2021-05-24, 14:26
Medlem
Meditation
Yoga
Intervaller(HIIT)
Styrketräning
CBD
Citera
2021-05-24, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Apanjullet
Hur många här har problem med öppenvårdspsykiatrin och att aldrig få en läkartid?

Har hela tiden olika läkare och får hela tiden nya läkemedel utskrivna utan att läkaren pratar med mig utan bara lyssnar på vad sjuksköterskan framför te.x:

2021-05-05 Gabapentin
Lyrica 2021-04-22
2021-03-15 Stilnoct
Zopiklon 2021-02-10
2021-01-02 Atarax

Zopiklon, atarax, Stilnoct har dom inte ens frågat om jag fortfarande tar eller inte.

Försöker också få KBT terapi hos dom 2021-02-18 sa dom att dom skulle ta upp det på möte 2021-04 när jag kontaktar dom igen om detta så säger dom att jag får ta upp det på min läkartid.

Försöker också få ut ett läkarintyg som berättar vilka diagnoser jag har och hur dom kan påverka mig 3 gånger har dom nekat sista gången jag frågade sa hon att du får ta upp det på din läkartid.

Skrev ner allt jag ville ta upp på min läkartid, dagen innan läkaren ska ringa ringer dom och säger att dom inte har lediga läkare imorgon men att jag snabbt får prata med en annan nu på en gång.

Läkaren ringer upp, säger att det får bli ett snabbt samtal då han måste ringa en annan också. När jag ville ställa mina frågor så sa han har du snabba frågor har inte mycket tid kvar. var totalt oförberedd så kunde inte ta upp mina frågor och begära läkarintyget...

Skicka sedan ett meddelande till dom att jag fortfarande behöver läkarintyget två veckor senare svarar dom "du har fått ett brev om läkarintyg för sjukpenning" ja men det var ju för i helvete inte det jag behövde. Skrev klart och tydligt vad jag behövde.

Ska det vara såhär? Patient nämnden är skit inte fan blev det bättre när jag nådde ut till dom. Kan man ens göra något.. Ringde om medicinen idag och pratade med en sjuksköterska hon suckade och sa ja men sluta ta gabapentin då. Ja men jag vill byta venlafaxin då jag tycker inte den funkar. Suckar igen och sa ja jag ska väl försöka få tag på en doktor då och fråga men det kan ta tid.

Du får vända dig till privatvård, det är lite dumt av dig att du litar på sossevården. Lyrica är förövrigt bland de värsta drogerna att tända av ifrån, och eftersom gabapentin är besläktat så misstänker jag att även den är tuff att lägga ner med. Mitt tips; ta varken pregabalin eller gabapentin.
Senast redigerad av testocyp 2021-05-24 kl. 14:32.
Citera
2021-05-24, 14:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av VillJalentine
Oh den berömda insulinjämförelsen. Vi säger såhär då, en överviktig person som lever skit får typ 1 diabetes. Istället för att förändra livet och återställa balansen tillsätts insulin. Det är exakt vad psykofarmaka gör men med en väldigt stor skillnad. Det finns inga som helst evidens för brist på signalsubstanser vid psykisk ohälsa och man vet heller inte vad psykofarmaka gör helt och hållet.
Detta är inte medicin, det är ett slapphänt sätt för vården att försöka behandla människor och läkemedelsbolag tjänar brutala summor på detta. Intala dig själv att du har en kemisk obalans och behöver psykofarmaka livet ut du. Jag har också varit där en gång i livet och tog mig ur det vilket jag aldrig trodde skulle vara möjligt ens. Jag var riktigt jävla allvarligt sjuk och pillrena höll på att bli min död. Hade jag gett psykiatrin ansvaret för min hälsa hade jag antingen varit död eller legat helt söndermedicinerad och hjärnskadad av ECT på psyket nu ett år senare.

Man behöver inte krångla till allt så jävligt, om någon mått piss en längre tid och kommer upp i en normal sinnesstämning av en liten dopamin/serotonin ökning så är det bevis nog för en brist. Jag var också helt anti piller fram tills några år sedan, hade en flickvän fast jobb träna egen lägenhet gick hos psykolog, gjorde verkligen allt för att må bättre utan medicin men efter 2 års dagligt lidande och ett självmordsförsök så börja jag med antidepp och kom upp i normal sinnesstämning har inga biverkningar och livet är gott, hade varit död idag annars min motvilja mot medicin höll på att kosta mig livet.. du vet uppenbarligen inte ett piss om vad du snackar om
Citera
2021-05-24, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jannetreiber93
Man behöver inte krångla till allt så jävligt, om någon mått piss en längre tid och kommer upp i en normal sinnesstämning av en liten dopamin/serotonin ökning så är det bevis nog för en brist. Jag var också helt anti piller fram tills några år sedan, hade en flickvän fast jobb träna egen lägenhet gick hos psykolog, gjorde verkligen allt för att må bättre utan medicin men efter 2 års dagligt lidande och ett självmordsförsök så börja jag med antidepp och kom upp i normal sinnesstämning har inga biverkningar och livet är gott, hade varit död idag annars min motvilja mot medicin höll på att kosta mig livet.. du vet uppenbarligen inte ett piss om vad du snackar om

Det är skillnad på att tro man gör allt och att verkligen göra allt. Jag förstår att du försöker finna tröst i din giftiga behandling men det är fel. Du har ingen permanent skada som gör att du måste ha psykiatriska droger. Däremot så får du hjärnskador och hormonproblen nu och du kommer att inse detta längre fram. Då kan du tänka på mig när allt går åt helvete och du sitter med 5 olika psykofarmaka och vill dö varje sekund. När du sedan vill sätta ut det så tar du steget med snaran.
Psykofarmaka förstör miljontals liv och sanningen kommer inte fram.

Vi gör oss själva sjuka så in i helvete av hormonstörande ämnen i mat, tandfyllningar, matredskap, runkande till porr förstör hjärnan, alkohol, nikotin, koffein, för dålig mat, för lite träning, stress , dåliga tankar och negativt tänk. Vi tänker på det vi inte vill ha (problem) istället för det vi vill ha.

Lever vi stressfritt och naturligt och tänker endast positivt blir vi friska. Vi behöver även få och ge kärlek och uppskatta saker i omgivningen. Problemet är att folk inte lever såhär och då blir man sjuk.
Folk lever pissliv ärligt talat.
Senast redigerad av VillJalentine 2021-05-24 kl. 14:55.
Citera
2021-05-24, 15:21
Bannlyst
Citat:
Det är skillnad på att tro man gör allt och att verkligen göra allt. Jag förstår att du försöker finna tröst i din giftiga behandling men det är fel. Du har ingen permanent skada som gör att du måste ha psykiatriska droger. Däremot så får du hjärnskador och hormonproblen nu och du kommer att inse detta längre fram. Då kan du tänka på mig när allt går åt helvete och du sitter med 5 olika psykofarmaka och vill dö varje sekund. När du sedan vill sätta ut det så tar du steget med snaran.
Psykofarmaka förstör miljontals liv och sanningen kommer inte fram.

Vi gör oss själva sjuka så in i helvete av hormonstörande ämnen i mat, tandfyllningar, matredskap, runkande till porr förstör hjärnan, alkohol, nikotin, koffein, för dålig mat, för lite träning, stress , dåliga tankar och negativt tänk. Vi tänker på det vi inte vill ha (problem) istället för det vi vill ha.

Lever vi stressfritt och naturligt och tänker endast positivt blir vi friska. Vi behöver även få och ge kärlek och uppskatta saker i omgivningen. Problemet är att folk inte lever såhär och då blir man sjuk.
Folk lever pissliv ärligt talat.

Du vet att det är en jävla skillnad på antidepp och benso/opiater och andra narkotikaklassat substanser va? Finns absolut INGEN som käkar antidepp för att det är skoj utan för att det för många inte finns något annat alternativ.
Citera
2021-05-24, 15:27
Medlem
Citat:
Du vet att det är en jävla skillnad på antidepp och benso/opiater och andra narkotikaklassat substanser va? Finns absolut INGEN som käkar antidepp för att det är skoj utan för att det för många inte finns något annat alternativ.

Antidepressiva är verkligen inte harmlösa, långt ifrån. Många är tom svårare att sluta med än narkotika. Vissa som har extremt komplicerade depressioner och ångest pga tex diverse handikapp eller extrema trauman kan behöva det men majoriteten tar det av en anledning. Det är en desperat quick fix mot problem som går att lösa på andra sätt. Det är otroligt att antidepressiva är så accepterade som de faktiskt är idag. Förskrivs som godis enkelt och lättvint till allt.

Du borde läsa på lite på nätet vilka otroliga skador dessa piller orsakar folk. Mycket värre än problematiken som fanns innan.
Citera
2021-05-24, 15:46
Bannlyst
Citat:
Antidepressiva är verkligen inte harmlösa, långt ifrån. Många är tom svårare att sluta med än narkotika. Vissa som har extremt komplicerade depressioner och ångest pga tex diverse handikapp eller extrema trauman kan behöva det men majoriteten tar det av en anledning. Det är en desperat quick fix mot problem som går att lösa på andra sätt. Det är otroligt att antidepressiva är så accepterade som de faktiskt är idag. Förskrivs som godis enkelt och lättvint till allt.

Du borde läsa på lite på nätet vilka otroliga skador dessa piller orsakar folk. Mycket värre än problematiken som fanns innan.

Har gjort kontroller och alla mina värden är på topp trots antidepp i flera år. Du säger att problemen går att lösa genom ett naturligt stressfritt liv men det är ju bara en utopi. Räkningar ska betalas jobbet ska skötas. Man får nog vara lite mer verklighetsförankrad i sina påståenden.
Citera
2021-05-24, 15:52
Medlem
Citat:
Har gjort kontroller och alla mina värden är på topp trots antidepp i flera år. Du säger att problemen går att lösa genom ett naturligt stressfritt liv men det är ju bara en utopi. Räkningar ska betalas jobbet ska skötas. Man får nog vara lite mer verklighetsförankrad i sina påståenden.

Livet blir egentligen vad man gör det till men ja de flesta fastnar som slavar till ett företag med småbarn som skriker med bajsblöjor. Men det är ju de själva som skapat det livet. Du kunde lika gärna ha bott i ett flott hus och haft en miljard på kontot eller hur?
Jag har också levt ett förprogrammerat liv och fastnat i elände pga detta. Jag tar fullt ansvar för att jag fuckade sönder mitt liv. Mycket har jag dock psykiatrin att tacka för som skapade en hjärnskada som tog 10 år att läka.
Senast redigerad av VillJalentine 2021-05-24 kl. 15:54.
Citera
2021-05-24, 15:58
Bannlyst
Citat:
Livet blir egentligen vad man gör det till men ja de flesta fastnar som slavar till ett företag med småbarn som skriker med bajsblöjor. Men det är ju de själva som skapat det livet. Du kunde lika gärna ha bott i ett flott hus och haft en miljard på kontot eller hur?
Jag har också levt ett förprogrammerat liv och fastnat i elände pga detta. Jag tar fullt ansvar för att jag fuckade sönder mitt liv. Mycket har jag dock psykiatrin att tacka för som skapade en hjärnskada som tog 10 år att läka.

Aha så hur ska man få den miljarden på kontot då? Verkligheten är knappast så enkelt som din fantasivärld
Citera
2021-05-24, 16:02
Medlem
Citat:
Aha så hur ska man få den miljarden på kontot då? Verkligheten är knappast så enkelt som din fantasivärld

Verkligheten blir exakt vad man gör den till. Det är det som är så roligt med livet. Vi är fullt ansvariga för var vi hamnar. Hur miljarden hamnar på kontot är inte det väsentliga. Det finns extremt många olika tillvägagångssätt och man skapar själv sin verklighet. Det är sjukt men såhär är det. Vi fängslar oss själva genom att limitera oss till vad vi tror är normalt och vad vi kan uppnå.
Framgångsrika människor har känt till detta hur länge som helst. Om man är inställd på att arbeta på Arnes svarveri och ta en öl med polare varje lördag år ut och år in så blir detta ens verklighet.
Nu är inte alls så lätt som det låter men det fungerar såhär. Finns människor som gått som att vara gatubarn till miljardärer.
Senast redigerad av VillJalentine 2021-05-24 kl. 16:06.
Citera
2021-05-24, 16:47
Medlem
Citat:
Men dom som jag har pratat med brukar säga desamma, visst hjälper benzon men sen när du ska bort från den är du så beroende så du är tillbaka igen?
Om man nu är helt nerkörd i botten. Och inte har något att förlora så är benzo ett mirakel. Men jag skulle inte uppmana någon att ta det om man inte är riktigt fucked. Men börja träna och utföra motion dagligen. Jag vet att det kan vara svårt om man mår katastrof. Men det hjälper faktiskt.
Citera
2021-05-24, 16:56
Medlem
Citat:
CBD olja fick jag faktiskt utskrivet i Malta av en läkare hög halt osäker om det hjälpte något dock.. Dyrt som fan

Ja många som säger att alla dom här antihistaminerna inte gör ett skit. Det sista nämnda jobbar jag på, har skaffat en ödla som jag kan pilla med.

Har ju insett att mina läkare bara skriver ut medicin efter medicin utan att prata med mig och utan att jag får vita bieffekter. Hur läker man sig? Hur får man tillbaka energin efter att gått in i väggen, efter alkohol missbruk, akut stress reaktion.

Jag har jobbat hårt, to.m utomlands och fått bra och viktiga roller inom jobb hade jag tagit handom mig själv och lyssnat på kroppens signaler hade jag kanske inte varit här..

Får inte någon terapi från psykiatrin, får inte heller ta hjälp från mindler etc då jag är i psykiatrins system och måste gå därifrån..

Förstår inte hur jag ska orka börja jobba igen och veta när jag kan göra det. Står och trampar, jag har inte gett upp en helt jag har fortfarande viljan att kämpa. Men det räcker att går i en liten galleria med mycket folk och jag får panik och vill bara hem..

Tjena,

Jag ska ge dig, och alla andra ett tips om hur du kan få tillgång till all cbd du vill ha, för normala summor.

-> hampa-te. Mitt livselixir mot stress, och för allmän hälsa.

Cbd = dekarboxylerad hampa = helt enkelt upphettad hampa .

Köp ett kg finola hampa (hästhampa ) och baka denna i ugnen på 120 grader i 60 minuter. Drick sedan 2 teskedar av detta som te med en tesked kokosolja (cbd löser sig i fett ) = lugn och ro.

Vet inte hur många mg cbd detta motsvarar men en/två koppar te gör mig lugn och frisk .

Du kan använda tomma tepåsar tex.

Mvh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in