• 1
  • 2
2006-05-30, 00:43
Medlem
Qwackers avatar
Satt och funderade, det är väl allmänt känt (?) att det inte är själva nikotinet i en cigarett som är farligt, utan alla tillsatser.
Vad är meningen med dessa tillsatser, är det smaken? Om man tar bort tillsatserna, blir det en vanlig cigarr då i princip?
Varför satsar inget företag o gör "den mindre farliga cigaretten" ?
Citera
2006-05-30, 01:17
Medlem
DXM-Redemptions avatar
För att allt som brinner avger tjära o liknande ;P.

Det kan du ju inte få bort...

Eller är jag helt ute o cycklar..
Citera
2006-05-31, 08:14
Medlem
Ultimates avatar
tjära
bensen - cancerframkallande
nitrosaminer - cancerframkallande
cyanväte (samma ämne som nassarna gasade judar med enl. wikipedia)
kolmonoxid

det e de ämnen jag vet, antagligen går det inte o göra några nyttiga cigaretter, bara mindre farliga men har hört att många av de farliga ämnena ligger i pappret.
Citera
2006-05-31, 21:37
Medlem
win32s avatar
det finns otroligt många giftiga ämnen, de som sett den verklighetsbaserade filmen insider vet vad jag menar, det kommer fram att de stora tobaksföretagen lägger ned enorma pengar på att ta fram nya gifter att pumpa i ciggen för att höja nikotinets "beroendeeffekt" så att man lättare blir beroende osv...
har för mig att ja läste att de fanns hundratals olika gifter i cigaretter som man känner till, men att mörkertalet anntagligen var enormt...

finns även ett australienskt märke tror ja som är helt fritt ifrån tilsatta gifter som då endast innehåller rent tobak.
Citera
2006-05-31, 22:42
Medlem
DanSnows avatar
Det absolut farligaste i cigaretten - och det som orsakar cancer - är radioaktivt Polonium-210 som har sitt ursprung i det gödningsmedel som används av tobaksbolagen. Poloniumpartiklarna fastnar på tobaksbladens och hamnar på så sätt i cigaretterna. Väl nere i lungorna bestrålar dom närliggande vävnad med alfastrålar och på så sätt uppstår cancer.

Tobaksbolagen har vetat om det här länge, men enligt fler interna memon så har det ansetts "för dyrt" att byta ut gödningsmedlet mot en mindre farlig variant. Om ni tror att jag hittar på det här så får ni gärna Googla på polonium och cigarettes.
Citera
2006-05-31, 22:49
Medlem
SkeweDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av win32
det finns otroligt många giftiga ämnen, de som sett den verklighetsbaserade filmen insider vet vad jag menar, det kommer fram att de stora tobaksföretagen lägger ned enorma pengar på att ta fram nya gifter att pumpa i ciggen för att höja nikotinets "beroendeeffekt" så att man lättare blir beroende osv...
har för mig att ja läste att de fanns hundratals olika gifter i cigaretter som man känner till, men att mörkertalet anntagligen var enormt...

finns även ett australienskt märke tror ja som är helt fritt ifrån tilsatta gifter som då endast innehåller rent tobak.

Vad heter det märket?
Citera
2006-05-31, 23:38
Medlem
DXM-Redemptions avatar
Cigg - odugligt.

Visste inte om det där med plutonium.

På fb lär man sig ngt varje dag.
Citera
2006-06-01, 02:37
Medlem
Krim1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ultimate
cyanväte (samma ämne som nassarna gasade judar med enl. wikipedia)
kolmonoxid

mm synd bara att alla andra källor inklusive tyskarnas dokumentationer sa att ämnet de använde var Zyklon B.
Citera
2006-06-01, 12:05
Medlem
Ultimates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krim1
mm synd bara att alla andra källor inklusive tyskarnas dokumentationer sa att ämnet de använde var Zyklon B.

Citat:
Ursprungligen postat av Wikipedia
Cyanvätet är även känt under namnet "Zyklon B" som användes vid avlusning och avrättningar i de tyska koncentrationslägren under andra världskriget.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Cyanv%C3%A4te - se sj...
Citera
2006-06-01, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krim1
Zyklon B var ju mer ett produktnamn. De som skulle gasas framkallade värme, och när man slängde in burkarna med Zyklon B så avdunstade det cyanväte.
Citera
2006-06-02, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ultimate
men har hört att många av de farliga ämnena ligger i pappret.
finns det farliga ämnen i rizzla-papper också?
Citera
2006-06-02, 11:35
Bannlyst
Ja. Klart det finns.
Så använd rispapper när du ska rulla dina spliffar
Tunnare o längre o bredare och... ja bättre på alla sätt och vis helt enkelt ;P

/SS
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera