2021-07-07, 18:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ahbez
Varför är ni så taskiga mot L? Varför kan dom inte få komma in i M-KD-SD värmen?

Eller hur! Man ska väl kunna samarbeta med alla!
Citera
2021-07-07, 18:08
Medlem
Readyfreddies avatar
Stenevi:
Citat:
Fokus ska ligga på klimat och jämlikhet.

Man vill ju bara slå ihjäl kärringen. "Klimatet" gör noll procent skillnad globalt oavsett vad vi hittar på och "jämlikhet" har vi redan uppnåt, så långt att det till och med slagit över.

Så alla miljarder man kommer plöja ner ger absolut ingenting, signalpolitik som inte förbättrar ett dugg när vi har hur många akuta problem som helst. Sverige i ett nötskal, världens enda certifierade clownland.

Noterar att S skickat ut sin clownarmé också.
Citera
2021-07-07, 18:09
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr

Man är inte kompis med någon som sticker kniven i ryggen på folk så fort de vänder sig om.
Citera
2021-07-07, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
Så det tog alltså bara en minut för dig att dementera ditt påstående att hon skulle uteslutas.

Nä, jag sa att hon får en chans att förklara sig och rätta sig i ledet! Gör hon inte det så förstår jag inte varför L inte skall utesluta henne!!
Citera
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr

Hon kan inte ens samarbeta med sitt eget parti, så blir nog svårt. Lycka till för Liberalerna nästa val..
Citera
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Hon vet det är kört och hon gjort bedragit Svenska folket och sitt eget parti. Det kommer få rejäla konsekvenser för partiet framförallt. Hon skulle inte ställa upp 2022 stod det något om. Inte så förvånande det.

Hur många i L finns det som är lite smartare och väntar tills efter valet 2022 innan de gör samma sak?
Citera
Medlem
Kill-9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sine-metu
Ok, bra för henne då! Lär uteslutas för att inte stå upp för nya linjen!!

Tvärtom. Hon är långt ifrån ensam i det partiet, och detta var en testballong.

Planen skulle kunna vara föjande:
Massmigrationen måste fortsätta. Sabuni åker ut innan valet, och blomsterhattarna tar tillbaka makten.
Nina (utsedd av gruppen att rösta gult för att säkerställa Löfvens vinst) ses som en hjälte och är kvar på hög post i nygamla L. Kanske till och med partiledare, med sin nyfunna vänsterhelgongloria.
Till valet 22 hoppas man på stödröster från C för att klara spärren.

Bara spekulation naturligtvis, men ett troligt utfall.
Citera
2021-07-07, 18:12
Bannlyst
Citat:
Hon kan inte ens samarbeta med sitt eget parti, så blir nog svårt. Lycka till för Liberalerna nästa val..
Ok, så det där med att kunna samarbeta med alla är bara tomma ord?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whitfields
Dessvärre sitter hon i Riksdagen och kan vara med och förstöra ännu mer fram till valet. Hon borde arkebuseras för landsförräderi. Återför landsförräderilagarna och dödsstraffet, och avrätta alla politiker som varit delaktiga i förräderiet retroaktivt.

Hon kan bli vilde!
Då är det slut ändå vid nästa val!
Ingen större skada skedd. Kriget nu blir inom Röfven, Centern, V och MP...
De ska samsas om budget!
Citera
Medlem
Whitfieldss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToorMan
Du har ingen bra dag i dag va?
Jag kan förstå din frustration, när det inte går din väg...(SDs)

Håll ut, det blir bättre!

Jag är Vänsterpartist. Det är jag sedan 70-talet. Det som skiljer mig från de flesta andra är att jag är genuin. Jag säljer inte ut mitt land för röster och makt. Jag är arbetare och jag är emot invandring precis som alla andra arbetare. Jag är INTE internationalist utan nationalist. Jag älskar det land som en gång hette Sverige och jag HATAR allt vad SAP, MP och C står för - ALLT. DE har stulit mitt land och alla svenskars pensioner och förvandlat oss till slavar. Vi ska slita ut våra kroppar för att leva på fattigpension tills vi dör. Djävla slödder
Citera
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Nä, jag sa att hon får en chans att förklara sig och rätta sig i ledet! Gör hon inte det så förstår jag inte varför L inte skall utesluta henne!!

Nej du sa att hon lär uteslutas:
Citat:
Ok, bra för henne då! Lär uteslutas för att inte stå upp för nya linjen!!

Men du backade ifrån det redan efter en minut.
Citera
2021-07-07, 18:13
Medlem
Ahbezs avatar
Citat:

Det är ett år kvar, om L kan förankra sig i det nya blocket och budgetförhandla kan dom bevisa att dom kan vara en viktig del utav regeringssamarbetet. Utan L lär UK bli nedröstad i en statsministeromröstning såvida inte M-KD-SD får egen majoritet vilket är osäkert.

L kan nog släppa igenom migrationspolitiken och få lite i utbyte i skolfrågor etc.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in