• 9
  • 10
2021-06-15, 15:33
Medlem
empoisonnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallebrogen
Enligt SCB (https://www.scb.se/contentassets/960..._2010-2011.xls) så är män över 185 cm i den 10:e percentilen, så jag tror vi kan säga att de som är över 190 ingår i 5:e. Förmodligen är de ovanligare än så, men vi kör med det.

Chansen att en man är så lång är alltså 5%. Chansen att tre av männen en kvinna varit med skulle vara 190 cm om de vore slumpmässigt utvalda skulle alltså vara 1/800, eller 0,0125%. Det är ganska uppenbart att längden varit en viktig faktor här, även om det var undermedvetet.
(Jag vet att dessa siffror inte är exakt applicerbara på dig, och att du sade de flesta och inte alla män.)

Självklart krävs det två som valt varandra för att ha ett förhållande (uteslutet tvång och andra brott). Men oddsen för att de 5% längsta av alla män skulle vara starkt dragna till dig, och andra inte särskilt i jämförelse, måste nog ses som ganska låg.

Lång () utläggning.

Aight. Tråden handlar emellertid inte om de männen jag har varit tillsammans med och hur det har gått till när vi har fattat tycke för varandra.

Hursomhelst så är det inte särskilt konstigt att utseendemässiga attribut som signalerar fysisk styrka och välmående (på olika sätt) attraherar.
Citera
2021-06-15, 15:35
Medlem
Kallebrogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av empoisonne
Lång () utläggning.

Aight. Tråden handlar emellertid inte om de männen jag har varit tillsammans med och hur det har gått till när vi har fattat tycke för varandra.

Hursomhelst så är det inte särskilt konstigt att utseendemässiga attribut som signalerar fysisk styrka och välmående (på olika sätt) attraherar.
Ja, ibland blir jag lite långdragen och häver ur mig tre hela paragrafer.

Håller helt med om det du skrev i sista meningen.
Citera
2021-06-15, 15:38
Medlem
Incendios avatar
Citat:
Det finns gott om folk på Flashback som tycker illa om kvinnor och reagerar negativt på nästan allt kvinnor gör och säger. Flashback har ju mycket högre i tak än de flesta forum, och de flockas här för att hälften av det de skriver skulle få dem bannade från de flesta forum.

Det är oftast inte värt att debattera med dem. Några få av dem är vettiga, men de flesta blir bara förbannade och häver ur sig den vanliga raddan av påståenden som saknar stöd.
Jag är egentligen väldigt öppen för, i mitt tycke, "galna" idéer, men då får man gärna också ha några slags argument i botten. För frågan är intressant.
Citera
2021-06-15, 15:41
Medlem
Kallebrogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Incendio
Jag är egentligen väldigt öppen för, i mitt tycke, "galna" idéer, men då får man gärna också ha några slags argument i botten. För frågan är intressant.
Håller med.
Citera
2021-06-15, 15:49
Medlem
hippilis avatar
Hippilis talande diskmaskin här, hans tjej alltså.
En man ska helst vara: lite skäggstubb, hårfärg är inte så noga bara det är i en toffs, inga synliga tattueringar, smal senig kropp, hålla sej ren. Fjollor som färgar håret, smink, rakar ben, bygger muskler, tatueringar och skrot i ansiktet går jättebort hos mej. Som tur är hittade jag en som nästan har det jag önskade men man kan inte få allt.
Citera
2021-06-15, 16:38
Medlem
Citat:
Enligt SCB (https://www.scb.se/contentassets/960..._2010-2011.xls) så är män över 185 cm i den 10:e percentilen, så jag tror vi kan säga att de som är över 190 ingår i 5:e. Förmodligen är de ovanligare än så, men vi kör med det.

Chansen att en man är så lång är alltså 5%. Chansen att tre av männen en kvinna varit med skulle vara 190 cm om de vore slumpmässigt utvalda skulle alltså vara 1/800, eller 0,0125%. Det är ganska uppenbart att längden varit en viktig faktor här, även om det var undermedvetet.
(Jag vet att dessa siffror inte är exakt applicerbara på dig, och att du sade de flesta och inte alla män.)

