2021-06-01, 10:24
Medlem
Det är verkligen komiskt när vissa på Flashback drar slutsatsen att problemet när en man beter sig som en idiot på arbetsplatsen är att det finns kvinnliga chefer. Grattis till den tankegången....
Citera
2021-06-01, 10:30
Medlem
Haha, vilken jävla idiot, hoppas han blir dömd. Det är alltid korkat att daska en brud på arslet på arbetsplatsen, men att göra det som polis mot sin chef är på en annan nivå.
Citera
2021-06-01, 10:32
Medlem
villintekommenteras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArielGoldbergstein
Vilken jävla torr och humorlös kvinna.

En dask på stjärten? Verkligen?

Om någonting är det ju bara en småkul grej. Fan, män har ju ägnat sig åt sådana praktiska skämt i alla tider och inte fan hade jag brytt mig om en kvinnlig kollega hade gjort det någon morgon. En man hade bara skrattat och gått vidare med dagen medan hon blåser upp det till värsta grejen.

Det är knappast så man borde sätta in resurser och slösa skattepengar på att få honom avskedad och borttagen från jobbet för all framtid.
Om någonting så visar det ju bara att sura kärringar till kvinnor inte hör hemma på klassiskt manliga arbetsplatser. De tar bort allt kul och spontanitet och tycker sådana här skitgrejer är viktigare att fokusera på än att faktiskt vara duktig på sitt jobb.

Bort med kvinnor från sådana här arbeten så löser det sig.

Börjar nästan kännas som att anledningen till att du försöker rättfärdiga detta är för att du själv blivit anmäld för nåt liknande? Varför är det så viktigt att övertyga flashback om det minsann bara är kvinnan som är torr?

Försäkrar du dig om att personen samtycker innan du tafsar nästa gång slipper du oroa dig för att råka illa ut också
Citera
2021-06-01, 10:35
Avslutad
Ledde detta till åtal för att polischefs ord är mer troväridgt än gemene medborgares? För sådant här brukar väl inte leda till åtal i vanliga fall?

OBS, ja alla liknande fall borde leda till åtal.
Citera
2021-06-01, 10:35
Avstängd
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IvrigeIvar
En polischef får inte vara så lättkränkt att han/hon drar en sådan sak till domstol, absolut inte.
Det är den dagliga indoktrineringen i media om hur man ska bete sig som naturligtvis till sist sipprar in hos alla kvinnor. Som är den part som snabbast är med på samhällsförändringar eftersom hon har som mål att alltid passa in och passa upp.

Alla svenska kvinnor 18-45 har nog en i det närmaste fobi på hur de behandlas av män och letar i alla sammanhang efter minsta lilla fel som de kan blåsa upp. Då känner de sig riktigt duktiga, det bästa en kvinna vet.

Jag kan inte se något stopp på detta och det kommer naturligtvis att sluta med att man inte får titta varann i ögonen, le, vara inne i ett rum ensam med en kvinna osv.

Jag har själv blivit daskad i stjärten av en kvinna och det var jävligt irriterande och jag sa sa till henne på skarpen. För jag behöver inte ta samhällets hjälp för att samtala folk till rätta när de ofredar. Kvinnor verkar inte kunna det, vilket säger en del om det könet. Och de ska vara poliser...
Senast redigerad av Paris24 2021-06-01 kl. 10:43.
Citera
2021-06-01, 10:37
Medlem
Jag är kille och haft både tjejer och killar daskat till mig på rumpan i humorsyft när jag var ung. Ser inte problemet, gud vad farligt. Nu har ingen daskat till mig på 15 år haha

Men det är klart om det är någon som du ogillar och han gör det i förnedringssyfte då är det inte ok. Själv så hade jag inte brytt mig så mycket men det beror på självklart omständigheterna. Allt är inte svart på vitt.
Citera
2021-06-01, 10:42
Medlem
hjaelploskilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
Jag är kille och haft både tjejer och killar daskat till mig på rumpan i humorsyft när jag var ung. Ser inte problemet, gud vad farligt. Nu har ingen daskat till mig på 15 år haha

Men det är klart om det är någon som du ogillar och han gör det i förnedringssyfte då är det inte ok. Själv så hade jag inte brytt mig så mycket men det beror på självklart omständigheterna. Allt är inte svart på vitt.

