Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-08-11, 23:15
Medlem
Hotandsecretsantas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Someone1
Var det om Farmen exet? Läste den artikeln och hon var lite väl snäll i sina uttalanden. Men lite kunde man läsa mellan raderna ändå.

Pernilla pratade i sin podd att C skulle bo i hennes hus när hon är borta. ”Det är ju så synd om honom som bor så ocentralt… ”. Vill hon sätta honom på prov så låt honom inte få allt serverat. Låt honom behålla sitt gamla liv tills att hon verkligen lärt känna honom. Då får vi se hur myspys det är.
Men CB har ju redan bott där ett tag. Stugan i Svinninge står tomt sedan juni. När deras relation blev offentligt.
Det jag vet om CB så är det svårt att stå emot hans framfart. Han är duktig på att manipulera så att det blir på det sättet han vill att de ska bli.
Citera
2021-08-11, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PerPersonen
Visst var den snäll men det som lär störa PW är att han tidigare varit tillsammans med en visserligen C-kändis samt att Farmen-kvinnan så tydligt påpekar att CB älskar rampljuset och att få gå på kändisfester. PW har hela tiden velat framställa honom som närmast folkskygg och helt ointresserad av kändislivet. Nu är han med överallt och postar kärlekshälsningar till hennes barn. Så blir svårt för henne att hävda att han är ointresserad av att synas och har ett eget liv och karriär. Någon som har det vill inte bli indragen i Wahlgrenklanen eftersom de suger upp alla som kommer i närheten. Bara wannabes lär vilja bli ett påhäng till denna familj. Nu har PW spenderat kvällen med Benjamin och hans kompisar utan CB.
Jag tycker det är bra att ett ex som nu farmen kvinnan går ut med info om att C älskar rampljus och kändisfester. Det är flera här som skrivit det men vi här är ju anonyma och då verkar det ju inte ”ta” lika hårt.
Citera
2021-08-11, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hotandsecretsanta
Jag tycker det är bra att ett ex som nu farmen kvinnan går ut med info om att C älskar rampljus och kändisfester. Det är flera här som skrivit det men vi här är ju anonyma och då verkar det ju inte ”ta” lika hårt.

Verkligen! Hoppas fler träder fram. Har en trätt fram så borde det bana vägen för fler. Kan ju alltid hoppas.
Citera
2021-08-11, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Realdoll00
Det kanske är så enkelt att det är två vuxenbebisar som träffats!! 🤣
hela den familjen är lite efter. De är som barn.
Citera
2021-08-12, 00:16
Medlem
Citat:
Verkligen! Hoppas fler träder fram. Har en trätt fram så borde det bana vägen för fler. Kan ju alltid hoppas.
Ja det hoppas jag oxå men tror tyvärr ingen riktigt vågar då CB kan bli riktigt arg. Han ser till så att de han vill är tysta är tysta.
Tycker det är lite konstigt att pressen inte rotar mer/djupare. Läser pressen det som står här så kan de lätt få fram mer info med rätt kontakter.
Citera
2021-08-12, 01:41
Moderator
Parongatans avatar
Herregud vilken bäbisnivå på den här tråden sedan några månader tillbaka. En grupp skvallerkärringar som kör hundra procent anekdotisk bevisföring, och sågar Christian Bauer på grund av att de själva levt i dåliga relationer med narcissister och egoistiska män.

Den här tråden liknar mest en infantil chatt på Familjeliv där någon drar igång en tråd där man får beklaga sig över dåligt semesterväder eller dåliga TV-program.

Allt är fel och misstänksamt:

Att Christian Bauer bor i ett hyrt Attefallshus
Att Christian Bauer inte bryr sig om sina barn
Att Christian Bauer tar med sig sina barn för mycket
Att Christian Bauer är rätt så blåst
Att Christian Bauer tar sig fram genom livet
Att Christian Bauer aldrig ler
Att Christian Bauer ler alldeles för mycket
Att Christian Bauer avslutat flera relationer

Tragikomiskt att ondgöra sig över Christian Bauer, baserat på vad andra män gjort för ont. Det är till och med fel när Christian Bauer hjälper Pernilla Wahlgren att sortera sina gamla elektronikprylar (som hon själv hatar att göra). Eller, att han rensar och röjer på hennes tomt.

- Usch så dåligt gjort av honom! Jag hade minsanne mig också ett hemskt ex som hjälpte till att klippa ner buskarna på mina föräldrars tomt! Se! Och Christian Bauer är därför ett nedrans avskum!

Sedan kommer skvallerkärring nummer fem in och bekräftar hur hemsk människa man är, för då har även denne skvallerkärring dåliga erfarenheter av ex som hjälpt till på samma sätt.

Googla anekdotisk bevisföring, om ni inte förstår vad det betyder.

Jag känner varken CeBe eller Pilla, men kände att det var dags att förklara på vilken otroligt låg bäbisnivå många av inläggen härinne ligger.

Shape up och döm aldrig andra, utifrån vad vitt skilda andra människor ska ha gjort - inte gjort.

Det är fullt möjligt att relationen redan tagit slut - vilket inte är troligt. Men, då beror det helt på att något har gått snett mellan just Pernilla Wahlgren och Christian Bauer. Helt oberoende vad era ex ska ha gjort. Vi får hoppas att det håller, för bådas skull. Jag håller tummarna för dem!
Citera
2021-08-12, 06:57
Medlem
thaimans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parongatan
Herregud vilken bäbisnivå på den här tråden sedan några månader tillbaka. En grupp skvallerkärringar som kör hundra procent anekdotisk bevisföring, och sågar Christian Bauer på grund av att de själva levt i dåliga relationer med narcissister och egoistiska män.