Självklart krävs det två som valt varandra för att ha ett förhållande (uteslutet tvång och andra brott). Men oddsen för att de 5% längsta av alla män skulle vara starkt dragna till dig, och andra inte särskilt i jämförelse, måste nog ses som ganska låg.

Den är inte 5% om man raggar på lokala basketbollklubben
Citera
2021-06-15, 18:04
Medlem
Findusofelixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mendokse
Man ska inte ta det kvinnor säger speciellt seriöst när det kommer till vad för män de tycker är attraktivast. Svaret handlar ofta mer om vad kvinnan vill projicera för bild av sig själv utåt än om vad hon innerst inne egentligen tycker är idealt. Allt en kvinna säger är en kontaktannons.

Din dröm-man Carl-Einar har jävligt bra haka, kanske inte något du tänkt på.

Hakan är inget jag lagt märke till, mer än att jag tycker att den är lite för spetsig för min smak, för mig är det medvetet hans långa hår, och snygga armar och fingerfärdiga händer som gör att han enligt mig har "det" vad gäller utseendet.
Kanske hans haka spelar in omedvetet, det är svårt att svara på.

Min längsta kärleksrelation som varade i nästan 15 år och resulterade i barn, var med en man som kan tyckas påminna om Carl-Einar, så jag gissar att något i det utseendet lockar mig dock. Det typiskt nordiska med blont hår är trevligt, gillar sällan män med mörkt hår eller med mörka ögonbryn, dom ser i regel "svartmuskiga" ut.

Men på frågan om hur en man ska se ut för att jag ska tända på alla cylindrar av utseendet enbart, så är det dom saker jag räknat upp.
Men tyvärr sällan män i min ålder är långhåriga, dom brukar ofta ha börjat bli tunnhåriga, och då passar inte långt hår så bra tycker jag. Så jag får i regel nöja mig med korthårigt ögongodis, om man inte ger sig på och kikar på yngre förmågor...
Citera
2021-06-15, 18:11
Medlem
Kommer du att rätta ditt utseende efter svaren i tråden?
Citera
2021-06-15, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mendokse

Du har fel, förmodligen för att du vet för lite om träning.
Du tänker att träning = någon överviktig biff på gymmet.

Träning förbättrar ens hållning, finns få saker som förbättrar ens utseende så mycket som bra hållning.
Man blir V-formad dvs förhållandet mellan ens breda axlar och smala midja/höfter blir större. Hyfsade bröstmuskler får alla sorters tröjor att sitta bättre då det blir ett fall av tyg från bröstmusklerna, man får också en fin ryggskåra på baksidan.
Istället för en platt lealös rumpa får man en spänstig sådan. Benen får form vilket gör att alla slags byxor ser bättre ut o.s.v.

Jag har inte fel, jag kanske tycker så.
Citera
2025-10-27, 08:24
Medlem
Nåt som är viktigt för många kvinnor är att kritisera en mans kropp, klanka ner på hur han ser ut.
När jag var yngre så var jag starkare och hade bättre flås än jag har nu. Den tiden kommer aldrig tillbaka.
Det fanns stunder då jag kände mig bra och fin. Jag kände mig tillfreds med livet, med mig själv.
Det ville kvinnor förstöra för mig.
Vi umgicks och pratade om allt möjligt. Sen som en blixt från klar himmel så sa hon nåt kritiskt om min kropp, anmärkte på nåt.
Det här har bidragit till att jag blev osäker och självmedveten.

De kvinnorna jag umgåtts med var inte perfekta. Inte ens de som hade snygg kropp var det.
Jag skulle kunnat ha sagt nåt om deras vikt, eller hur deras ben såg ut, eller nåt annat.
Men det gjorde jag inte.
Vet inte varför kvinnor har det behovet att tala om för en man att hans kropp är fel. Det är uppenbarligen nåt som stör henne så hon kan helt enkelt inte vara tyst.
Kanske att hon tycker att han är missbildad.

Minns en kvinna jag var attraherad av. Vi tog en promenad och hon anmärkte plötsligt på min kropp. Vid ett annat tillfälle berättade hon om en man hon legat med. Han hade snygg kropp, som en modell, sa hon.

En fråga till kvinnor: de männen ni haft bäst sex med, hur såg deras kroppar ut?
Citera
  • 9
  • 10

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in