2021-06-02, 10:09
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Edgerton
Jag märkte de det där för ett par år sedan men det har som sagt pågått i tjugo år nu. För varje år som går blir det värre. Kvinnliga chefer anmäler vad som helst. Man får vakta tungan. Sedan är det ingen hemlighet att kvinnor med makt svinar duktigt eftersom de kan. Alla utom en av mina kvinnliga chefer jag har haft har varit obehagliga maktfullkomliga individer som sparkat nedåt. Alla har varit rätt okunniga individer och dåliga både som chefer, coacher och experter. Blandade arbetsplatser kan vara riktigt jävliga. Vad den manliga ungdomen måste lära sig är att behandla kvinnor professionellt och hålla en låg profil. Det ser ut som Cissi Wallin - av alla människor börjar oroa sig själv för det monster hon skapat.

https://www.expressen.se/kronikorer/cissi-wallin/publiken-kraver-raseri-jag-foll-for-pressen/

Det lustiga att vansinnesfeminismen endast finns i den vita kristna medel och övre medelklassen. Ingen annanstans.

Har Cissi Wallins konto blivit kapat? Det där kan inte hon ha skrivit.
Citera
2021-06-02, 11:50
Medlem
Självklart är det inte acceptabelt att daska till kvinnan på rumpan. Men att bli åtalad och troligen dömd är helt tokigt!
Måste finnas interna bestraffningar?
Citera
2021-06-02, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Polischefen blir ledsen och springer och anmäler för saker som det här, medan gängen springer lös på våra gator! Där har vi nog förklaringen till att det ser ut som det gör. Allting sket sig när Södertörn tog över polisutbildningen.

Att daska chefen hårt i baken tycker du uppenbarligen är okej beteende.

Hade det inte varit för sånt här skit hade inte statsfeminismen behövt gå så långt.

Jag tycker det är sjukt olämpligt att daska chefen i baken, faktiskt.
Andra saker jag tycker är olämpligt är att tafsa sin chef på brösten, dra henne i håret, knipa henne mellan benen, kalla henne hora, osv.
Citera
2021-06-02, 12:56
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Att daska chefen hårt i baken tycker du uppenbarligen är okej beteende.

Hade det inte varit för sånt här skit hade inte statsfeminismen behövt gå så långt.

Jag tycker det är sjukt olämpligt att daska chefen i baken, faktiskt.
Andra saker jag tycker är olämpligt är att tafsa sin chef på brösten, dra henne i håret, knipa henne mellan benen, kalla henne hora, osv.

Från olämpligt till åtal, förhör, det ska bli tingsrättsförhandlingar, det ska bli granskning om han får behålla jobbet. Allt som allt kostar väldigt många skattekronor.

Till skillnad ja olämpligt varning en veckas indragen lön. Ärendet över.
Citera
2021-06-02, 13:05
Medlem
brajzillas avatar
Nämmen blev polisen ledsen 😢 det är fan helt otroligt löjligt hur det har blivit... Snart kommer reproduktionen upphöra helt.
Citera
2021-06-02, 14:05
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Polismannen tror tydligen att han själv får välja i vilken grad han ska erkänna sin överordnade i hierarkin som sin överordnade. Det visar på att han inte riktigt förstår hur en formaliserad hierarki fungerar. Därför måste det förklaras för honom.

Åtal och straff är en väldigt tydlig förklaring. Dumma människor behöver väldigt tydliga förklaringar.
Citera
2021-06-02, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brajzilla
Nämmen blev polisen ledsen 😢 det är fan helt otroligt löjligt hur det har blivit... Snart kommer reproduktionen upphöra helt.

Tur att Britt-Marie 45 fanns kvar i fikarummet där hon kunde trösta den inkvoterade stackars chefen ...
Citera
2021-06-02, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brajzilla

Ah, för man ska naturligtvis daska kvinnor på röven på jobbet. Hade någon gjort så på min brud hade jag självfallet blivit dömd för grövre brott.
Citera
2021-06-02, 14:30
Medlem
1) Den kvinnliga polischefen borde inte ha gått i verbal klinsch med polismannen om hans åsikter rörande chefer inkl. kvinnliga diton. Var och en får ha sina åsikter samt chefer får bevisa sin kompetens, men problemet är att en del kvinnor blir inkvoterade på sina platser och risken finns att de måste nacka alla som påtalar "kejsaren är naken".

2) Polismannen borde ha låtit bli att daska till henne för jag antar att hon är ihop med någon och vederbörande polis känner till lagen och borde ha respekterat dennes partner under ideala förhållanden.

3) De har dragit detta för långt och borde ha nöjt sig med att bötfälla polismannen med t.ex. några tusenlappar om det är klarlagt att vederbörande är skyldig. Att involvera rättsväsendet är att dra det för långt, men när enskilda individer inte längre får ta lagen i egna händer så springer ju alla till domstolen för att tvinga dem att göra det åt dem.
Citera
2021-06-02, 14:33
Medlem
swimmingpools avatar
Annat var det förr.
https://www.youtube.com/watch?v=WHTPLpY8mBI
Citera
2021-06-02, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaminos
Självklart är det inte acceptabelt att daska till kvinnan på rumpan. Men att bli åtalad och troligen dömd är helt tokigt!
Måste finnas interna bestraffningar?
Ja, kanske. Har med jobbat på polismyndigheten som civil, vi hade en förundersökningsledare som hela tiden gjorde sexuella anspelningar. Förvisso har han redan sabbat sin karriär inom myndigheten med att alla vet att han håller på så, han är fast där han sitter, men det är ingen som tar tag i problemet heller, utan det lär fortgå än idag. Så det där med interna bestraffningar är nog 50/50. Gäller att någon tar tag i det också.
Citera
2021-06-02, 15:17
Medlem
ischs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheyWillKillUsAll
Ni som tycker det är kosher att smiska till kvinnliga kollegor på röven är antingen fjunisar långt från arbetsmarknaden eller för gamla för att kunna släppa att kvinnor har fått rösträtt.

Det är ungefär som att en manlig chef skulle acceptera, på ett möte, att en arbetare klappar honom på huvudet och säger lilla gubben när han skall tillrättavisa vederbörande. Sånt kan legit starta slagsmål.

[b]Att däremot anmälla rumpdasken till åklagare är jävligt ängsligt. Det kan jag hålla med om.

Kommer troligen ifrån att det enbart är möjligt att avskeda personen , som verkar ha blivit omplacerad redan tidigare, om denna blir dömd. Hade säkerligen sett annorludna ut om vi hade haft andra anställnings-lagar samt rekrytering/utbildning av poliser (då vi har ett klart underskott redan idag).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in