2021-06-20, 22:13
Medlem
ragnarokkrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zot^
Ja, jag blev bara irriterad av att programledaren började tjafsa om pandemin som att det skulle spela någon roll när det gäller misstroendeförklaringen.

Helt enligt manualen i DDR-TV. Har hört att Ri Chun-hee ska gå i pension så Kvartoft försöker nog få det jobbet. Den stora Ledaren Löfven ska sitta kvar!
Citera
2021-06-20, 22:14
Medlem
LastCaLLForALcohoLs avatar
Dvärgen sover gott inatt med sin bruna portfölj bredvid sig.
Citera
2021-06-20, 22:14
Medlem
Vore värt en ny flaggdag om så vore fallet
Citera
2021-06-20, 22:15
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Hon tillhör väl som alla centerpartister från landsbygden sju generationer av centerpartister där far och farfar var riksdagsmän/kommunalråd/vän med Fälldin. Brukar vara så, svårt rycka upp dem ur myllan.

F ö har nog Lööf satt beväpnade vakter utanför hennes dörr.

Helena Lindahl har alltså sagt att hon kommer att rösta med partiet i viktiga frågor. Att hon röstade mot Löfven berodde på att hennes röst då inte spelade någon roll. Hon hade klartecken från Lööf för detta.
Citera
2021-06-20, 22:15
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Det mest osäkra korten är nog vildarna Emma Carlsson Löfdahl (f.d. L) och Amineh Kakbaveh (f.d. V). Att Helena Lindahl skulle gå emot partilinjen i en viktig fråga tror jag inte.
Hur fungerar det om de uteblir. Sker kvittning eller är det hårt mot hårt som gäller? Fast det kanske spelar mindre roll i själva omröstningen, där finns marginal. Mer intressanta blir mandaten om Regeringen Löfven faller.
Citera
2021-06-20, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Intressant hur såväl Centerpartiet som Socialdemokraterna under dagen varit snabba att betona att det är Liberalerna som drev fram förnedringsklausulen.

Intressant, det har jag helt missat. Var hittar man det?

Det är väl iofs naturligt om de resterande partierna agerat enbart för att stänga ute SD men även rädda S.

Skulle ju även tydliggöra C’s vänstersväng i allt utom ett fåtal frågor och varför dom så tvunget behövde förnya den redan, för Sverige och de redan hårt prövade svenska skattebetalarna, DÖ’n.
Citera
2021-06-20, 22:16
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Det mest osäkra korten är nog vildarna Emma Carlsson Löfdahl (f.d. L) och Amineh Kakbaveh (f.d. V). Att Helena Lindahl skulle gå emot partilinjen i en viktig fråga tror jag inte.

Carlsson Löfdahl har gått åt vänster och är mycket rädd för rasism och grejer, så hon kan rösta AKTIVT EMOT en Kristerssonregering. Då behöver den borgerliga sidan TVÅ nedlagda från V, S, MP och C.
Citera
2021-06-20, 22:18
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Intressant, det har jag helt missat. Var hittar man det?

Det är väl iofs naturligt om de resterande partierna agerat enbart för att stänga ute SD men även rädda S.

Skulle ju även tydliggöra C’s vänstersväng i allt utom ett fåtal frågor och varför dom så tvunget behövde förnya den redan, för Sverige och de redan hårt prövade svenska skattebetalarna, DÖ’n.
Damberg sade det på Agenda nyss (27 min och 23 sek + 28 min och 33 sek) in i programmet) och jag har hört Lööf säga det under dagen - tror det var presskonferensen.
Senast redigerad av Tinuviel 2021-06-20 kl. 22:21.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goldfinger1964
Hade vissa bra frågor till Damberg, men följde inte upp och pressade när han gav usla svar.
Citat:
Ursprungligen postat av Takpapp
Exakt, precis som vanlig svensk journalistik. Ingen uppföljning, ingen press, inget ifrågasättande. Jolmigt kvalm.
Ptja jag tyckte ändå att hon väl gjorde den uppföljning som förväntades. Efter ett tag blir det ju bara tjatigt om hon skulle återupprepa "Men nu säger ju V att de inte är nöjda med att gå in i förhandlingarna med ett hot. Tänker ni låta regeringen fällas av denna lilla fråga?"
Oavsett svar där om "S kom överrens med de andra partier om bla"
så kvarstår ju samma fråga men det blir tröttsamt att ställa den igen även om man formulerar om sig.

Ändå drog hon väl några varianter kring samma fråga där hon vred och vände på't med typ "hyresgästföreningen vill förhandla men tycker inte om hotet" osv
Senast redigerad av MarcoBolan 2021-06-20 kl. 22:20.
Citera
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zot^
Ja, jag blev bara irriterad av att programledaren började tjafsa om pandemin som att det skulle spela någon roll när det gäller misstroendeförklaringen.

En viktig anledning att få bort regeringen Löfven är ju att de grovt misskött pandemin. Detta sagt, så tror jag tyvärr inte att morgondagens övningar kommer att leda till att vi får en radikalt annorlunda regering om det inte slutar med extraval, vilket är mindre troligt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Redovisa gärna hur det skulle kunna bli på något annat vis.

Här är ett råd i all välmening: Flashback är ett anonymt forum (nåja) som många ventilerar via. Slappna av, skaffa dig distans och ha kul bara. Livet är kort.

Hörru är du kvar?

TV4 nyheterna rapporterade precis att Löfven högst sannolikt får sparken imorgon. Men jag gissar på att du har bättre koll än dom. Du som vet allt.
Citera
2021-06-20, 22:19
Medlem
Duerfs avatar
Löfven ställer nästan aldrig upp på liveintervjuer. Hans medarbetare vet hur svag han är i de situationerna så de säger nej för att skydda honom. Istället skickas Hallengren, Damberg, Andersson och Johansson fram. Ingen av dem är särskilt bra, men de kan spela defensivt och hoppas på 0-0.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in