Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2006-05-30, 20:29
  #1
Medlem
Imzadis avatar
Jag skulle vilja fråga en sak. Vill ha mindre mage och läste nyss om situps. En sa att om man gör 10 - 15 när man vaknar och sedan gör om det varannan timme så ser man en skillnad om ca två veckor. Kan det stämma??

En sak till, hur gör man en riktig situp? Ska man upp hela vähen till knäna eller bara halvägs??

Tacksam för svar.
Citera
2006-05-30, 20:36
  #2
Banned
Mausers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imzadi
Jag skulle vilja fråga en sak. Vill ha mindre mage och läste nyss om situps. En sa att om man gör 10 - 15 när man vaknar och sedan gör om det varannan timme så ser man en skillnad om ca två veckor. Kan det stämma??

En sak till, hur gör man en riktig situp? Ska man upp hela vähen till knäna eller bara halvägs??

Tacksam för svar.

Ett tips börja träna regelbundet istället för att vältra röven i golvet då och då!

Du bryter ner magmusklerna genom att träna de allt för ofta, men å andra sidan blir din mage mindre men musklerna försvinner!
Situps bör du helt undervika då dessa varken är den bästa magträningen samt även sliter på ryggen, tycker du bör praktisera chrunches som är den BÄSTA magövningen!
Citera
2006-05-30, 20:55
  #3
Medlem
Imzadis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mauser
Ett tips börja träna regelbundet istället för att vältra röven i golvet då och då!

Du bryter ner magmusklerna genom att träna de allt för ofta, men å andra sidan blir din mage mindre men musklerna försvinner!
Situps bör du helt undervika då dessa varken är den bästa magträningen samt även sliter på ryggen, tycker du bör praktisera chrunches som är den BÄSTA magövningen!

Crunches ??

Hur många ska man börja med och sedan öka med? Hur länge innan man ser resultat?
Citera
2006-05-30, 20:59
  #4
Medlem
Avva66s avatar
Om jag förstått det hela rätt så kan man inte punktbränna fett, följdaktligen så duger nån annan övning lika bra för fettförbränning.
Citera
2006-05-30, 21:03
  #5
Medlem
Imzadis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avva66
Om jag förstått det hela rätt så kan man inte punktbränna fett, följdaktligen så duger nån annan övning lika bra för fettförbränning.

Det har jag hört med men har också hört att för mindre mage är situps bra.
Citera
2006-05-30, 21:08
  #6
Medlem
Avva66s avatar
Kolla i forat Träning, kost & kosttillskott, där finns det folk som kan det här.
Citera
2006-05-30, 21:09
  #7
Banned
dock inte för mycket du måste villa och äta rätt för att kroppen ska kunna bygga up fina magrutor
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback