Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2021-05-30, 05:15
  #1
Medlem
fattigakrakens avatar
Jag gick på fest hos främmande människor igår, blev inbjuden genom att någon plingade på dörren, och fyfan så jag bettede mig. Jag hade druckit 3 stycken Arboga 7.5 och var redan berusad. Jag är en jävla nolla man kan skratta åt på många plan men när jag gick in där bettede jag mig som om att jag styr stället. Fräck hög energisk, var rasist mot en kille, hotade en annan som gjorde sig rolig på min bekostnad att jag skulle örfila upp honom och så vidare. Kallade någon för transa. Skröt också om alla droger jag tar och fyfan. Dom skrattade men jag måste ha gjort ett märkligt intryck. Gick hem när dom skulle vidare till någon annan. Var en främling bland tio personer.

Bakisångesten kommer nu, dövad av benso, och jag funderar på det här med att ha en alkoholpersona som är vitt skild mot vem man är vanligtvis? Jag har närmast social fobi nykter men när jag skruvar upp korken eller tar grejer så blir jag ett uppblåst svin.

Vad tycker ni om mitt sätt och vad bör jag göra för att förändra mig? Har jag problem eller har alla en alkoholpersona som är vitt skild från vem man är nykter?
__________________
Senast redigerad av fattigakraken 2021-05-30 kl. 05:26.
Citera
2021-05-30, 06:07
  #2
Avstängd
MrMadoffs avatar
Är man missbrukare så är man.

Bättre att leva ett liv i nykterhet när det är så.
Citera
2021-05-30, 06:12
  #3
Medlem
Hamsterbolls avatar
Låter hemskt. Men jag har varit likadan. Ångesten var fruktansvärd och skämdes så inför grannarna.

Du borde beställa pizza till dem idag och be om ursäkt.

Och sluta dricka och knarka.
Citera
2021-05-30, 06:20
  #4
Medlem
No6s avatar
Man är inte missbrukare för att man spårar ur på alkohol en gång. Det gör dem flesta som dricker för mycket och/eller vid fel sinnesstämning. Jag har sett missbruk av alkohol och det är en helt annan sak.

Drick tonårssaft när du är på bra humör, inte när du är arg eller deppig. Alkohol förstärker känslor.

Vad en alkoholpersona är vet jag inte antar att det ska vara personlighet men som sagt, dricker jag när jag är arg så slutar det med arresten har det gjort. Har gjort bort mig fullständigt, ta dig en sup igen och släpp spilld mjölk. Personerna förstod att du var full och skrattade åt det, verkar inte vara någon big deal så ta en benso och släpp det.
__________________
Senast redigerad av No6 2021-05-30 kl. 06:29.
Citera
2021-05-30, 06:33
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrMadoff
Är man missbrukare så är man.

Bättre att leva ett liv i nykterhet när det är så.
Är man missbrukare, riktig missbrukare, inte som TS som gjort bort sig på fyllan vid ett tillfälle - så kan man inte bli nykterist, inte någon längre stund. Alla alkisar jag kände eller känner söp eller har supit ihjäl sig. Jag har sett alkoholmissbruk och det är något helt annat.

Är man korkad så är man.

Personerna sitter inte och tänker på att du var ett svin på fyllan igår, du har ångest över ingenting. Du har inget missbruk heller för den delen. Ett missbruk har du om du vaknar på morgonen och kroppen och psyket skriker efter sprit. Du har en bakfylla, ta en benzo till och köp en pizza för här kommer du bli kallad alkis och missbrukare av alla PK-fittor bara.

Som någon skrev, du fick en snedfylla, sånt kan hända vem som helst.
__________________
Senast redigerad av guest02 2021-05-30 kl. 06:38.
Citera
2021-05-30, 06:41
  #6
Moderator
evilhoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guest02
Är man missbrukare, riktig missbrukare, inte som TS som gjort bort sig på fyllan vid ett tillfälle - så kan man inte bli nykterist, inte någon längre stund. Alla alkisar jag kände eller känner söp eller har supit ihjäl sig. Jag har sett alkoholmissbruk och det är något helt annat.

Är man korkad så är man.

Personerna sitter inte och tänker på att du var ett svin på fyllan igår, du har ångest över ingenting. Du har inget missbruk heller för den delen. Ett missbruk har du om du vaknar på morgonen och kroppen och psyket skriker efter sprit. Du har en bakfylla, ta en benzo till och köp en pizza för här kommer du bli kallad alkis och missbrukare av alla PK-fittor bara.

Som någon skrev, du fick en snedfylla, sånt kan hända vem som helst.
För det första har du fel, det finns många fd missbrukare som slutat för att sen leva helt nyktra och drogfria liv.

Att balla ur på fyllan kan dock vara ett tecken på att man tappat kontrollen över sitt drickande men som i många andra fall så beror det givetvis på om det upprepas. När man sen dövar ångesten dagen efter med mer droger så bör man nog tänka över sitt liv.

Till sist; givetvis tänker de på om en gäst kommer och beter sig som en idiot. Han lär inte bli inbjuden fler gånger och folk kommer börja ta avstånd.
Citera
2021-05-30, 07:07
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av guest02
Är man missbrukare, riktig missbrukare, inte som TS som gjort bort sig på fyllan vid ett tillfälle - så kan man inte bli nykterist, inte någon längre stund. Alla alkisar jag kände eller känner söp eller har supit ihjäl sig. Jag har sett alkoholmissbruk och det är något helt annat.

Är man korkad så är man.

Personerna sitter inte och tänker på att du var ett svin på fyllan igår, du har ångest över ingenting. Du har inget missbruk heller för den delen. Ett missbruk har du om du vaknar på morgonen och kroppen och psyket skriker efter sprit. Du har en bakfylla, ta en benzo till och köp en pizza för här kommer du bli kallad alkis och missbrukare av alla PK-fittor bara.

Som någon skrev, du fick en snedfylla, sånt kan hända vem som helst.

Vad dillar du om. Det här var förstås inte första och enda gången det hände trådskaparen. (Eller så kan trådskaparen rätta mig om jag har fel.) Din definition på alkolholism är snäv. Du kanske därmed definiera bort ditt eget missbruk som att du inte är alkoholist? Eller? Se dig i spegeln. Alkoholism kan se ut på många sätt men om brukar alkohol så att det får negativa konsekvenser på livet, relationer och familj, hälsa, jobbet, studier och ekonomi så är man i min bok alkoholist.
Citera
2021-05-30, 08:44
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ingakrig
Vad dillar du om. Det här var förstås inte första och enda gången det hände trådskaparen. (Eller så kan trådskaparen rätta mig om jag har fel.) Din definition på alkolholism är snäv. Du kanske därmed definiera bort ditt eget missbruk som att du inte är alkoholist? Eller? Se dig i spegeln. Alkoholism kan se ut på många sätt men om brukar alkohol så att det får negativa konsekvenser på livet, relationer och familj, hälsa, jobbet, studier och ekonomi så är man i min bok alkoholist.

Exakt. Killen är en missbrukare, och det förstår han säkert själv.


TS om du slutar dricka alkohol helt, så kommer ditt liv (på lång sikt) bli mycket bättre. Ska du lyckas med att sluta så kommer det komma stunder där du måste kämpa, och stunder som (kortsiktigt) är mycket sämre.
Detta val, och din förmåga att kriga och skjuta upp tillfredsställelse kommer avgöra helt och hållet vart du står om 10 år. Dvs en Loser eller inte...

Hoppas du gör rätt val!
Citera
2021-05-30, 09:51
  #9
Medlem
lyxelitistens avatar
Du måste kultivera självbehärskning så att du aldrig tappar omdömet. Försök hålla dig rak och ren trots berusningen och var normal som om du dolde fyllan. Hur kul det än kan verka att släppa lös sig så ska man tygla sig för att slippa pinsamma känslor dagen efter. Lovar att ruset blir bättre ju mer du tränar på att dricka med lite mindfulness.
Citera
2021-05-30, 10:33
  #10
Medlem
fattigakrakens avatar
Nu när stesolid har botat ångesten så reviderar jag min åsikt. Oerhört manligt av mig att hota någon med stryk på det där viset framför hans 9-10 grabbar. Jävla king. Jag såg i hans ögon att han blev lite rädd. En sån där kille som tidigare har kommit undan med att ge syliga kommentarer utan anledning. Han skulle aldrig kaxat.

Men det var nog därför jag inte blev inbjuden till nästa fest, även om jag hade tackat nej. Jaja.
__________________
Senast redigerad av fattigakraken 2021-05-30 kl. 10:36.
Citera
2021-05-30, 11:33
  #11
Medlem
Opaques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fattigakraken

Vad tycker ni om mitt sätt och vad bör jag göra för att förändra mig? Har jag problem eller har alla en alkoholpersona som är vitt skild från vem man är nykter?


Alkohol fungerar för vissa som en centralstimulerande uppåtdrog (Det är därför en del älskar alkohol för just den effektens skull) Man blir energisk,framåt,pratglad men också riskerar att uppfattas som dryg och socialt klumpig. Om man tar sig en titt på bekantskapskretsen så känner alla någon som reagerar just så. I många fall också alkoholister som använder alkohol som medicin för att känna överskott av självkänsla och (falskt) självförtroende.
Du är en av dem. Du är helt enkelt biologisk mottaglig.

Jag var en av dom här personerna när jag var betydligt yngre. Med åldern så blir det inte lika uttalat eftersom kraven man ställer på sig själv som människa bleknar och man blir lite mer som den människa som man egentligen är (Lite gladare också med några öl)
Din alkoholpersona verkar extrem, typ en på hundra. Fortsätter du sådär så kommer du att bränna förtroendekapital och anses opålitlig och allmänt oförskämt av i princip alla. Bara så du vet

Fråga : Innan du är på fest, ser du till att grunda innan du går dit -Alltid ? Du kan fråga dig själv varför.
Om du har ett avancerat pågående blandmissbruk så är det ännu svårare
__________________
Senast redigerad av Opaque 2021-05-30 kl. 11:36.
Citera
2021-05-30, 11:39
  #12
Medlem
526s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fattigakraken
Nu när stesolid har botat ångesten så reviderar jag min åsikt.

Signaturmaterial.
Tycker du borde göra såna där virkade väggdukar.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback