2021-05-23, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Apanjullet
CBD olja fick jag faktiskt utskrivet i Malta av en läkare hög halt osäker om det hjälpte något dock.. Dyrt som fan

Ja många som säger att alla dom här antihistaminerna inte gör ett skit. Det sista nämnda jobbar jag på, har skaffat en ödla som jag kan pilla med.

Har ju insett att mina läkare bara skriver ut medicin efter medicin utan att prata med mig och utan att jag får vita bieffekter. Hur läker man sig? Hur får man tillbaka energin efter att gått in i väggen, efter alkohol missbruk, akut stress reaktion.

Får inte någon terapi från psykiatrin, får inte heller ta hjälp från mindler etc då jag är i psykiatrins system och måste gå därifrån..

Förstår inte hur jag ska orka börja jobba igen och veta när jag kan göra det. Står och trampar, jag har inte gett upp en helt jag har fortfarande viljan att kämpa. Men det räcker att går i en liten galleria med mycket folk och jag får panik och vill bara hem..

Jag är i samma sits förutom alkoholmissbruk. Utbrändhet , trötthet, lite nedstämd, ångest ibland.

Jag har på ett år återhämtat mig kanske 75% med att spendera tid ute i lugn och tro, sätta ut all farmaka, träna varje dag, isbad och meditation.
Nu står jag och stampar dock och har gjort det i flera månader. Funderar på att börja ta testosteron och få livsglädje igen. Det är min taktik.
Citera
2021-05-23, 19:53
Medlem
neuron-drones avatar
Alla sjukdomar beror väl på att man "lever fel". Trots det får man fungerande medicin mot kroppsliga besvär och gipsat ben om man bryter det.

Riktiga psykiska problem trivialiseras av flashbackare som tror att deras värsta dag ens är i närheten med en mentalsjuks bästa dag.

Om man nu så lätt kan göra sig frisk, varför gör inte folk det då? Man hade redan på 50-talet cykelterapi för inlagda för depression. De var inte deprimerade när de cyklade 10-12 timmar om dygnet, men deras depression kom tillbaka om kvällarna. Vad synd att de inte förstod att de skulle cykla lite mer, samt springa och lyfta vikter.

Att födas med en känslighet för en fysisk eller psykisk sjukdom finns inte. Vi föds alla högerhänta, är exakt lika långa, har precis likadana hjärnor och alla har syn och hörsel. Det är bara att ni lever fel som gör att ni blir vänsterhänta och blinda. Gener finns inte ens.

Ta er samman.

Eller ät era psykosmediciner som ger demens och depression. Det är ju det vi har att välja på.
Citera
2021-05-23, 19:55
Moderator
Maviels avatar
När du väl har ångest är det kört.

Men bra metoder att förebygga är: Sova gott på natten. Sov inget på dagen även om du är trött. Andningsövning. Kort verision är: andas in och räkna till 4. Tänk att luften fyller hela lungorna. Ner långt i magen. Långt bak i ryggen. Upp i skuldrorna. Upp i skulderbladen. Håll andan på 6. Känn luften gå ut och göra nytta. Känn din kropp. Andas ut till 8 och börja om.

Låt inte siffrorna begränsa dig. Mer själva känslan i det.
Citera
2021-05-23, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av neuron-drone
Alla sjukdomar beror väl på att man "lever fel". Trots det får man fungerande medicin mot kroppsliga besvär och gipsat ben om man bryter det.

Riktiga psykiska problem trivialiseras av flashbackare som tror att deras värsta dag ens är i närheten med en mentalsjuks bästa dag.

Om man nu så lätt kan göra sig frisk, varför gör inte folk det då? Man hade redan på 50-talet cykelterapi för inlagda för depression. De var inte deprimerade när de cyklade 10-12 timmar om dygnet, men deras depression kom tillbaka om kvällarna. Vad synd att de inte förstod att de skulle cykla lite mer, samt springa och lyfta vikter.

Att födas med en känslighet för en fysisk eller psykisk sjukdom finns inte. Vi föds alla högerhänta, är exakt lika långa, har precis likadana hjärnor och alla har syn och hörsel. Det är bara att ni lever fel som gör att ni blir vänsterhänta och blinda. Gener finns inte ens.

Ta er samman.

Eller ät era psykosmediciner som ger demens och depression. Det är ju det vi har att välja på.

Vår verklighet är en illusion. Allt är en jävla illusion. Kan vi få kontroll över vårt sinne så inser man vad sjukt allt är.
Man kan bli multimiljonär på en dag tro mig. Man kan få drömkroppen, perfekta förhållandet. Allt är möjligt egentligen. Vi lever förprogrammade illusioner skapade av våra egna hjärnor och tankar. Tror du mig inte? Då har du inte levt tillräckligt länge och är inte mogen för att ha insett detta.
Vår verklighet är helt sinnessjuk. Vi skapar våra egna fängelser och diagnoser , droger och mediciner håller oss fast där.

Folk har i årtusenden känt till detta som nyttjar DMT och andra hallucinogener. Regeringen gör detta olagligt för att inte folk ska veta sanningen.
Citera
2021-05-23, 20:48
Medlem
neuron-drones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VillJalentine
Folk har i årtusenden känt till detta som nyttjar DMT och andra hallucinogener. Regeringen gör detta olagligt för att inte folk ska veta sanningen.

Du säger att allt är en illusion men på något vis är regeringen verklig?

Jag bara förutsätter att du är en psykotiker som anser dig för smart för att få behandling.
Citera
2021-05-23, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av neuron-drone
Du säger att allt är en illusion men på något vis är regeringen verklig?

Jag bara förutsätter att du är en psykotiker som anser dig för smart för att få behandling.

Nej inte på det sättet. Men vi kan påverka vår egna hälsa och verklighet. 99% kan inte styra detta och fastnar i sjukdom och depression istället.
Skulle du sedan barnsben bli inmatad att du är allvarligt sjuk och behöver en medicin livet ut hade detta blivit din verklighet.
Vi själva, föräldrar och psykiatrin stämplar oss själva som sjuka och när man gjort det är det för sent. Då kan man knappt bli frisk igen om man inte slutar identifiera sig med det. Om man tror att man har en genetisk eller permanent skada i hjärnan så får man helt enkelt det. Då skapas det av tankarna.
Psykisk ohälsa är ett resultat av något, ett respons av något som är fel.

Det är bevisat att hypokondriker tex till slut faktiskt kan utveckla cancer för att de tror så jävla hårt på att de har det.

Den dagen man tänker om så förändras precis allt. Kärlek är en genväg till detta. Tacksamhet över vad man har är också det. Hat, ilska , skuld, rädsla osv håller oss fast i sjukdom.
Senast redigerad av VillJalentine 2021-05-23 kl. 21:08.
Citera
2021-05-23, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
När du väl har ångest är det kört.

Men bra metoder att förebygga är: Sova gott på natten. Sov inget på dagen även om du är trött. Andningsövning. Kort verision är: andas in och räkna till 4. Tänk att luften fyller hela lungorna. Ner långt i magen. Långt bak i ryggen. Upp i skuldrorna. Upp i skulderbladen. Håll andan på 6. Känn luften gå ut och göra nytta. Känn din kropp. Andas ut till 8 och börja om.

Låt inte siffrorna begränsa dig. Mer själva känslan i det.

Tack för denna! Fick mig av någon anledning att börja söka på andningsövningar och hamnade sedan på hypnos mot ångest. Har aldrig klarat av mindfulness övningar osv försvinner alltid bort. Men denna övning funkade klockrent på mig vet inte vad som hände men tiden bara försvann och nu är min ångest lite lättare och Känner mig mindre nipprig.. https://youtu.be/hZDVh0MwDNE
Citera
2021-05-23, 21:01
Medlem
Har det gått så långt med ångesten så den verkligen plågar dig dagligen. Så behövs benzo helt enkelt. Annars är det bara rida ut stormen och förhoppningsvis hitta svar på vägen.
Citera
2021-05-23, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Apanjullet
Vilken medicin tycker ni funkar bäst som inte är beroende framkallande?
Förutom opiater och benzo är stenhård träning det mest ångestdämpande. Både akut och på längre sikt.

Tränar du tills det svartnar för ögonen så blir du kvitt ångest under en timme eller två.
Citera
2021-05-23, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silverpondus
Har det gått så långt med ångesten så den verkligen plågar dig dagligen. Så behövs benzo helt enkelt. Annars är det bara rida ut stormen och förhoppningsvis hitta svar på vägen.

Citat:
Ursprungligen postat av PaulDAllison
Förutom opiater och benzo är stenhård träning det mest ångestdämpande. Både akut och på längre sikt.

Tränar du tills det svartnar för ögonen så blir du kvitt ångest under en timme eller två.

Men dom som jag har pratat med brukar säga desamma, visst hjälper benzon men sen när du ska bort från den är du så beroende så du är tillbaka igen?
Citera
2021-05-23, 21:43
Medlem
neuron-drones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PaulDAllison

Testade det när jag var yngre. Funkade inte alls. Fick bara mer panikångest.

Händer rätt lätt att hjärnan kopplar ihop höjd hjärtfrekvens med panik. Sedan kan du inte träna mer. Värt det? Nej.
Citera
2021-05-23, 22:10
Medlem
Funderar på att fråga läkaren om att byta ut venlafaxin mot sertralin då jag haft en tanke ett bra tag att det är venlafaxinen som börjat spöka har ätit det över ett år och sertralin ska funka bättre mot ångest. Dum idé?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in