Citat:
Ursprungligen postat av
Iradeorum
Så glömde du helt plötsligt bort din invändning mot kvinnors lägre stresstålighet när jag länkade till en studie.
Nej, det gjorde jag inte, det finns en statistiskt fastställd upplevelse av stress i högre grad hos kvinnor än män. Det betyder inte att kvinnor per definition är mindre stresståliga. Som du mycket riktigt påpekat kan detta ha sina orsaker i att de (kvinnor) helt enkelt har, eller upplever sig ha, större krav på sig med hem och arbete.
Citat:
Det är inte ett dugg konstigt att vi sett en acceleration av mentala åkommor de senaste 10-15 åren. För det under den perioden som kulturmarxismen verkligen brett ut sig. Finner du det verkligen konstigt att subversiva marxistidéer vars syfte är att driva människor till vanvett faktiskt gör det också?
Om du vill tillskriva "kulturmarxism" detta, och om du verkligen menar att kulturmarxism är något nytt fenomen som plötsligt exploderat, så gör gärna det.
Jag hävdar ändå att det är besynnerligt att detta kommer nu och så plötsligt. Du tror inte att min tanke kring att det är "populärt" med vissa diagnoser kan vara en möjlig bidragande förklaring till fenomenet, i kombination med förändringarna i övrigt i samhället?