Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-06-02, 18:52
  #1
Medlem
Tja!

Corona testet va negativt.

Ganska säker jag hade en vanlig förkylning som började i fredags med halsont. Jag fick febern på lördagen som gick bort efter några timmar och sen dess så har jag bara haft hosta och snor. Hostan är mycket bättre idag och den börjar låta som min vanliga halsbränna hosta.

Undrar nu vad ni tycker själva, jag har en viktig match nu på fredag inom fotboll (spelar ganska högt upp) och som jag känner nu så kan jag spela den men jag vet va man kan få för sjukdomar om man tränar när man är sjuk. Va skulle ni ha gjort och tror ni jag gör rätt i o spela matchen?
Citera
2021-06-02, 18:56
  #2
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Ät bra, sov bra, ta multivit och känn efter på morgonen då det smäller. Du märker redan på uppvarm om det är något att bry sig om.
Citera
2021-06-02, 18:59
  #3
Medlem
Soukriess avatar
Vila några dagar innan du väljer att gymma, även om du har blivit frisk efter en förkylning. Efteråt kan du känna efter och se hur du mår. Glöm inte att äta bra och sova bra.
Citera
2021-06-02, 19:11
  #4
Medlem
mikaelss avatar
Du vill vara feberfri, såklart.
Min regel är så länge skiten sitter i näsan kan jag träna, sitter den i halsen vilar jag.
Citera
2021-06-02, 19:20
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mikaels
Du vill vara feberfri, såklart.
Min regel är så länge skiten sitter i näsan kan jag träna, sitter den i halsen vilar jag.

Tack för svar!

Brukar alltid få en torr hosta i några veckor efter förkylning som känns som en halsbränna hosta ungefär. Tror du de e rätt okej o köra på de?
Citera
2021-06-02, 19:22
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Ät bra, sov bra, ta multivit och känn efter på morgonen då det smäller. Du märker redan på uppvarm om det är något att bry sig om.

Tack för svar!

Jag märker redan nu att jag är som vanlig igen men det enda som sitter i är lite host och snuva, tror snuvan kan gå bort men hostan kommer nog sitta i ett litet tag men tror den inte gör det så mycket värre. Jag är mest rädd för sjukdomarna man kan få än att bli sjuk igen, har mycket hypokondriker i mig.
Citera
2021-06-02, 19:38
  #7
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blacksmile
Tack för svar!

Jag märker redan nu att jag är som vanlig igen men det enda som sitter i är lite host och snuva, tror snuvan kan gå bort men hostan kommer nog sitta i ett litet tag men tror den inte gör det så mycket värre. Jag är mest rädd för sjukdomarna man kan få än att bli sjuk igen, har mycket hypokondriker i mig.

Du märker på uppvärm om du är redo eller inte. Minsta tecken på bröstkänning så är det att åka hem.
Citera
2021-06-02, 19:55
  #8
Medlem
mikaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blacksmile
Tack för svar!

Brukar alltid få en torr hosta i några veckor efter förkylning som känns som en halsbränna hosta ungefär. Tror du de e rätt okej o köra på de?
För mig brukar det funka, men vågar inte svara för dig. Kanske prova lugnt tempo först, och känna hur det känns?
Citera
2021-06-03, 21:08
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mikaels
För mig brukar det funka, men vågar inte svara för dig. Kanske prova lugnt tempo först, och känna hur det känns?

Blir att göra så, känner inget speciellt idag bara lite hosta och känner att de e den sista slem hostan. Blir att prova några minuter imon och känns det bra så kör jag!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback