jag fick bara inte ihop det. Hon nämnde inte ens Pernilla. Är det någon som vet hur närvarande han var som pappa? Med tanke på hur han behandlade Pernilla, så har jag svårt att tänka mig att han var annorlunda som förälder. Jag ser inte direkt den där engagerade pappan, som skjutsar till och från träningarna.
Citera
2016-11-06, 16:18
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaffemoster
Det avsnittet av "Let's Dance" såg jag också. Jag blev småchockad över att hon hyllade sin pappa. Jag fick bara inte ihop det. Hon nämnde inte ens Pernilla. Är det någon som vet hur närvarande han var som pappa? Med tanke på hur han behandlade Pernilla, så har jag svårt att tänka mig att han var annorlunda som förälder. Jag ser inte direkt den där engagerade pappan, som skjutsar till och från träningarna.

Pernilla har haft ensam vårdnad eftersom Emilio inte ens verkar ha velat haft delad vårdnad:
Hon slog igenom redan som 17-åring med ”Piccadilly Circus” i Melodifestivalen 1985, fick sonen Oliver 30 december 1989, födde magiskt nog samma datum dottern Bianca fem år senare, och så kom Benjamin i september 1997.
Under förlossningen var barnens far, Emilio Ingrosso, nu 48, på Spy Bar. Lite senare kastade han ut Pernilla och deras nyfödde bebis. Hon har sedan dess fått försörja och ta hand om de tre barnen själv, något Pernilla berättat om tidigare i mama (december 2005).
[...]
Med facit i handen så tack, Emilio, för att han inte ville ha delad vårdnad om ungarna. Den biten behövde jag inte må dåligt av. Jag behövde aldrig separeras från barnen och han har hållit sina kvinnor utanför deras liv när de var små. Barnen bodde heltid hemma hos mig och både de och han var nöjda med det, så länge de fick träffa sin pappa regelbundet ändå.

http://mama.nu/omslagsmama-2/pernilla-wahlgren-jag-vill-bara-bli-lycklig-igen/

Av artikeln framgår även att barnen tog Emilios parti vid rättegången och att Pernillas dåvarande partner Jocke (Theos pappa) blev the bad guy.
(Theo har hon gemensam vårdnad om, dock så verkar det också ha varit jobbigt då hon blev lämnad av Jocke eftersom han träffat en annan kvinna.
http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/article16980987.ab)

Emilio har ju dessutom bott på Mallorca de senaste tio åren. Barnen har åkt ner dit ibland men det går ju inte alls att jämföra med vardagens slit.
För några år sedan hade alla en gemensam middag på Mallorca:
Emilio var ärlig och erkände misstagen han gjort och hyllade mig som mamma och det var otroligt befriande, eftersom det är jag som fått ta all uppfostran och alla duster med barnen utan någon som helst backup och då ofta blivit ”elaka mamman” i deras ögon.
Citera
2016-11-06, 16:49
Medlem
Citat:
Pernilla har haft ensam vårdnad eftersom Emilio inte ens verkar ha velat haft delad vårdnad:
Hon slog igenom redan som 17-åring med ”Piccadilly Circus” i Melodifestivalen 1985, fick sonen Oliver 30 december 1989, födde magiskt nog samma datum dottern Bianca fem år senare, och så kom Benjamin i september 1997.
Under förlossningen var barnens far, Emilio Ingrosso, nu 48, på Spy Bar. Lite senare kastade han ut Pernilla och deras nyfödde bebis. Hon har sedan dess fått försörja och ta hand om de tre barnen själv, något Pernilla berättat om tidigare i mama (december 2005).
[...]
Med facit i handen så tack, Emilio, för att han inte ville ha delad vårdnad om ungarna. Den biten behövde jag inte må dåligt av. Jag behövde aldrig separeras från barnen och han har hållit sina kvinnor utanför deras liv när de var små. Barnen bodde heltid hemma hos mig och både de och han var nöjda med det, så länge de fick träffa sin pappa regelbundet ändå.

Av artikeln framgår även att barnen tog Emilios parti vid rättegången och att Pernillas dåvarande partner Jocke (Theos pappa) blev the bad guy.
(Theo har hon gemensam vårdnad om, dock så verkar det också ha varit jobbigt då hon blev lämnad av Jocke eftersom han träffat en annan kvinna.

Emilio har ju dessutom bott på Mallorca de senaste tio åren. Barnen har åkt ner dit ibland men det går ju inte alls att jämföra med vardagens slit.
Emilio var ärlig och erkände misstagen han gjort och hyllade mig som mamma och det var otroligt befriande, eftersom det är jag som fått ta all uppfostran och alla duster med barnen utan någon som helst backup och då ofta blivit ”elaka mamman” i deras ögon.