Du kan nog lista ut att det är enorm skillnad på att bli daskad på rumpan av random folk på klubben eller av vänner och att en person daskar sin chef på rumpan
Citera
2021-06-01, 10:50
Medlem
Hobbybondes avatar
Folk är verkligen helt efterblivna här på Flashback..
Klart han ska bli av med jobbet och åtalas. Är man så dum i huvudet så man daskar en kvinnlig kollega på baken (därtill en chef) samtidigt som man raljerar över kvinnliga chefer så har man inte i poliskåren att göra, eller någonstans i arbetslivet alls. Bättre han sitter på nätet och skriver på Flashback som sina övriga incel-kompisar
Citera
2021-06-01, 10:52
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Känns lite overkill o inte ta den dasken. Mannen menade inget illa o det är både kutym o allmänt känt att en kvinna mår bra av lite uppskattning.

Han menade visst något illa. Det är en härskarteknik han kör med och han undergräver sin chefs auktoritet. Även om det inte är något sexuellt bakom så kan inte en medarbetare bete sig så där.
Citera
2021-06-01, 10:53
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Ja, man vet ju inte om den kvinnliga chefen även är en paragraf ryttare i fingerspetsarna ?

Men, det förefaller ju att den daskande polisen utmanade chefens auktoritet med sin gest/handling, offentligt även. Sånt blir det oftast konsekvenser av om man inte har sitt på det torra.

Då borde hon utöva sin auktoritet och göra klart för honom även offentligt att den typen av agerande inte är ok? Hon borde vända sig till HR avdelning och hans fackförbund och diskutera eventuella represalier. Men att driva det rättsligt när det handlar om en dask i gumpen? Upprepade trakasserier kan jag köpa.
Citera
2021-06-01, 10:57
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt

Jag är sjuksköterska och har blivit daskad i rumpan och nypt i rumpan och blivit utsatt för oönskade närmanden i situationer där jag haft svårt att i stunden göra något åt det - dvs patientnära. Men jag har gjort klart för personen efteråt att det inte ska upprepas. I ett enda fall respekterades det inte och då fick personen en ordentlig tramp på foten där och då. Efter det upprepades det inte. Det var några år sedan nu, rumpan är kanske inte lika daskvänlig längre

Det låter ju såklart som att jag bagatelliserar - det gör jag inte. Jag tycker det är vedervärdigt att på en arbetsplats utsätta en kollega för detta. Det hör inte hemma där. Men vi måste också lära oss att säga ifrån. Det är pga att vi inte gjort det som vi hamnat i denna metoo världen.
Citera
2021-06-01, 10:57
Avstängd
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hobbybonde
Folk är verkligen helt efterblivna här på Flashback..
Klart han ska bli av med jobbet och åtalas. Är man så dum i huvudet så man daskar en kvinnlig kollega på baken (därtill en chef) samtidigt som man raljerar över kvinnliga chefer så har man inte i poliskåren att göra, eller någonstans i arbetslivet alls. Bättre han sitter på nätet och skriver på Flashback som sina övriga incel-kompisar
Du skriver ju själv på FB?

Tycker du det verkar vettigt med att daskar på stjärten i samhället blir lösta i domstol och med en lagbok?

Var går gränsen tycker du, får han han röra henne alls? Får han le mot henne? Får han stå nära henne när han visar något på skärmen? Får han säga emot henne alls? Får han ens ha åsikter som inte stämmer med lagboken?

Får hon daska honom på stjärten? Jag bara testar din om du är sexist.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in