• 4
  • 5
2021-07-20, 13:31
Medlem
Frukost slänger man kanske i sig för att snabbt ta sig iväg.
En middag eller lunch kanske man försöker njuta mer av.
Citera
2021-07-23, 23:42
Medlem
Proras avatar
Vet ej, men min tanke är att vid frukost är det kanske mer än ett halvt dygn efter tidigare måltid. Då är man mycket sugen på det man är van vid. Om man kvällen innan varit full, eller på ett motsvarande sätt inte ätit det man brukar, kan man vanligen äta vad som helst när man vaknar.
Citera
2021-07-24, 00:22
Medlem
Vem0ths avatar
Förutom kaffe och snus så är knäckebröd med färskost gånger 3 alltid en uppväckare som gör i alla fall mig redo för det kneget kommer bidra.
Citera
2021-07-24, 00:23
Medlem
jagarinleggens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eoppoyz
När jag bodde i Sverige brukade jag variera mellan olika typer av bröd. Numera är det sällan jag ens äter frukost. Men det beror mer på att vad som är frukost här, är vad jag skulle kalla för lunch.

Vad jag vet så brukar många japaner skippa både frukost och lunch i stor del och käka som as under middagen. Så om du bor i Japan så är det väl därför.
Citera
2021-07-24, 08:16
Medlem
Eoppoyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jagarinleggen
Vad jag vet så brukar många japaner skippa både frukost och lunch i stor del och käka som as under middagen. Så om du bor i Japan så är det väl därför.

Jag bor i Vietnam sedan förra året. De äter samma sak vid alla måltider, så frukosten är i princip detsamma som middagen.
Citera
2022-03-20, 15:42
Medlem
Var dag är ny, även för en smaklök. Men ju längre dagen går ju mindre ny blir den.
Citera
2022-03-20, 17:26
Medlem
Sladdarens avatar
Jag varierar iaf

Marmelad ostmackor juice kaffe, keso mackor med lite sallad annat
Olika flingor med fil eller yoghurt
Extra fiberberikad havregrynsgröt med mjölk å lingonsylt
Omelett

Alltid kaffe det är jävlar imig ett måste

Typ så
Citera
2022-03-20, 17:35
Medlem
neuron-drones avatar
Jag äter mackor men inte till frukost. Nu har jag lyckats tröttna på alla pålägg.

Äter inte frukost men skulle jag äta snart efter jag vaknar blir det något som stekt korv och ägg. Blir bara trött i huvudet av att äta kolhydrater för tidigt.
Citera
2022-03-20, 17:42
Medlem
Jag tröttnar och är en periodare. Varierar mellan olika frukostar. Grejen är väl snarare att man köper såpass stora mängder att det blir samma frukost flera dagar i rad innan den är slut.

Ärligt talat, går man in i en större mataffär så finns där hyllmeter efter hyllmeter med olika ingredienser till en bra frukost.

Sverige måste nästan vara världsmästare på att variera frukosten och ändå inte äta lagad mat på morgonen.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in