Herregud! Var det så illa? Och Bianca hade mage att hylla aset?! Kudos till Pernilla, som överhuvudtaget vill veta av så sjukt elaka barn? Otack är världens lön har väl aldrig passat bättre.
Citera
2016-11-06, 17:11
Medlem
Citat:
Herregud! Var det så illa? Och Bianca hade mage att hylla aset?! Kudos till Pernilla, som överhuvudtaget vill veta av så sjukt elaka barn? Otack är världens lön har väl aldrig passat bättre.

Men är det inte ofta så att den frånvarande föräldern blir till den som barna har kul ihop med?
Den andra stackarn som får dra det tunga lasset får noll cred av barn/en, men denna föräldern är den som ger villkorslös kärlek, ställer upp i vått och torrt, ALLTID.
Även om jag skrev förut om Pernillas elaka blick stundtals och faktiskt har svårt för hela familjen överlag så måste jag ändå beundra henne för att hon faktiskt tagit hand om sin familj under alla år.
Citera
2016-11-06, 17:26
Medlem
Snacka om stor skillnad på "Wahlgrens" och "Parnevik".

Parneviks blev favoriter hos hela det svenska folket. Barnen och föräldrarna har blivit hyllade och älskade för deras KÄRLEK och OMTANKE om varandra. Familjen är kärleksfull och har glimten i ögat.

Wahlgrens däremot; Bianca och Benjamin beter sig allt annat än kärleksfullt. De beter sig egoistiskt och rent ut sagt för jävligt mot varandra och övriga familjen. Programmet har definitivt gjort att svenska folket fått en mycket hemskare bild av dem. De har skämt ut sig fullständigt!
Citera
2016-11-07, 12:14
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
[...]

Hon har inte haft det lätt. Först en man som överger henne på BB för att i nästa steg kasta ut både henne och bebisen ut bostaden. Sedan blir hon misshandlad av pappan till de 3 barnen, psykiskt och fysiskt. Det jag tycker är, att åtminstone barnen kunde vara snälla mot sin mamma. Är det för mycket begärt?
Citera
2016-11-07, 14:31
Medlem
Citat:
Programmet blir olustigt p.g.a. barnen är så negativa. Hur kan man kritisera sitt eget kött och blod inför en tv-publik? Det är så skämmigt. Släng ut henne och låt henne klara sig själv. Då får vi se hur arrogant hon blir. Hon borde tacka sin mamma, som låter henne bo hemma utan att ställa några krav.
Såg du delen när Benjamin gjorde mat åt sina vänner och vägrade bjuda Pernilla också? Trots att hon befann sig i samma rum fick hon inte äta med dem utan istället sitta i soffan och titta på när de åt. Hur kan man vara så grym? Och hur kan man förnedra sin egen mamma på det sättet? Inte utan att man undrar hur han är funtad och vad han är kapabel till?
Hoppas Bianca läser den här tråden och skäms. Både Benjamin och Bianca känns ytterst elaka.
Citera
2016-11-08, 01:56
Medlem
Bad PW Freddie Wadling om ursäkt för mobbningen av honom någon gång? Dålig karma annars.
Citera
2016-11-10, 21:25
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Känns som att Theo och Bianca är regisserade att spela en Kardashian roll, massa lillgammla repliker och ironiska ansiktsuttryck
Citera
2016-11-10, 21:32
Medlem
kukflashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Bökberg
Känns som att Theo och Bianca är regisserade att spela en Kardashian roll, massa lillgammla repliker och ironiska ansiktsuttryck
Benjamin är inte med lika mycket som Bianca. Hon ser onaturlig ut framför kameran när hon gestikulerar.. dessutom stör jag mig på hennes påsar under ögonen. Ingenting hon kan rå för såklart
Citera
2016-11-10, 21:49
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kukflash
Benjamin är inte med lika mycket som Bianca. Hon ser onaturlig ut framför kameran när hon gestikulerar.. dessutom stör jag mig på hennes påsar under ögonen. Ingenting hon kan rå för såklart
Brorsorna syns ju ännu mindre, finns det nått skvaller bakom deras frånvaro/avoga inställning tro?
Citera
2016-11-11, 08:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Bökberg
Brorsorna syns ju ännu mindre, finns det nått skvaller bakom deras frånvaro/avoga inställning tro?

Minstingen Theo verkar minst sagt vara ett nervvrak
Och Benjamin en potentiell misshandlare med enorma aggressionsproblem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in