Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2006-05-30, 10:05
  #1
Medlem
Kalvinos avatar
Någon som har tips på ställen runtom i Dalarna som ni kan rekommendera att man ska kolla in?

Hörde om ett bergrum i Mora där försvaret har diverese prylar? Någon som har mer information om det?
Citera
2006-05-30, 10:26
  #2
Medlem
Aldrig hört talas om, men vore intressant att få veta mer.:D
Citera
2006-05-30, 12:20
  #3
Medlem
Grishnacs avatar
Finns en hel del utspritt över dalarna, bland annat finns en gammal by från 1800 talet övergiven i skogarna utanför Särna i norra dalarna.
Skjutfältet i Trängslet innehåller ju en hel del intressant också.

Paviljongen i Säter är ju en klassiker.

Jag tror det finns en hel del objekt i området kring Garpenberg utanför Hedemora också.

Grängesberg har mer eller mindre en hel by att springa runt i.
Citera
2006-06-09, 01:02
  #4
Medlem
Kalvinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grishnac
Finns en hel del utspritt över dalarna, bland annat finns en gammal by från 1800 talet övergiven i skogarna utanför Särna i norra dalarna.
Skjutfältet i Trängslet innehåller ju en hel del intressant också.

Paviljongen i Säter är ju en klassiker.

Jag tror det finns en hel del objekt i området kring Garpenberg utanför Hedemora också.

Grängesberg har mer eller mindre en hel by att springa runt i.

Den där byn lät intressant. Är det alltså massa hur och inte en käft som bor där?

Inga fler alternativ?
Citera
2006-06-09, 08:29
  #5
Medlem
Grishnacs avatar
Vad jag vet så är det ingen som bor där längre, läs artikeln jag klippte in i en tidigare tråd när jag trodde byn låg i Sala trakten:

http://www.flashback.org/showthread.php?t=279832

Jag planerar att se närmare på stället efter midsommar, kan återkomma med mera då.
Citera
2006-12-01, 13:32
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grishnac
Finns en hel del utspritt över dalarna, bland annat finns en gammal by från 1800 talet övergiven i skogarna utanför Särna i norra dalarna.
Skjutfältet i Trängslet innehåller ju en hel del intressant också.

Paviljongen i Säter är ju en klassiker.

Jag tror det finns en hel del objekt i området kring Garpenberg utanför Hedemora också.

Grängesberg har mer eller mindre en hel by att springa runt i.

Fasta P i säter är ju stängt numer. Om det inte finns någon hemmlig tunnel i källaren förståss. :P

Det lär väl finnas lite på skjutfältet i Falun kan jag tänka mig?

Och skulle det inte finnas något större bergrum i Falun också?
För olja eller sjukvård eller vad det nu var. :P

EDIT:
Hela Hedemora är ju ihåligt under. :P
Citera
2006-12-01, 13:56
  #7
Medlem
schmaoings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IntelInside
Det lär väl finnas lite på skjutfältet i Falun kan jag tänka mig?

Det är inte övergivet, ser förfallet ut men det används.
Citera
2006-12-01, 14:42
  #8
Medlem
Älvdalens skjutfält borde väl vara av intresse? Se bara till så att dom inte har haubits skjutning i området när du ska dit
Citera
2006-12-03, 15:59
  #9
Avstängd
Ödekåkarna i garpenberg är rivna, men finns ju gott om gruvlämningar omgivningarna, fasta i säter går väl fortfarande att ta sig in i? dock jävligt rassligt
Citera
2006-12-03, 16:47
  #10
Medlem
toaborstes avatar
i falun finns väl drivmedelsförrådet(nedlagt?) utanför bjursås om ja minns rätt?på älvdalens skjutfält finns säkert mer skoj,fmv har väl sitt testområde öster om
berget snoddskallen på mossibrändan me tunnlar&grejer,inhägnat&säkert populärt att knalla in men mora? njaaa försvaret har nog bättre ställen att gömma sina prylar på
Citera
2006-12-04, 08:59
  #11
Medlem
Ockstaerrs avatar
Fasta P är ju en klassiker, En kompis till mig berättade att det skulle gå och ta sig emellan Fasta P och nya sjukhuset genom en tunnel i källaren,
Jag vet, det finns bara inte, men ändå?

Utanför hedemora finns det nån gammal nerlagd skola som heter " Solbacke" eller nått i den stilen, finns även gamla hus och nån sliten lägenhetsrad. Hörde dock att det skulle vara aktivt larmat nuförtiden, nån som kan uppdatera mig?
Citera
2006-12-10, 15:22
  #12
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Ockstaerr
Fasta P är ju en klassiker, En kompis till mig berättade att det skulle gå och ta sig emellan Fasta P och nya sjukhuset genom en tunnel i källaren,
Jag vet, det finns bara inte, men ändå?

Utanför hedemora finns det nån gammal nerlagd skola som heter " Solbacke" eller nått i den stilen, finns även gamla hus och nån sliten lägenhetsrad. Hörde dock att det skulle vara aktivt larmat nuförtiden, nån som kan uppdatera mig?

Går värmekulvertar ifrån fasta ner till panncentralen, dock har jag för mig att det var tämligen fullt i gångarna..
Solbacken är ett gammal sanatorium/flyktingförläggning, totalt sönderslaget innuti och så finns det boende runt om som inte är ett dugg impad av folk som springer där...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback