2021-06-15, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ciprus
Hur ser din drmman ut? Vilken hrfrg, gonfrg och lngd har han? Vad har han fr frisyr? Kldstil?

Hur ska han absolut inte se ut? Finns det ngra absoluta "no, nos"? Attraktionsddare?

Beskriv s gott och detaljerat du kan. Bifoga grna bilder p mn som ni tycker r snygga.

Han ska se lite vild ut, allts INTE badboy, utan typ vild. Det syns ofta p personer om de gillar att vara aktiva, gra galna aktiviteter, har sjlvfrtroende och skrattar mycket. Normal kroppsbyggnad och ngorlunda sund. Har lite hand-fetisch, vilket betyder att hnderna ska vara snygga. Fina gon och ett najs leende.. Det r otroligt sexigt med ett fint leende.

Just nu har jag en fet crush p Brandon Gross 😍 > googla honom eller kolla hans IG @ brandonwgross
FY FAN vad het han r.

Sedan kommer vi till det som fr mig att vnda i drren.
Smal och blek kropp, lngt hr eller lngt skgg.
P samma stt syns det om man r ett trtt och lat person som inte tar hand om sig sjlv. Menar inte att han ska vara ffng eller gra sig till!

Mr man bra, r trygg i sig sjlv s gr det mycket.
Om jag skulle skulle se in i spegeln med sjlvfrakt och missnje tillrckligt lnge s kommer andra brja se mig med samma gon.

Om jag istllet ser in i spegeln med sjlvfrtroende tillrckligt lnge s kommer jag fullstndigt skita i vad andra tycker om mitt utseende = mer attraktivt.
Citera
2021-06-15, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Märklintåget
Hgutbildad, vltrnad med tvttbrda, minst 180cm lng

Driven,mlmedveten, inte fr snll.

Ska kunna stta andra mn p plats bde verbalt och fysiskt.

Denne alfaman kan f vilken tjej han vill. Han behver inte jaga, han jagas.

Hahah, dligt sjlvfrtroende?
Citera
2021-06-15, 13:15
Medlem
Findusofelixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RolexDatejust
Frstr inte varfr s mnga kvinnor tycker blonda killar r "no-no", det mste vl verkligen vara en oviktig sak i jmfrelse med andra saker, det r ju bara en hrfrg. Inte fr att nmna alla skdespelare som anses som s attraktiva som exempelvis Skarsgrd (heter han Alexander?), Dolph Lundgren och sna. Mycket nyfiken d var ogillandet kring blonda mn kommer ifrn. Nu kanske inte just denna trd gtt in allt fr hrt p det, men har mrkt trenden generellt.

Betydligt viktigare saker fr att vara universellt attraktiv r vl d att vara:
* Lng
* Bredaxlad
* Ha kklinje
* Muskuls/vltrnad (eller tminstone smal om han inte trnar, inte chipstuttar och vervikt)
* Vlkldd och ha lite stil
* Och s vidare...

Wat? Det r som att sga "varfr tror folk att de blir mer bildade av att lsa och utbilda sig? Vad tntigt".

Jag har aldrig frsttt tjusningen med lnga mn, inte heller att vara bredaxlad eller ha kklinje. Jag har nog lgre nskeml om det n kvinnor verlag, d jag sllan tnker specifikt p dessa saker.
Ser heller inget egenvrde i vltrnad eller muskuls, jag njer mig gott och vl med en man med normalvikt.

Vlkldd, han fr grna ha en sn kldstil s att inte jag behver knna mig som en hippie bredvid honom, men vlkldd fast vardagligt fr min del passar bst. Inte ngon kostymnisse, det skulle inte passa med mig tror jag?
Inte fr att en kostymnisse mste vara p ett visst stt, men jag har aldrig gillat kostymer eller uppkldda mn, vardagssnygg r bttre enligt mig.
Ett par jeans som sitter snyggt p just hans rumpa, och en trja som matchar och framhver den kropp han har.

Har heller aldrig tjusats av mn som har stora muskler, men dom fr grna anas, men han br inte f mig att tnka p broiler, d har han byggt fr mycket muskler fr min smak...
Citera
2021-06-15, 13:30
Medlem
empoisonnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RolexDatejust

Betydligt viktigare saker fr att vara universellt attraktiv r vl d att vara:
* Lng
* Bredaxlad
* Ha kklinje
* Muskuls/vltrnad (eller tminstone smal om han inte trnar, inte chipstuttar och vervikt)
* Vlkldd och ha lite stil
* Och s vidare...

Jag r bengen att hlla med. Just jag har inte ngon strre (hh) fixering vid lngd ven om de flesta mnnen i mitt liv har varit 190+ s r det egentligen inte en grej fr mig.

Det andra dremot. Jag menar, det motsatta r en intetsgande och klen man med flyende haka och sluttande axlar. Typ pappan i serien Alf fr den som r gammal nog att minnas den. Det gr det inte fr mig.

Och det som verkligen inte gr det fr mig r personer (knet oaktat) som inte tar hand om sig och liksom bara frfaller. Klena och/eller spolformade mn. Skinntorra kvinnor eller varianten som ser ut som Barbapappa. Nej tack.
Citera
2021-06-15, 14:12
Medlem
Kallebrogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av empoisonne
Jag r bengen att hlla med. Just jag har inte ngon strre (hh) fixering vid lngd ven om de flesta mnnen i mitt liv har varit 190+ s r det egentligen inte en grej fr mig.
Om jag minns rtt s r mindre n 5% av den manliga befolkningen 190+ cm.

Oddsen fr att de flesta av dina mn varit s lnga av en slump r frsvinnande lga. Jag gissar p en undermedveten faktor ("grej") hr.
Citera
2021-06-15, 14:33
Medlem
empoisonnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallebrogen
Om jag minns rtt s r mindre n 5% av den manliga befolkningen 190+ cm.

Oddsen fr att de flesta av dina mn varit s lnga av en slump r frsvinnande lga. Jag gissar p en undermedveten faktor ("grej") hr.

Jag har ingen koll p siffrorna, men det borde vara ganska ltt att ta reda p om man vill.

Och du har kanske rtt, jag vet inte. Men jag tnker att det hr med relationer inte r som att kpa sig ett par skor. Det gr liksom t tv hll. Det r ju inte s att jag allena r den som fritt har valt s att sga.
Citera
2021-06-15, 14:49
Medlem
mendokses avatar
Man ska inte ta det kvinnor sger speciellt serist nr det kommer till vad fr mn de tycker r attraktivast. Svaret handlar ofta mer om vad kvinnan vill projicera fr bild av sig sjlv utt n om vad hon innerst inne egentligen tycker r idealt. Allt en kvinna sger r en kontaktannons.

Citat:
Ursprungligen postat av Jendy
Det dr med blonda har inte jag hrt.
Stmmer det verkligen?

Nej. Men en kille blir inte snygg fr att han trnar, all fr mnga som tror det.

Du har fel, frmodligen fr att du vet fr lite om trning.
Du tnker att trning = ngon verviktig biff p gymmet.

Trning frbttrar ens hllning, finns f saker som frbttrar ens utseende s mycket som bra hllning.
Man blir V-formad dvs frhllandet mellan ens breda axlar och smala midja/hfter blir strre. Hyfsade brstmuskler fr alla sorters trjor att sitta bttre d det blir ett fall av tyg frn brstmusklerna, man fr ocks en fin ryggskra p baksidan.
Istllet fr en platt leals rumpa fr man en spnstig sdan. Benen fr form vilket gr att alla slags byxor ser bttre ut o.s.v.

Citat:
Ursprungligen postat av Findusofelix
Jag har aldrig frsttt tjusningen med lnga mn, inte heller att vara bredaxlad eller ha kklinje.

