2021-12-02, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fakeit
Jag lnar trden lite. r det bara fr mig som det knns vanhedrande att associera Avicii och hans musik under Avicii arena together for a better day med artister som 1.cuz, A36, Ricky Rich, Mona Masrour. Jag har ftt en sn jvla avsmak fr det hr efter att jag ftt veta det hr. Nu talar jag om musikstilen i synnerhet.

Vad r det med de tre markerade artisterna? Inte hrt talas om dem. 1.Cuz borde de fanimej skmmas fr att de har med!
Citera
2021-12-03, 22:37
Medlem
Fyfaan vad SVT sabbar ryktet fr Avicii med denna tragiska och otroligt mrkliga konsert i Globen Arena. S mycket bttre blatte edition dr alla saknar knsla fr musik. Sedan Greta p det. Nej fyfaan vad besviken man blir. Vad tycker hans frldrar nr han nu vrider sig i graven?
Citera
2021-12-04, 11:20
Medlem
GTFO-Foreigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fakeit
Jag lnar trden lite. r det bara fr mig som det knns vanhedrande att associera Avicii och hans musik under Avicii arena together for a better day med artister som 1.cuz, A36, Ricky Rich, Mona Masrour. Jag har ftt en sn jvla avsmak fr det hr efter att jag ftt veta det hr. Nu talar jag om musikstilen i synnerhet.

Vad har dessa clowner med Housemusik att gra? Avicii var en House DJ, dessa clowner r "rappare".
Jvligt udda val av artister nr de borde bjudit in andra house DJs och artister.

Ett gng clownbabbar som frsker casha in p en snubbes dd trots att de inte har ngot med hans musik att gra. Du har rtt, det r vanhedrande.

Pminner starkt om manifestationen p Sergels Torg mot terrordd (efter lastbilsterrorddet p Drottninggatan) som kapades av muslimska terrorister:
(FB) Krleksmanifestationen p Sergels Torg 9/4 2017

De r inte lite frcka dessa muslimska krk.
Citera
2021-12-05, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GTFO-Foreigner
Vad har dessa clowner med Housemusik att gra? Avicii var en House DJ, dessa clowner r "rappare".
Jvligt udda val av artister nr de borde bjudit in andra house DJs och artister.

Ett gng clownbabbar som frsker casha in p en snubbes dd trots att de inte har ngot med hans musik att gra. Du har rtt, det r vanhedrande.

Pminner starkt om manifestationen p Sergels Torg mot terrordd (efter lastbilsterrorddet p Drottninggatan) som kapades av muslimska terrorister:
(FB) Krleksmanifestationen p Sergels Torg 9/4 2017

De r inte lite frcka dessa muslimska krk.
r det svt som anordnat och valt artister och programledare eller? Allt brjar med en somalier som pratar p rinkebybrytning hur samhllet br ta ungas psykiska ohlsa p allvar, sedan den ena gangsterbabben som upptrder efter den andra. Priset som delas ut gr sklart till en fritidsgrd med enbart blatteungar..

Sg man alla morsor p scen vars ungar tagit livet av sig r det dock bara svenska kvinnor. Hur ser sjlvmordsstatistiken ens ut fr blatteungar, knns som ett svenskt problem. Har en somalier ens iq att m dligt och ta livet av sig? Ja, som "krleks"manifestationen eller valfritt nationaldagsfirande p svt, fy fan. frtjnar nstan en egen trd men kanske bttre ignorera skiten. Stackars ungdom, hjrntvtten i full blom.
Citera
2022-02-18, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Keus
Fast Taube r ju frn Gteborg.

Taube kommer frn Sverige. Det rcker fr att kunna kalla den fr Evert Taube arena.
Citera
2022-04-29, 07:32
Medlem
wwrs avatar
Jag "trillade baklnges" nr jag sg att Globen nu heter Avicci Arena!
Citera
2022-07-17, 19:50
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Jag "trillade baklnges" nr jag sg att Globen nu heter Avicci Arena!
Det har inget med idrott gra, en av mnga anledningar till att det r en skymf mot Globen

Varfr inte bara kalla det Avichi arena nr dom byggt om det till konsert, och s fort dom spolat
isen r det globen igen i folkets medvetande

Det r ungefr lika ologiskt det som skett som att Drottningholms slott skulle ha byt namn
till "Kampboden"eller "LL Maskin & Cykelverkstad"
Senast redigerad av Enmansdemo 2022-07-17 kl. 20:15.
Citera
2022-07-17, 20:11
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BalleAnka
Jo, jag vet. Antagligen heter byggnaden och omrdet fortfarande Globen, medan namnet Avicii bara gller verksamheten som bedrivs i byggnaden.
Det logiskt fljdriktiga vore vl att byta namn p globen omrdet i Stockholms till Avichii omrdet, d fr man lusten till att verleva
Citera
2022-07-17, 20:13
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug
Innan Avicii hette den Ericsson Globe Arena
Vad hnde med Ericsson? varfr slde dom ut sig?

Det hr r avichii arena med faurd frg, men den str ovanp ishallen globen
https://www.op.se/2009-05-27/jamtar-...tuga-pa-globen
Senast redigerad av Enmansdemo 2022-07-17 kl. 20:19.
Citera
2022-11-26, 18:38
Citat:
Jag tror att det rder en del frvirring i trden. "Globen" har aldrig varit byggnadens officiella namn. Det r vad vad den kallas i folkmun och kommer aldrig att ndras.

Innan Avicii hette den Ericsson Globe Arena och nr den var ny Stockholm Globe Arena. Ingen av dessa namn har ngon som helst mnniska tagit ngon som helst notis om.
Ingenting frndras. Sluta vara sdana surfisar!

Vete fan. Har aldrig lst eller hrt att Globen blivit refererad till som varken Ericsson Globe Arena eller Stockholm Globe Arena. Men faktum r - vilket man nu kan faststlla efter ngra mnaders facit - att Globen numera alltsomoftast benmns just Avicii Arena. S var det nr det var nn padeltvling dr, tex. Tycker fan det ser ut som att namnbytet slagit igenom p ganska bred front, vilket jag nog inte hade trott.
Citera
2024-12-15, 12:07
Medlem
Betyder vl helvetet inom buddhism s..
Citera
2024-12-15, 18:50
Medlem
Neksnors avatar
Citat:
Jag tror att det rder en del frvirring i trden. "Globen" har aldrig varit byggnadens officiella namn. Det r vad vad den kallas i folkmun och kommer aldrig att ndras.

Innan Avicii hette den Ericsson Globe Arena och nr den var ny Stockholm Globe Arena. Ingen av dessa namn har ngon som helst mnniska tagit ngon som helst notis om.
Ingenting frndras. Sluta vara sdana surfisar!
Det r vl inte s konstigt? Innan hette den alltid Globen, fast p utlndska och lite lngre. Nu r Globen borta frn namnet.

Jmfr med Arlanda flygplats som nu heter Stockholm Arlanda Airport vilket ingen vettig svensk kallar den, undantaget vissa tillfllen d det talas utlndska. Hade den bytt namn till Stockholm Avicii Airport s hade nog namnet Arlanda brjat frsvinna i det dagliga samtalet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in