Citat:
Oh verkligen?
berätta då om alla de fall där män stått i rättegångar och blivit frågade, och ifrågasatta, vilka kläder de haft på sig då de blev misshandlade, våldtagna eller what ever....
precis som om HANS för krota shorts på något sått skulle ge en man rätten att våldta eller slå honom på käften?
Jag kan ge dig tonvis med exempel från kvinnors verklighet gällande just detta, eller än bättre du kan läsa "flickan och skulden" av Wennstam, där berättar hon just om dessa exempel.
Kvinnor blir fortsatt idag frågade vad de haft på sig då de blev våldtagna. Precis som om någons klädsel skulle kunna avgöra om de vill ha sex eller inte med just den personen.
Sjuk inställning till ansvar, helt enkelt.
berätta då om alla de fall där män stått i rättegångar och blivit frågade, och ifrågasatta, vilka kläder de haft på sig då de blev misshandlade, våldtagna eller what ever....
precis som om HANS för krota shorts på något sått skulle ge en man rätten att våldta eller slå honom på käften?
Jag kan ge dig tonvis med exempel från kvinnors verklighet gällande just detta, eller än bättre du kan läsa "flickan och skulden" av Wennstam, där berättar hon just om dessa exempel.
Kvinnor blir fortsatt idag frågade vad de haft på sig då de blev våldtagna. Precis som om någons klädsel skulle kunna avgöra om de vill ha sex eller inte med just den personen.
Sjuk inställning till ansvar, helt enkelt.
Ta självmorden. Det dör 3-4 ggr fler män 2019 än kvinnor. Det är ca 1000 män. Ta in det o jämför med hur många kvinnor som dör av våld, jämför sen med hur många män som dör av våld
Sökte på kvinnor o självmord samt män o självmord
Läser man artiklarna som förslås (svt o aftonbladet) så är det helt olika narrativ där det är synd om kvinnor. Man tar upp hårda liv, låg inkomst, hur de bränner ut sig o att man behöver bli bättre på att fånga upp dem
Artikeln om män o självmord talar om att de skäms, delar inte med sig om känslor, ensam ör stark. Sömnbrist med mera. Det finns ingen touch alls av samma tyck synd om narrativ
Det hävdar jag är ett av många exempel på hur snedvridet det är dels via antal döda o hjälp som ska ges samt hur man ser på ansvarsbilden
Rättsfall där misshandelsdomar förmildras pga rasistiskt tillmäle är andra exempel.
Hatbrott ses inte som hatbrott om offret är svenskt i samma utsträckning som vice versa.
Allt detta beror på att sverige använder ’förmodat stark/svag grupp’ tänk
Men jag misstänker att du inte är beredd att titta bredare på detta
Du är låst vid klädseln som att det vore det enda man bör titta på. Man måste se helheten o ta in jämförbara saker i mäns fall o naturligtvis inte kläderna när det gäller män