Din drm-man Carl-Einar har jvligt bra haka, kanske inte ngot du tnkt p.
Senast redigerad av mendokse 2021-06-15 kl. 14:57.
Citera
2021-06-15, 14:52
Medlem
Jag gjorde misstaget att g in p en dejts facebook dr hon hade bilder p sitt lskade ex.

Han sg ut som jag

Det verkar vara en viss mall som de gr efter och nr man vvts in i deras nt knner man sig som ett offer till spindeln...
Citera
2021-06-15, 15:13
Medlem
Kallebrogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av empoisonne
Jag har ingen koll p siffrorna, men det borde vara ganska ltt att ta reda p om man vill.

Och du har kanske rtt, jag vet inte. Men jag tnker att det hr med relationer inte r som att kpa sig ett par skor. Det gr liksom t tv hll. Det r ju inte s att jag allena r den som fritt har valt s att sga.
Enligt SCB (https://www.scb.se/contentassets/960..._2010-2011.xls) s r mn ver 185 cm i den 10:e percentilen, s jag tror vi kan sga att de som r ver 190 ingr i 5:e. Frmodligen r de ovanligare n s, men vi kr med det.

Chansen att en man r s lng r allts 5%. Chansen att tre av mnnen en kvinna varit med skulle vara 190 cm om de vore slumpmssigt utvalda skulle allts vara 1/800, eller 0,0125%. Det r ganska uppenbart att lngden varit en viktig faktor hr, ven om det var undermedvetet.
(Jag vet att dessa siffror inte r exakt applicerbara p dig, och att du sade de flesta och inte alla mn.)

Sjlvklart krvs det tv som valt varandra fr att ha ett frhllande (uteslutet tvng och andra brott). Men oddsen fr att de 5% lngsta av alla mn skulle vara starkt dragna till dig, och andra inte srskilt i jmfrelse, mste nog ses som ganska lg.
Citera
2021-06-15, 15:16
Medlem
Incendios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaffepirat
fr att du vger 50+kg fr mycket har har minst 1 unge med frnvarande farsa... garanterat frgat hret ngon regnbgefrg ocks.
Eh, jag har bara legat med min man och hade sledes inget barn nr vi trffades(D jag dessutom vgde under femtio kilo...). Frgat hret har jag faktiskt aldrig gjort i hela mitt liv, om du lser mina tidigare inlgg s ser du att naturligt r min grej...

Men detta r intressant. Som kvinna fr man ofta hra att man bara vill ha rika titaner och att det r frkastligt, men sedan nr man inte vill ha det s r det ocks fel. Kan man alls gra rtt? Jag r genuint intresserad av frgan.
Citera
2021-06-15, 15:18
Medlem
Incendios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Det finns kvinnor som r fixerade vid stora kukar, men jag uppskattar att de r hgst 20% och troligare ungefr 10%.
Exakt, de r f. Jag tycker att denna freteelse mrks bde p Internet och i verkligheten.
Citera
2021-06-15, 15:21
Medlem
Kallebrogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Incendio
Eh, jag har bara legat med min man och hade sledes inget barn nr vi trffades(D jag dessutom vgde under femtio kilo...). Frgat hret har jag faktiskt aldrig gjort i hela mitt liv, om du lser mina tidigare inlgg s ser du att naturligt r min grej...

Men detta r intressant. Som kvinna fr man ofta hra att man bara vill ha rika titaner och att det r frkastligt, men sedan nr man inte vill ha det s r det ocks fel. Kan man alls gra rtt? Jag r genuint intresserad av frgan.
Det finns gott om folk p Flashback som tycker illa om kvinnor och reagerar negativt p nstan allt kvinnor gr och sger. Flashback har ju mycket hgre i tak n de flesta forum, och de flockas hr fr att hlften av det de skriver skulle f dem bannade frn de flesta forum.

Det r oftast inte vrt att debattera med dem. Ngra f av dem r vettiga, men de flesta blir bara frbannade och hver ur sig den vanliga raddan av pstenden som saknar std.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in