2021-05-30, 13:45
Medlem
Bimbolinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adelaide
Eller kanske fr att jag inte orkar diskutera bagateller.

S bara fr att han skapade bra musik som den breda massan tyckte om s ska han allts f Globen uppkallad efter sig? Varfr just han och inte tex Roxette som ju ocks r megastora internationellt?
Fr vrigt r Globen ett perfekt namn redan s varfr ska man ndra det verhuvudtaget? Hade folk ftt rstat om saken s kan jag garantera att den vervgande majoriteten hade rstat nej till att dpa om arenan till Avicii arena.
Ja, lt oss flja ditt rd och dpa Globen efter Roxette, som var mycket aktuella fr 30 r sedan. Men vnta, nu blir ngon annan ledsen, fr ABBA hade ju ocks stora framgngar en gng i tiden. Det r orttvist att inte dpa Globen efter dem!
Sdr kan man hlla p. Ett annat alternativ r att utg frn att din privata lilla aversion mot Aviciis musik nog inte spelar s stor roll i det strre sammanhanget. Han r nutidens strsta svenska musikexport vad du n knner infr det faktumet.

En frga: Varfr tar du upp vad du tror utfallet hade blivit om namnet blev freml fr omrstning? Du fr grna utveckla hur du tnker dig att det r relevant fr diskussionen.
Senast redigerad av Bimbolina 2021-05-30 kl. 14:32.
Citera
2021-05-31, 22:05
Medlem
Tyckte det var ganska passande att en arena p sder tar sitt namn efter en hashtomte som firade 420 blaze it fr hrt.
Citera
2021-06-01, 14:58
Medlem
BalleAnkas avatar
Det str fortfarande "Globen" p vgskyltarna upp mot riksvg 73 frn rstatunneln.
Citera
2021-06-03, 10:01
Medlem
Bimbolinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BalleAnka
Det str fortfarande "Globen" p vgskyltarna upp mot riksvg 73 frn rstatunneln.
Precis som det gjorde nr den hette Stockholm Globe Arena och Ericsson Globe. Tips: Ls trden.
Citera
2021-06-03, 10:28
Medlem
BalleAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbolina
Precis som det gjorde nr den hette Stockholm Globe Arena och Ericsson Globe. Tips: Ls trden.

Jo, jag vet. Antagligen heter byggnaden och omrdet fortfarande Globen, medan namnet Avicii bara gller verksamheten som bedrivs i byggnaden.
Citera
2021-06-03, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbolina
Ja, lt oss flja ditt rd och dpa Globen efter Roxette, som var mycket aktuella fr 30 r sedan. Men vnta, nu blir ngon annan ledsen, fr ABBA hade ju ocks stora framgngar en gng i tiden. Det r orttvist att inte dpa Globen efter dem!
Sdr kan man hlla p. Ett annat alternativ r att utg frn att din privata lilla aversion mot Aviciis musik nog inte spelar s stor roll i det strre sammanhanget. Han r nutidens strsta svenska musikexport vad du n knner infr det faktumet.

En frga: Varfr tar du upp vad du tror utfallet hade blivit om namnet blev freml fr omrstning? Du fr grna utveckla hur du tnker dig att det r relevant fr diskussionen.

Haha, tack, jag hade inte orkat frfatta ett lika bra svar sjlv. Och tack fr dagens frsta garv.

On-Topic: Blev lite rrd nr jag lste det och tycker verkligen det r en hyllning han frtjnar.
Citera
2021-07-17, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Keus
Fast Taube r ju frn Gteborg.

Han r frn Sverige. Det rcker.
Citera
2021-09-24, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Keus
Fast Taube r ju frn Gteborg.

Han rknas som nationalskald. Det gr inte Avicii.
Citera
2021-11-25, 17:33
Medlem
SmartSkalles avatar
Endast i drhuset Sverige kan en knarkande psykiskt svagsint sjlvmrdare f nationalarenan uppkallad efter sig.
Senast redigerad av SmartSkalle 2021-11-25 kl. 17:35.
Citera
2021-11-25, 18:20
Medlem
GTFO-Foreigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Jag lste en artikel och frstod det som att namnbytet inte r fr evigt utan tidsbegrnsat.

Klla: Mitt i stermalm.

Det r tre r sedan han begick sjlvmord.

Ja de vill ju inte frlora mjligheten att slja namnet till fretag, tidigare slde man namnet till Ericsson.
Har gtt lite inflation i det hr med svenska arenor.
Friends arena som r ngot fretags antimobbningprojekt, Tele2 arena, de flanigaste namnet r det fr 5 r kpta namnet p Parken i Norrkping som man dpt till Platinum Cars Arena

Vad blir nsta namn? Red Bull Globe Arena?
Citera
2021-11-30, 09:57
Medlem
Jag lnar trden lite. r det bara fr mig som det knns vanhedrande att associera Avicii och hans musik under Avicii arena together for a better day med artister som 1.cuz, A36, Ricky Rich, Mona Masrour. Jag har ftt en sn jvla avsmak fr det hr efter att jag ftt veta det hr. Nu talar jag om musikstilen i synnerhet.
Citera
2021-11-30, 10:01
Medlem
F.Hansens avatar
Eftersom folk inte orkar uttala namnet har man brjat kalla stllet fr A A.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in