2021-07-07, 18:24
Medlem
Moderaterna måste hitta en bättre ledare än Kristersson, man vinner inte val med en sån mesig person som aldrig vågar sätta ner foten eller tala klarspråk vad han vill.
Citera
2021-07-07, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
Ja jag vet vad "lär uteslutas" betyder och du backade från det direkt när jag frågade dig om det.
Vad säger du nu, tror du att hon utesluts eller inte?
När tror du i så fall att det sker?

Svara inte igen! Jag har svarat tidigare!
Hon får ett samtal, sen väljer L om hon utesluts eller självmant blir vilde!

Övriga svar på detta anmäls som "strunt och skitsnack"!!
Citera
2021-07-07, 18:25
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av twoeggs
Huvudsaken ett parti står fast vid sin ideologi så mycket som möjligt. Att de samarbetar med olika partier tycker jag inte gör partiet opålitligt, snarare tvärtom det visar karaktär. L har ju blivit rejält överkörda av resten av högerblocket senaste tiden, och blir ju inte bättre av att SD ingår där numera. Ingen vill rösta på ett alibiparti utan egen identitet.

Där har du jävligt fel. Nej huvudsaken är att man håller samman i ett parti. Då går man inte emot sitt eget parti det skulle nog inte ens Svetsaren Löfven göra. Det är som uppgjort för konflikter inom partiet, och dom visar för sina väljare att partiet inte går att lita på. Där det inte samarbetas, vem vill rösta på ett sådant parti tror du? Enade vi står, som Liberalerna en gång i tiden sa.
Citera
2021-07-07, 18:26
Bannlyst
Så det är så här demokrati fungerar? 116 ja och 173 nej, då har en majoritet röstat ja????? Är det bara jag som anser att detta är inte demokrati? För "avstår" man att rösta, då ska inte dessa räknas på "ja"-sidan, de skall inte räknas alls!

Vilket förbannat jävla skämt, nu ger jag upp. Samhällskontraktet kan dra åt helvete och jag kommer inte respektera den svenska staten och inte den hjärndöda svenska befolkningen heller för den delen.

Ni är ta mig fan sjuka! Ni vet ju för fan inte vad ni har ställt till med! Ta vaccinet bara, skynda på! Så slipper man er snart!!!!

Glöm inte masken så slipper man se erat fula tryne också!
Citera
2021-07-07, 18:26
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av twoeggs
Har gjort det under många år och ser ingen större förändring. Och då bor jag inte i något fint område. Läser man här låter det som att våldet har eskalerat tiofalt bara under Löfvéns tid som statsminister. Ska man gå på den lätta?
Nej givetvis inte. Många områden i Sverige var förstörda redan på 90 talet, och somliga ännu tidigare. Att det blivit värre betyder att dessa områden blivit många fler.
Citera
2021-07-07, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GTvsProjectC
Så det är så här demokrati fungerar? 116 ja och 173 nej, då har en majoritet röstat ja????? Är det bara jag som anser att detta är inte demokrati? För "avstår" man att rösta, då ska inte dessa räknas på "ja"-sidan, de skall inte räknas alls!

Vilket förbannat jävla skämt, nu ger jag upp. Samhällskontraktet kan dra åt helvete och jag kommer inte respektera den svenska staten och inte den hjärndöda svenska befolkningen heller för den delen.

Ni är ta mig fan sjuka! Ni vet ju för fan inte vad ni har ställt till med!

Negativ parlamentslism är inget nytt men du är helt enkelt för korkad för att förstå hur vår representativa demokrati fungerar
Citera
2021-07-07, 18:29
Medlem
Kill-9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sine-metu
Nope, L ryker i nästa val om de håller på att byta sida hela tiden!
Kanske du tycker det är bra men resten av väljarna vill ha ett parti som det går att lita på..

Det vore naturligtvis bra för Sverige om L ryker.

Dock tror jag inte hon agerade ensam, utan ”tillsammans och i samförstånd” med en grupp likasinnade.
Låt oss se var hon är efter nästa val.
Om gruppen inte är inom L kanske hon blir belönad med en valbar plats på S riksdagslistor, eller en landshövdingpost, eller en ambassadörspost?

(Eller har hon tillräckligt med riksdagsår för att få livstid försörjning redan?)
Citera
2021-07-07, 18:30
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sine-metu
Svara inte igen! Jag har svarat tidigare!
Hon får ett samtal, sen väljer L om hon utesluts eller självmant blir vilde!

Övriga svar på detta anmäls som "strunt och skitsnack"!!

Du sa först att hon lär uteslutas, sedan att det inte kommer ske och nu verkar du inte ha någon uppfattning om vad som kommer ske. Okej så mycket för ditt påstående alltså.

Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Det enda exemplet jag känner till inom området är Özz Nujens svartbygge på Gotland, som en korrupt politiker har olagligt godkänt i efterhand.

Okej så det är Özz som ligger bakom gängkriminaliteten enligt MP, då klarnar bilden
Citera
2021-07-07, 18:30
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ahbez
L byter inte sida igen, dom kan vara avgörande för om UK blir statsminister eller inte men det verkar viftas bort här.
Eftersom L är en ren börda för blågula blocket är det bästa att fördela deras nu 2% på M och KD.
Citera
2021-07-07, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GTvsProjectC

Ni är ta mig fan sjuka! Ni vet ju för fan inte vad ni har ställt till med! Ta vaccinet bara, skynda på! Så slipper man er snart!!!!

Glöm inte masken så slipper man se erat fula tryne också!

Jo det är så det fungerar!
Man röstar inte "för" det är mot röster som gäller!
Om några partier röstar gult så släpper de fram men röstar inte "nej"..
Citera
2021-07-07, 18:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nikodemous
Sålänge inte Kristersson och Svantesson får regera så är jag nöjd. Kommer aldrig glömma hur de svek sin partikamrat Kinberg och högg henne i ryggen fastän hon bedrev samma politik som dom själva. Man såg tidigt redan innan hon blev avsatt hur dessa inte slöt upp bakom henne för att sedan ta över. Riktigt svinigt gjort!
Vem fan vill ha en robot-partiledare med underbett?
Citera
2021-07-07, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kill-9
Det vore naturligtvis bra för Sverige om L ryker.

Dock tror jag inte hon agerade ensam, utan ”tillsammans och i samförstånd” med en grupp likasinnade.
Låt oss se var hon är efter nästa val.
Om gruppen inte är inom L kanske hon blir belönad med en valbar plats på S riksdagslistor, eller en landshövdingpost, eller en ambassadörspost?

(Eller har hon tillräckligt med riksdagsår för att få livstid försörjning redan?)

? Hur skulle hon kunna få en post någonstans?
Det är väl bara ledamöter som sitter i regeringen som får det??

Jag kan ha fel så du får förklara!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in