Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-05-17, 15:37
  #1
Avstängd
sanningenskrigare2s avatar
Först om snilleblixten. Jag åt på en restaurang en gång och tänkte att jag borde göra ett reseprogram där jag reser runt och provar andra länders matkulturer, sushi från Japan, tacos från Mexiko, fish and chips från England och det där koreanska gimbap jag hört så mycket illa om. Två nya maträtter varje vecka och så är det som ett slutspelsschema. De tävlar i dueller. Till slut är det bara en segrande rätt kvar och det landet ska jag bo i under en månads tid.

Underhållningen ligger i att jag dels gör mig rolig över mat och andra folkslag samt att man får lära sig nya saker. Jag har inte arbetat med tv förut och kan inte mycket mer än Imovie men sådant löser produktionsbolagen, eller? Vilka bolag är aktuella, ska kolla med Baluba, "Nexiko", Meter, SVT etc. Freemantle elle r vad det är för något.

Vad tror ni om idén? Jag är öppen för kritik. Hör av dig det är brådskande.
Citera
2021-05-17, 16:50
  #2
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Jo, det finns ju inga andra program om mat så det här hade jag heller inte sett.
Orkar fan inte med när varenda program ska handla om mat och olika kändisar ska laga eller äta med andra kändisar.

Lägg ner idén.
Citera
2021-05-17, 17:24
  #3
Avstängd
Loncins avatar
Tror inte att idén kommer med så mycket nytt
Citera
2021-05-17, 17:26
  #4
Medlem
Go for it!
Citera
2021-05-17, 18:40
  #5
Medlem
Andersdamaans avatar
Marknaden, både den traditionella och den Youtubebaserade, är rejält övermättad när det gäller matreseprogram! Det finns nog inte ett produktionsbolag som skulle vilja satsa på något sådant tyvärr, så om du vill göra allvar av din dröm så får du se till att betala hela kalaset själv, från resebiljetter till hotell till kamerautrustning till själva maten till klippning och producering!
__________________
Senast redigerad av Andersdamaan 2021-05-17 kl. 18:52.
Citera
2021-05-17, 20:02
  #6
Avstängd
sanningenskrigare2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andersdamaan
Marknaden, både den traditionella och den Youtubebaserade, är rejält övermättad när det gäller matreseprogram! Det finns nog inte ett produktionsbolag som skulle vilja satsa på något sådant tyvärr, så om du vill göra allvar av din dröm så får du se till att betala hela kalaset själv, från resebiljetter till hotell till kamerautrustning till själva maten till klippning och producering!

Det blir dyrt. Det var tråkigt att höra. Tror du radion kan tänka sig ett sådant här format?
Citera
2021-05-17, 20:03
  #7
Avstängd
sanningenskrigare2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loncin
Tror inte att idén kommer med så mycket nytt

Tävlingsgreppet är unikt för min idé. Ska äta thaimat också, sånt brukar inte vara med på tv utan det är bara krånglig mat.
Citera
2021-05-18, 13:11
  #8
Medlem
Cindells avatar
Tror marknaden är rätt mättad just nu gällande resa-runt-i-världen-och-äta...
https://www.youtube.com/channel/UCyE...at5kkC6svyjudA

Tävlingsmomentet är intressant, men tror inte det kommer locka så mycket fler tittare. Men kör på det om du tror det kommer funka!
__________________
Senast redigerad av Cindell 2021-05-18 kl. 13:15.
Citera
2021-05-22, 11:32
  #9
Moderator
Gordon Blixts avatar
Det här är inte ett delforum om tv-produktion...

Restauranger, barer och nattklubbar -> Tv-serier och tv-program

/Mod
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback