• 1
  • 2
2006-05-30, 00:43
Medlem
Qwackers avatar
Satt och funderade, det r vl allmnt knt (?) att det inte r sjlva nikotinet i en cigarett som r farligt, utan alla tillsatser.
Vad r meningen med dessa tillsatser, r det smaken? Om man tar bort tillsatserna, blir det en vanlig cigarr d i princip?
Varfr satsar inget fretag o gr "den mindre farliga cigaretten" ?
Citera
2006-05-30, 01:17
Medlem
DXM-Redemptions avatar
Fr att allt som brinner avger tjra o liknande ;P.

Det kan du ju inte f bort...

Eller r jag helt ute o cycklar..
Citera
2006-05-31, 08:14
Medlem
Ultimates avatar
tjra
bensen - cancerframkallande
nitrosaminer - cancerframkallande
cyanvte (samma mne som nassarna gasade judar med enl. wikipedia)
kolmonoxid

det e de mnen jag vet, antagligen gr det inte o gra ngra nyttiga cigaretter, bara mindre farliga men har hrt att mnga av de farliga mnena ligger i pappret.
Citera
2006-05-31, 21:37
Medlem
win32s avatar
det finns otroligt mnga giftiga mnen, de som sett den verklighetsbaserade filmen insider vet vad jag menar, det kommer fram att de stora tobaksfretagen lgger ned enorma pengar p att ta fram nya gifter att pumpa i ciggen fr att hja nikotinets "beroendeeffekt" s att man lttare blir beroende osv...
har fr mig att ja lste att de fanns hundratals olika gifter i cigaretter som man knner till, men att mrkertalet anntagligen var enormt...

finns ven ett australienskt mrke tror ja som r helt fritt ifrn tilsatta gifter som d endast innehller rent tobak.
Citera
2006-05-31, 22:42
Medlem
DanSnows avatar
Det absolut farligaste i cigaretten - och det som orsakar cancer - r radioaktivt Polonium-210 som har sitt ursprung i det gdningsmedel som anvnds av tobaksbolagen. Poloniumpartiklarna fastnar p tobaksbladens och hamnar p s stt i cigaretterna. Vl nere i lungorna bestrlar dom nrliggande vvnad med alfastrlar och p s stt uppstr cancer.

Tobaksbolagen har vetat om det hr lnge, men enligt fler interna memon s har det ansetts "fr dyrt" att byta ut gdningsmedlet mot en mindre farlig variant. Om ni tror att jag hittar p det hr s fr ni grna Googla p polonium och cigarettes.
Citera
2006-05-31, 22:49
Medlem
SkeweDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av win32
det finns otroligt mnga giftiga mnen, de som sett den verklighetsbaserade filmen insider vet vad jag menar, det kommer fram att de stora tobaksfretagen lgger ned enorma pengar p att ta fram nya gifter att pumpa i ciggen fr att hja nikotinets "beroendeeffekt" s att man lttare blir beroende osv...
har fr mig att ja lste att de fanns hundratals olika gifter i cigaretter som man knner till, men att mrkertalet anntagligen var enormt...

finns ven ett australienskt mrke tror ja som r helt fritt ifrn tilsatta gifter som d endast innehller rent tobak.

Vad heter det mrket?
Citera
2006-05-31, 23:38
Medlem
DXM-Redemptions avatar
Cigg - odugligt.

Visste inte om det dr med plutonium.

P fb lr man sig ngt varje dag.
Citera
2006-06-01, 02:37
Medlem
Krim1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ultimate
cyanvte (samma mne som nassarna gasade judar med enl. wikipedia)
kolmonoxid

mm synd bara att alla andra kllor inklusive tyskarnas dokumentationer sa att mnet de anvnde var Zyklon B.
Citera
2006-06-01, 12:05
Medlem
Ultimates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krim1
mm synd bara att alla andra kllor inklusive tyskarnas dokumentationer sa att mnet de anvnde var Zyklon B.

Citat:
Ursprungligen postat av Wikipedia
Cyanvtet r ven knt under namnet "Zyklon B" som anvndes vid avlusning och avrttningar i de tyska koncentrationslgren under andra vrldskriget.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Cyanv%C3%A4te - se sj...
Citera
2006-06-01, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krim1
Zyklon B var ju mer ett produktnamn. De som skulle gasas framkallade vrme, och nr man slngde in burkarna med Zyklon B s avdunstade det cyanvte.
Citera
2006-06-02, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ultimate
men har hrt att mnga av de farliga mnena ligger i pappret.
finns det farliga mnen i rizzla-papper ocks?
Citera
2006-06-02, 11:35
Bannlyst
Ja. Klart det finns.
S anvnd rispapper nr du ska rulla dina spliffar
Tunnare o lngre o bredare och... ja bttre p alla stt och vis helt enkelt ;P

/SS
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera