2021-05-31, 09:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spritsson
Är det inte bättre att ta in FN och FN-trupp i förhandlingarna mellan de stridande grupperingarna i Göteborg?

Polisens försök att mäkla fred blir patetiskt när dom uppvisar rädsla och undflyende för grupperingarna som strider. Bättre att polisen inte lägger sig i den här typen av kriminalitet. Lämna förorterna och fokusera på fortkörningar och cykellysen mm.

Klanerna och gangstrarna har ingen respekt för svensk polis.

Det blir bara pinsamt.
ska poliserna lämna förorterna?du vet det det bor oskyldiga invandrare o svenskar i dessa områden som inte bad om dessa konflikter.det enda sättet att stoppa detta är som palestina/israel.ledarna sätter sig ner och förhandlar vapenvila.varken polisen eller politiker kan stoppa alikhan och andra gäng då dom är för djupt inrotade i det här samhället,dom är hur många som helst och den nya generationen är födda i sverige så dom kan inte ens utvisas vid brott.problemet med denna situationen är att hjällbo torg kmr att bli centrum för det nya gängkriget som många av er vill se.man har populära livsmedelsbutiker där,oftast fulla spårvagns/busshållplatser och även ett dagis mitt på torget typ.ett sånt här gängkrig kmr leda till att många oskyldiga människor kmr att få betala priset.jag ser gärna att dessa sandnegrar dödar varandra tills siste man...men inte bland massa oskyldiga människor.
Citera
2021-05-31, 09:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av franke785
tror du bilarna hann över gränsen upp till Sverige inom en dag? flög de?
tyskreg. bilarna var redan i gbg -för ett annat ändamål-,,,

Tro det eller ej men när det gäller såna situationer och ett samtal kommer in så är det bokstavligen DIREKT man sätter sig in i bilen och åker dit. Så funkar det. Sedan tror jag att fler kommer att dyka upp här, speciellt de lite mer tyngre och äldre.
Citera
2021-05-31, 09:15
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av franke785
tror du bilarna hann över gränsen upp till Sverige inom en dag? flög de?
tyskreg. bilarna var redan i gbg -för ett annat ändamål-,,,

förresten volvo v90 som syns i video tillhör väl somaliern som syns liggande med polis över sig i ett annat videklipp (cens. ansikte). tror de jagades av polis därför välte bilen !? undrar om han står med AK eller simmo nu då han brukar hänga med folk från båda klanerna tidigare,

Vilket ändamål skulle det vara i så fall?

Citat:
Ursprungligen postat av Listig
Hoppas dom hade giltiga PCR-test eller va fullvaccinerade.

Fins väl inga sådana krav i Sverige?
Citera
2021-05-31, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MiggeO
Det finns en bok om AK-familjen så där kan man läsa in sig lite om vad det är för kufar, men de andra släkter/klaner/familjer som du och andra nämnt i denna tråden - finns det något skrivet om dem någonstans? Skulle vara intressant att förstå klanväldet i Göteborg, vem som sitter på makten och i vilka områden (och vilka affärer de sysslar med)

Börja läsa här. Blogg med hyfsat koll på Angered och inblandade släkter
https://blog.zaramis.se/2021/05/30/a...ing-i-hjallbo/
Citera
Medlem
Om Husss3in fick pisk på torget och är en av anledningarna till att en simmo dog, så är han nog inte kaxig nu.

Många av simmo kan ta för sig, de är inga fittor. De vågar gå man mot man utan vapen.
Citera
Medlem
Erik Östs avatar
" - Uppgifter: ”Bagatell” bakom konflikten i Göteborg " -!

https://www.gp.se/nyheter/mordet-kan...ell-1.48457900

Betallänk ja jag vet men rubriken borde räcka tycker jag!

Har statsministern gjort något uttalande om "käbblet" ännu?
Citera
2021-05-31, 09:26
Medlem
Heja Simo!!!
Hela stan håller på Simo, kriminella som laglydiga. AK familjen har jävlats med alla,
stöd utanför sin klan har dom bara hos avlönade poliser.
Det kommer bli svettigt i Göteborg i sommar.
Citera
2021-05-31, 09:26
Medlem
Han den imam där hos AK kan inte höja sin röst mot vissa av de äldre länkade till simmo, det är en sak som är säkert. De kommer sätta honom på plats isåfall
Citera
2021-05-31, 09:34
Medlem
b00b00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scip
Göteborgarna bör ju vara stolta över att ha den Libanes Svenska och kända fotbolls spelaren Mohammed Ali Khan och som har satt Göteborg på kartan inte bara idrottsligt utan även affärsmässigt då han driver restaurang och hotell verksamhet på den kända barken och segelfartyget Viking i Göteborgs hamn.

Han är ju också kriminell. Dömd för skattebrott för ett par år sedan.
Citera
2021-05-31, 09:35
Medlem
Jack-Ryans avatar
Staten har tappat kontrollen. Gängen gör som de vill, skjuter på öppen gata mitt på blanka eftermiddagen, kastar handgranater och mördar. Polisen kan inte göra så mycket åt saken. Om de ingriper riskerar de åtal eller blir åthutade av politiker eller media. Det sägs att det behövs fler poliser. Det gör det säkert, men vad som verkligen behövs är tuffare poliser som kan sätta sig i respekt och piska på busarna vid behov. Inte PK poliser som faller på knä för buset.
Citera
2021-05-31, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trulls1
Vilka är grabbarna på torget då? Tillhör de någon släkt?

De tillhör inte någon de folk från olika länder ingen klan eller så
Citera
2021-05-31, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bert4130
Verkar som mina källor är 100%. Dock vet jag inget om att någon blivit huggen. Simmo är väldigt stabila när det gäller fight utan vapen, som riktiga män. Tror inte dom skulle gå och hugga folk. Dem misshandla och slog en av AKs ledare i Hjällbo. Det är ju AK som är smutsiga som skickar springpojkar för att skjuta på oskyldiga för att inte tappa ansiktet.

Jag vet ak är äckliga alla hatar dem men ingen vågar uttrycka sig pågrund av deras våldskapital. Det hela hade inte ens med dem o göra det var de yngre lelo jama o dem som hamnade i bråket med simmo
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in