Den här tråden liknar mest en infantil chatt på Familjeliv där någon drar igång en tråd där man får beklaga sig över dåligt semesterväder eller dåliga TV-program.

Allt är fel och misstänksamt:

Att Christian Bauer bor i ett hyrt Attefallshus
Att Christian Bauer inte bryr sig om sina barn
Att Christian Bauer tar med sig sina barn för mycket
Att Christian Bauer är rätt så blåst
Att Christian Bauer tar sig fram genom livet
Att Christian Bauer aldrig ler
Att Christian Bauer ler alldeles för mycket
Att Christian Bauer avslutat flera relationer

Tragikomiskt att ondgöra sig över Christian Bauer, baserat på vad andra män gjort för ont. Det är till och med fel när Christian Bauer hjälper Pernilla Wahlgren att sortera sina gamla elektronikprylar (som hon själv hatar att göra). Eller, att han rensar och röjer på hennes tomt.

- Usch så dåligt gjort av honom! Jag hade minsanne mig också ett hemskt ex som hjälpte till att klippa ner buskarna på mina föräldrars tomt! Se! Och Christian Bauer är därför ett nedrans avskum!

Sedan kommer skvallerkärring nummer fem in och bekräftar hur hemsk människa man är, för då har även denne skvallerkärring dåliga erfarenheter av ex som hjälpt till på samma sätt.

Googla anekdotisk bevisföring, om ni inte förstår vad det betyder.

Jag känner varken CeBe eller Pilla, men kände att det var dags att förklara på vilken otroligt låg bäbisnivå många av inläggen härinne ligger.

Shape up och döm aldrig andra, utifrån vad vitt skilda andra människor ska ha gjort - inte gjort.

Det är fullt möjligt att relationen redan tagit slut - vilket inte är troligt. Men, då beror det helt på att något har gått snett mellan just Pernilla Wahlgren och Christian Bauer. Helt oberoende vad era ex ska ha gjort. Vi får hoppas att det håller, för bådas skull. Jag håller tummarna för dem!

Detta inlägg borde prisas.
Citera
2021-08-12, 08:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thaiman

Varför det? Det säger ingenting. Finns ingen substans öht. Det osar bara bästis eller familjemedlem till "Pilla och CeBe" - inget annat. De åsikterna är precis lika subjektiva som övriga.
Citera
2021-08-12, 08:58
Medlem
Jag hoppas verkligen att detta är äkta. Att de trivs med varandra.
Båda har ett förflutet, båda har trista erfarenheter men det innebär ju inte att de är dömda till dåliga relationer för resten av sina liv.
Deras sätt att vara (t ex att han röjer upp i hennes röra och hon som skrattar glatt) kan handla om att de fint komplettera varandra.
Just nu är de så förälskade. Lever i lyckorus. (så härligt!)

Men när något är för bra för att vara sant, då är det ofta det.
När någon är för bra, för trevlig, för mycket "på", går in i en annans liv lite för mycket lite för fort,
ibland lite smetigt, då blir i alla fall jag vaksam.

Det betyder verkligen inte att det behöver vara nåt fel men de gånger jag märkt sådant
(har nära bekanta som haft just sådana erfarenheter) har mina varningsklockor ringt.
För i de relationer där det är nåt galet, kommer tonen snart att sakta förändras.
Pikar, gliringar, dömande kommentarer, nedsättande ord osv, bit för bit tar relationens energi annan form.

Som betraktare är det svårt att nå fram med "varningsord", det är helt naturligt att den förälskade och lycklige är salig i sin kärlek och inte alls vill lyssna. Men är man i närheten av en sådan bekant, vän, släkting som tycks vara i en relation som tycks utvecklas i en inte så bra riktning, är det bra att se vad som händer, ställa frågor, kanske till och med be om att få höra sin bekants argument till varför den accepterar sin nya kärleks märkligeheter.

Det är underbart att se P så där sprudlande glad så, som jag skrev inledningsvis, jag hoppas verkligen att detta är äkta, att de trivs och kommer fortsätta trivas och älska varandra.
Citera
2021-08-12, 08:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thaiman
Tänker nog mer tvärtom. Flera av rena fakta punkterna kan ju lätt kollas upp.
Citera
2021-08-12, 09:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hotandsecretsanta
Tänker nog mer tvärtom. Flera av rena fakta punkterna kan ju lätt kollas upp.

Eller hur! Det är verkligen lätt att kolla upp och allra helst för journalister som är proffs på det. Finns en hel del intressant som C sopat under mattan.
Citera
2021-08-12, 11:43
Medlem
Gold94s avatar
Citat:
Eller hur! Det är verkligen lätt att kolla upp och allra helst för journalister som är proffs på det. Finns en hel del intressant som C sopat under mattan.
Men bara för att dom inte träffat rätt partner innan så behöver det ju inte gå åt pipsvängen nu?
Två personer som inte passar ihop kan ju locka fram dom värsta sidorna hos varandra och tvärtom.
Vi får väl hoppas att dom träffat rätt nu, det tycker jag Pernilla är värd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in