2021-07-07, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Hon vet det är kört och hon gjort bedragit Svenska folket och sitt eget parti. Det kommer få rejäla konsekvenser för partiet framförallt. Hon skulle inte ställa upp 2022 stod det något om. Inte så förvånande det.

L fick en ännu större uppförsbacke till valet 2022!

Sedan gör det inget om L och MP ryker till nästa val! Det gör bara att högersida har ännu mer marginal på din sida!
Citera
2021-07-07, 18:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Stenevi:

Man vill ju bara slå ihjäl kärringen. "Klimatet" gör noll procent skillnad globalt oavsett vad vi hittar på och "jämlikhet" har vi redan uppnåt, så långt att det till och med slagit över.

Så alla miljarder man kommer plöja ner ger absolut ingenting, signalpolitik som inte förbättrar ett dugg när vi har hur många akuta problem som helst. Sverige i ett nötskal, världens enda certifierade clownland.

Noterar att S skickat ut sin clownarmé också.

Vi måste tänka på skogsbränderna i Canada som Steffe sa nu på em.
Citera
2021-07-07, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kill-9
Tvärtom. Hon är långt ifrån ensam i det partiet, och detta var en testballong.

Planen skulle kunna vara föjande:
Massmigrationen måste fortsätta. Sabuni åker ut innan valet, och blomsterhattarna tar tillbaka makten.
Nina (utsedd av gruppen att rösta gult för att säkerställa Löfvens vinst) ses som en hjälte och är kvar på hög post i nygamla L. Kanske till och med partiledare, med sin nyfunna vänsterhelgongloria.
Till valet 22 hoppas man på stödröster från C för att klara spärren.

Bara spekulation naturligtvis, men ett troligt utfall.

Nope, L ryker i nästa val om de håller på att byta sida hela tiden!
Kanske du tycker det är bra men resten av väljarna vill ha ett parti som det går att lita på..
Citera
2021-07-07, 18:17
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pe11e

Stenevi poängterade att de måste angripa falska bygglov för att komma tillrätta med gängkriminaliteten också. Lite oklart hur hennes tankar gick där men jag gissar på att gängen är skitskraja nu.
Citera
2021-07-07, 18:18
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Ok, så det där med att kunna samarbeta med alla är bara tomma ord?

Tomma ord ja. Går man emot liberalernas riktlinje sådär grovt så bör man kastas ur partiet. Hade dom kunnat avsätta landsförrädaren så hade dom gjort det. Hon är helt klart värd skit som hon kommer få, pinsamt dålig partiledare. Framförallt visar hon för väljarna att Liberalerna inte går att lita på. Så hon har allt satt sitt parti i skiten rejält nu.
Citera
2021-07-07, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
Nej du sa att hon lär uteslutas:

Men du backade ifrån det redan efter en minut.

Ordet "lär" betyder att "jag tror". Det är inte så att jag säger att hon blir det direkt!
Är du så liten på jorden att du börjar hänga upp dig på ett ordval så tycker jag synd om dig!
Citera
2021-07-07, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
Stenevi poängterade att de måste angripa falska bygglov för att komma tillrätta med gängkriminaliteten också. Lite oklart hur hennes tankar gick där men jag gissar på att gängen är skitskraja nu.

Sen kan vi överösa alla kriminella med kramar och pussar så kanske de blir snälla också. MP är det största fjantpartiet i Sveriges historia. De måste ur riksdagen nästa år.
Citera
Medlem
twoeggss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sine-metu
Nope, L ryker i nästa val om de håller på att byta sida hela tiden!
Kanske du tycker det är bra men resten av väljarna vill ha ett parti som det går att lita på..

Huvudsaken ett parti står fast vid sin ideologi så mycket som möjligt. Att de samarbetar med olika partier tycker jag inte gör partiet opålitligt, snarare tvärtom det visar karaktär. L har ju blivit rejält överkörda av resten av högerblocket senaste tiden, och blir ju inte bättre av att SD ingår där numera. Ingen vill rösta på ett alibiparti utan egen identitet.
Citera
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pe11e

Ja det känns högsta prio såklart... när en Polis nyss blivit skjuten. Och det är rena vilda västern ute i Ghettona, med flera dödsskjutningar inom bara några veckor. Men det är klart det lägg resurserna på skogsbränder i Canada, låter logiskt
Citera
2021-07-07, 18:21
Medlem
Ahbezs avatar
L byter inte sida igen, dom kan vara avgörande för om UK blir statsminister eller inte men det verkar viftas bort här.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av twoeggs
Huvudsaken ett parti står fast vid sin ideologi så mycket som möjligt. Att de samarbetar med olika partier tycker jag inte gör partiet opålitligt, snarare tvärtom det visar karaktär. L har ju blivit rejält överkörda av resten av högerblocket senaste tiden, och blir ju inte bättre av att SD ingår där numera.

Helt ok att du tycker att L blivit överkörda!

Kan du ge konkreta exempel??
Citera
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sine-metu
Ordet "lär" betyder att "jag tror". Det är inte så att jag säger att hon blir det direkt!
Är du så liten på jorden att du börjar hänga upp dig på ett ordval så tycker jag synd om dig!

Ja jag vet vad "lär uteslutas" betyder och du backade från det direkt när jag frågade dig om det.
Vad säger du nu, tror du att hon utesluts eller inte?
När tror du i så fall att det sker?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in