2021-05-22, 09:45
Medlem
brajzillas avatar
S ett av sklen till namnbytet r allts att ka medvetenheten kring psykisk ohlsa och sjlvmord... och d byter man namn till Aviccii Arena killen som hade allt, levde p det han lskade att gra och var multimiljonr men tog livet av sig!? det kommer ju verkligen att snda ut finfina vibbar till finniga deprimerade tonrs-nobodys utan framtid och till smtjejer som skr sig i armarna i nn cklig sderfrort//Heppre!
Citera
2021-05-22, 10:06
Moderator
Humbugs avatar
Jag tror att det rder en del frvirring i trden. "Globen" har aldrig varit byggnadens officiella namn. Det r vad vad den kallas i folkmun och kommer aldrig att ndras.

Innan Avicii hette den Ericsson Globe Arena och nr den var ny Stockholm Globe Arena. Ingen av dessa namn har ngon som helst mnniska tagit ngon som helst notis om.
Ingenting frndras. Sluta vara sdana surfisar!
Citera
2021-05-22, 10:19
Medlem
Tycker det r vansinne att dpa den till Avicii Arena. En pajasmusiker som tog livet av sig. Inte mycket att uppkalla en byggnad efter.

T o m Evert Taube Arena hade varit bttre.
Citera
2021-05-23, 08:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Vilken Greta? Garbo eller Thunberg?

Det som r pongen... Garbo och Thunberg r knda runt hela Globen!
Citera
2021-05-24, 08:09
Medlem
Negersmurfens avatar
Det hade varit bttre att dpa om Globen till Tumba arena eller Taube arena:
https://www.dn.se/insandare/dop-om-g...ena-i-stallet/
Citera
2021-05-27, 22:35
Medlem
Flashsmashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RosaRosaRosaRosa
Det r lttare med ett namn, men det frstr du visst inte.

Om du sger det s r det vl s.

Typ Globen.
Citera
2021-05-29, 17:30
Medlem
Adelaides avatar
Varfr?? Avicii var knappast ngon revolutionerande artist. Det han gjorde kan vem som helst producera som har en dator.
Citera
2021-05-29, 17:51
Medlem
exoticspices avatar
Jag lste en artikel och frstod det som att namnbytet inte r fr evigt utan tidsbegrnsat.

Citat:
Globen byter namn till Avicii Arena.

HEDRAR TIM BERLING. Namnbyte i tre r.

I minst tre r framver r det hr Avicci Arena.

Klla: Mitt i stermalm.

Det r tre r sedan han begick sjlvmord.
Citera
2021-05-29, 19:04
Medlem
Bimbolinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adelaide
Varfr?? Avicii var knappast ngon revolutionerande artist. Det han gjorde kan vem som helst producera som har en dator.
Om det du sger verensstmmer med sanningen har alla utom han frsuttit chansen att tjna en frmgenhet p detta enligt ditt frmenande busenkla stt. Undrar hur det kommer sig. Vet du?
Senast redigerad av Bimbolina 2021-05-29 kl. 19:07.
Citera
2021-05-29, 19:34
Medlem
Adelaides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbolina
Om det du sger verensstmmer med sanningen har alla utom han frsuttit chansen att tjna en frmgenhet p detta enligt ditt frmenande busenkla stt. Undrar hur det kommer sig. Vet du?

Skit i det. r det inte mer intressant att undra varfr just han ska f en byggnad dpt efter sig? Vad gjorde han som var s revolutionerande? Om du har ett svar p detta, kan du vara snll och bertta den fr mig?
Citera
2021-05-30, 08:07
Medlem
Bimbolinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adelaide
Skit i det. r det inte mer intressant att undra varfr just han ska f en byggnad dpt efter sig? Vad gjorde han som var s revolutionerande? Om du har ett svar p detta, kan du vara snll och bertta den fr mig?
Skit i det, lol. Ditt resonemang tl allts inte motfrgor?

Avicii var en mycket framgngsrik producent som till skillnad frn dig, trots att du sannolikt ocks ger en dator gjorde musik som var mycket omtyckt i de breda folklagren. Han gjorde EDM mainstream genom att omdefiniera soundet i grunden och hade groteskt stora kommersiella framgngar med sin musik folk gillade den.

Det r mjligt att just du inte rkar gilla hans musik, men jag tror att just din upplevelse kanske inte r s avgrande fr den som vill frst det avtryck han gjorde i samtidsmusiken.
Jag personligen r inte heller ngot fan av hans musik men jag r inte s uppblst att jag skulle f fr mig att avfrda den som obetydlig fr det.
Citera
2021-05-30, 08:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sladderfittan
Tycker det r vansinne att dpa den till Avicii Arena. En pajasmusiker som tog livet av sig. Inte mycket att uppkalla en byggnad efter.

T o m Evert Taube Arena hade varit bttre.

Fast Taube r ju frn Gteborg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in