Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-05-07, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av annahoj79
Pernilla beter sig som om Crille är hennes passup vet du vad du glömt älskling, som du alltid gör när JAG ska åka bil? :P

Eller hur!

Hon har pengar och det är det som lockar. Det och stjärnglansen: "Wow - jag får äntligen synas i de fina salongerna!".

Snabbt kom de STORA känslorna fram och tårarna 🙈 ...

Jag tror att de på riktigt TROR att det är kärlek, för båda har tydliga narcissistiska personligheter.

Tuta och kör ni - tills en av er (PW tror jag) blir uttråkad. CB håller nog i och ut för pengarna och kändisskapets skull.
Citera
2022-05-07, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av juttan
Nu har jag kollat på Wahlgrens värld (helt gratis) och CB säger att han har växt upp i Hässelby. Varför ljuger du?

Jag har också sett avsnittet och har inte hört att CB nämner Hässelby. Däremot nämns huset han ”växte upp i i Grisslehamn” flera gånger. Jag skulle ha reagerat om Hässelby nämnts då jag har ett ex därifrån, jämngammal med CB.

Kan du säga ungefär när Hässelby nämns så ska jag kolla igen. Jag pallar inte med att se hela avsnittet igen. Jag har varit en trogen WV-tittare och har sett alla avsnitt från alla säsonger minst två gånger, men nu har det blivit så ointressant att jag har tittat färdigt…
Citera
2022-05-07, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Realdoll00
Eller hur!

Hon har pengar och det är det som lockar. Det och stjärnglansen: "Wow - jag får äntligen synas i de fina salongerna!".

Snabbt kom de STORA känslorna fram och tårarna 🙈 ...

Jag tror att de på riktigt TROR att det är kärlek, för båda har tydliga narcissistiska personligheter.

Tuta och kör ni - tills en av er (PW tror jag) blir uttråkad. CB håller nog i och ut för pengarna och kändisskapets skull.

Fasen vad skönt att det är fler som känner/tycker så. Det känns så falskt från hans sida. Och en toffel verkar han vara
Citera
2022-05-07, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lisa111
Jag har också sett avsnittet och har inte hört att CB nämner Hässelby. Däremot nämns huset han ”växte upp i i Grisslehamn” flera gånger. Jag skulle ha reagerat om Hässelby nämnts då jag har ett ex därifrån, jämngammal med CB.

Kan du säga ungefär när Hässelby nämns så ska jag kolla igen. Jag pallar inte med att se hela avsnittet igen. Jag har varit en trogen WV-tittare och har sett alla avsnitt från alla säsonger minst två gånger, men nu har det blivit så ointressant att jag har tittat färdigt…
Kommer inte riktigt ihåg men de sitter i Pernillas kök. Bauer frågar om hon minns var han växte upp och hon svarar Grisslehamn varpå han säger "nej, Hässelby".
Senast redigerad av juttan 2022-05-07 kl. 14:34. Anledning: Felstav
Citera
2022-05-07, 14:51
Medlem
Citat:
Kommer inte riktigt ihåg men de sitter i Pernillas kök. Bauer frågar om hon minns var han växte upp och hon svarar Grisslehamn varpå han säger "nej, Hässelby".

Tack för svar! Ok, då orkar jag inte kolla. Han sitter ofta och hänger i köket. Som sagt: ointressanta avsnitt numera. Jag överlåter åt någon annan att vidimera detta. Jag trodde du hade mer koll då det låter som att du nyligen kollat igenom WV… Efter det att diskussionen om uppväxten startade.
Citera
2022-05-07, 15:37
Medlem
Citat:
Tack för svar! Ok, då orkar jag inte kolla. Han sitter ofta och hänger i köket. Som sagt: ointressanta avsnitt numera. Jag överlåter åt någon annan att vidimera detta. Jag trodde du hade mer koll då det låter som att du nyligen kollat igenom WV… Efter det att diskussionen om uppväxten startade.
13.40 in i samtalet. Håller helt med dig, helt ointressant! Har bara kollat på skiten ibland när det läggs ut gratis.
Senast redigerad av juttan 2022-05-07 kl. 15:43. Anledning: Komplettering
Citera
2022-05-07, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Känns kärlekslöst och krystat från båda håll. Pernilla är så självcentrerad så där finns inget utrymme för någon partner, och Christian känns som en herrelös hund som vill in i värmen. Det kryper i kroppen av obehag på mig när jag ser dem tillsammans.

Så in i helvete spot on! Det är som ett riktigt dåligt avsnitt av ett par i bachelor eller liknande dejtingprogram som försöker tvinga fram en gnista. Det finns liksom noll kemi. Pernilla vill så gärna ha en man och så tar vi en som verkar rätt på pappret. Maken till tönt och medspelare har sällan skådats=Christian. Snacka om att vilja in i värmen. Från minikoja i Å-berga till lyxkåk på Lidingö. Klart han vill bli sambo
Citera
2022-05-07, 21:00
Medlem
Citat:
13.40 in i samtalet. Håller helt med dig, helt ointressant! Har bara kollat på skiten ibland när det läggs ut gratis.

Tack för att du kollade ”skiten” igen. Det verkar viktigt för dig!
Citera
2022-05-07, 21:48
Medlem
Citat:
Tack för att du kollade ”skiten” igen. Det verkar viktigt för dig!
Inte speciellt viktigt men tycker synd om snubben som hånas för allt.
Citera
2022-05-07, 21:58
Medlem
Nu har jag tagit mig igenom det avsnittet som omtalas och helt ärligt - finns det någon mer nonchalant människa än henne? Hur länge hade de varit tillsammans här och hon vet inte vad hans syskon och mamma heter? Hon tycker säkert att det ingår i hennes charm att inte minnas det, men undra vad hon känt om det varit tvärtom..
Citera
2022-05-07, 23:47
Medlem
Citat:
Inte speciellt viktigt men tycker synd om snubben som hånas för allt.

Exakt vad är det som du anser vara så ”synd om snubben” att du viger ditt liv till att försvara en person som du påstår ha noll relation till?
Citera
2022-05-08, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Someone1
Exakt vad är det som du anser vara så ”synd om snubben” att du viger ditt liv till att försvara en person som du påstår ha noll relation till?

OT:

Det här är spännande. Personer som engagerar sig väldigt mycket i något har oftast en personlig koppling till det som diskuteras.

Jag för att jag levt med en narcissist och för att jag jobbar med beteendeproblematik.

I det här fallet tror jag på allvar att många i CBs närhet reagerat kraftigt på att hans beteende utspelas inför öppen ridå.

De "bittra exen" kan lida av C-PTSD och det påverkar i sin tur omgivningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in