2021-05-31, 22:18
Medlem
Det r hur simpelt som helst och mnga gr det ja fr att f amfetamin. Jag fejkade min ADD fr att f amfetamin en gng i tiden.
Citera
2021-05-31, 22:42
Medlem
neuron-drones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerflickan
Det r hur simpelt som helst och mnga gr det ja fr att f amfetamin. Jag fejkade min ADD fr att f amfetamin en gng i tiden.

Du har vl autism s det r vl inte s svrt att bara ta fram de dragen. ADD och autism verlappar.
Citera
2021-05-31, 22:52
Medlem
neuron-drones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av st33r
Jo man kan nog sga att disciplinen blir bttre av medicinen iaf fr ngon med adhd/add-diagnos, eftersom medicinen gr att man fr lttare att genomfra saker d tankeregleringen frbttras och d blir det lttare att komma igng med saker man mste gra .

Nu orkar inte min gamla kropp med stimulantia mer. Men jo. Jag fick inte panik av alla kedjor av att gra min hjrna skapade. Jag kunde strukturera och ta en sak i taget utan att bli vervldigad. Jag kunde ven starta upp ngot utan att frst g igenom i skallen hur hemskt det skulle bli.

Jag hade en extrem nytta av medicinen. Jag fungerade som en vanlig mnniska.

D ska jag sga att jag annars nd r envis och har gjort saker som anses vldigt svra. Har jag haft envisheten p min sida har jag inte behvt disciplin.

Medicinen minskade envisheten och tillt mig ta rast ibland och inte kra slut p mig sjlv. Annars gr jag allt som ska gras utan att vila eller ta. Det r ocks en del av ADD.

Att lra sig disciplin r vl lite som vem som helst som r lite bra p vissa saker. Typ du r hyfsad p att steka pannkakor men vrlden krver inte att du steker 10 utan 1000. Och klarar du inte det har du dlig sjlvdisciplin. Man kan gra saker men man blir mentalt uttrttad av ett tag. D fr man vlja mellan att ge upp eller jobba s hrt att man frsummar sin hlsa.

Att bara pressa sig sjlv leder till mental kollaps och sedan har man nnu mindre mental energi.

Men det r som med alla handikapp, folk tror att folk bara inte anstrnger sig nog. Knde en i rullstol, hon kunde g lite och blev pikad precis hela tiden att hon borde lra sig g mer och inte vara s lat. Alltid ltt att leva andras liv.

Jag tyckte det var lite obehagligt med ADHD-preparat fr man blev sdr ckligt utsltad som normala mnniskor r.
Citera
2021-05-31, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av neuron-drone
Du har vl autism s det r vl inte s svrt att bara ta fram de dragen. ADD och autism verlappar.

Feldiagnostiserad med asperger ja det r korrekt uppfattat. Finns inga symptom kvar. Jag nyttjade detta och begrde en komplettande utredning fr adhd. Fick enkelt diagnos efter 2 dagar och amfetamin p recept att prova.
Citera
2021-05-31, 22:54
Medlem
neuron-drones avatar
Citat:
Feldiagnostiserad med asperger ja det r korrekt uppfattat. Finns inga symptom kvar.

Frutom att du resonerar som en typisk autist.
Citera
2021-05-31, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av neuron-drone
Frutom att du resonerar som en typisk autist.

Haha du r fr rolig du. Du har inget bttre fr dig n att sitta och frska diagnostisera mnniskor runtomkring dig. Skt dig sjlv.
Citera
2021-05-31, 23:21
Medlem
Citat:
Fick enkelt diagnos efter 2 dagar och amfetamin p recept att prova.
En 2-dagars utredning?
Citera
2021-05-31, 23:25
Medlem
neuron-drones avatar
Citat:
Haha du r fr rolig du. Du har inget bttre fr dig n att sitta och frska diagnostisera mnniskor runtomkring dig. Skt dig sjlv.

Right after you.
Citera
2021-05-31, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PaulDAllison
En 2-dagars utredning?

Korrekt. En timme med lite tester och en timmes intervju sedan diagnos och amfetamin.
Citera
2021-05-31, 23:35
Medlem
sk0gens avatar
Sjlva psykologdelen av min utredning med samtal och tester skedde p en dag.
S lter inte orimligt

Men fr min del tillkom ju en massa vntetid innan de terkopplade.
Citera
2021-06-01, 07:14
Medlem
mfmxs avatar
Citat:
Korrekt. En timme med lite tester och en timmes intervju sedan diagnos och amfetamin.
En dligt utfrd fusktredning allts. Det r det som r problemet, inte att folk inte skulle ha ADHD.

Fast lter orimligt att det skulle varit en utredning inom den vanliga svenska vrden.
Citera
2021-06-01, 07:29
Medlem
neuron-drones avatar
Citat:

Vad handlade testerna om?

Eller mste du googla det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in