2024-09-12, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Han har ju faktiskt visat att han klarat att få ett bra jobb ändå. Han har yrkeskunskap som han kan luta sig mot om han behöver det, så tjatet om hans skolning är ju bara blaj.

Om han nu lider av grav ADHD så får han väl ses som väldigt lyckad i det. Han har - som jag tidigare sa - en gedigen yrkesbakgrund och han lyckas ju omsätta sina brister till positiva upplevelser .. Han verkar inte heller vara avundsjuk och bitter på andra.

Hur många års skola har du? Hur misslyckad är du trots det om ditt aber är att han lever livet?

Hans skulder kommer inte försvinna, de lär han få betala i slutändan. Men han har ju då år då han istället för att sitta och suga på brödkanter sett till att uppleva massor och att njuta av livet.

Men micro, han kräver ju uppmärksamhet. Hur ska han fokusera 40 timmar i veckan utan att få skrika till folk och skratta av glädje för att någon ser honom? Han har ju bränt sin hjärna också.
Citera
2024-09-12, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grus-Olle
Så du menar jag ska se upp till honom? Över min döda kropp säger jag bara. Vem som helst kan se att han lider av grav ADHD och därför borde han få behandling för det. Han kan ju börja med att gå ut grundskolan.

Ja jag tror att han ska gå grundvux från 6 klass. Och klara av år efter år tills han har grundskolebetyg. Då hinner han tända av också och skaffa ett liv där han inte har så höga toppar av saker och ting. Det har skadat hans hjärna så det skulle väl ta en tio tolv år innan han är klar. Sen kan han gå yrkesutbildning och lära sig svetsa igen, och mura. Det tror jag skulle passa honom de sista tjugo åren av arbetslivet. Nej, jag glömde att han ska sitta i fängelse också...
Citera
2024-09-12, 17:19
Medlem
Citat:
Han har en lång anställning bakom sig - så uppenbarligen fanns det någon som ville anställa honom.
Att en person är skuldsatt brukar inte vara skäl för att inte anställa - eftersom skulder brukar göra människor mer motiverade att arbeta och få in pengar.
Så jag tror inte han skulle ha något problem att få arbete om han väljer det.
Skulle han dessutom få skaka galler - vilket vi inte sett än - så är hans tidigare yrke helt klart rätt bransch att hoppa på igen.

Men han är ju inte i form som han är nu. Han är alldeles för beroende av kickar. Han klarar inte av att jobba 40 timmar i veckan. Men först och främst ska han ju in i kurran och kurra lite. Sen får han gå grundvux från 6-9 och det tar tio år, då har vi 5 + 10 och då är han 50. Då är det dags att gå yrkesutbildning igen och lära sig svetsa igen. Då är han 55 och har tio år att jobba.

Nej han blir uteliggare. Om inte Jocke sopar upp honom från golvet och sätter honom på ett hem. Han vill knappast ha honom i sitt eget hem som Chrippa skriker.
Citera
2024-09-12, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av banal
Riktigt, riktigt stört om han kastar luggen under bussen också.
Jösses vad du övertolkar och pladdrar i nattmössan…hade du följt Luggens stream så hade du då vetat att Luggen fick frågan om kids och vem han skulle välja som Gudfar till barnet och då sa han att Chrille skulle vara det.
Citera
2024-09-12, 17:28
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Men micro, han kräver ju uppmärksamhet. Hur ska han fokusera 40 timmar i veckan utan att få skrika till folk och skratta av glädje för att någon ser honom? Han har ju bränt sin hjärna också.

Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Men han är ju inte i form som han är nu. Han är alldeles för beroende av kickar. Han klarar inte av att jobba 40 timmar i veckan. Men först och främst ska han ju in i kurran och kurra lite. Sen får han gå grundvux från 6-9 och det tar tio år, då har vi 5 + 10 och då är han 50. Då är det dags att gå yrkesutbildning igen och lära sig svetsa igen. Då är han 55 och har tio år att jobba.

Nej han blir uteliggare. Om inte Jocke sopar upp honom från golvet och sätter honom på ett hem. Han vill knappast ha honom i sitt eget hem som Chrippa skriker.
Nej, eftersom han redan har en kommit in i yrkeslivet så behöver han inte skola. Han yrkeskunskap som efterfrågas.

Det låter avundsjukt det där osakliga hackandet som du och ett par andra sysslar med.
Citera
2024-09-12, 17:54
Medlem
wicks avatar
Citat:
Han jobbade väl i alla fall i minst 10 år.

Det är brist på svetsare, hantverkare och industriarbetare -- det kommer inte vara några problem med folk som har kunskaper inom de sektorerna. I synnerhet inte för svetsare.

Jo för han kommer det bli problem.

Droger
Misshandel
Dömd
Skulder
Kronofogden

Ska jag fortsätta?
Citera
2024-09-12, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wick
Jo för han kommer det bli problem.

Droger
Misshandel
Dömd
Skulder
Kronofogden

Ska jag fortsätta?

Ja han har ju en hel drös av problematik han måste få bukt med om han ska få en riktig anställning.
Den listan du räknar upp kan ju adderas med tex penningtvätt om han blir dömd för det.
De flesta seriösa arbetsgivare vill inte ha in en människa med så stor problematik i bagaget i sitt företag.
Det är ju bara att söka information på nätet så finns hela "cv" där.

Var det så att han drogade på jobbet som svetsare eller är det något som är taget ur luften?
Citera
2024-09-12, 18:22
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Ja han har ju en hel drös av problematik han måste få bukt med om han ska få en riktig anställning.
Den listan du räknar upp kan ju adderas med tex penningtvätt om han blir dömd för det.
De flesta seriösa arbetsgivare vill inte ha in en människa med så stor problematik i bagaget i sitt företag.
Det är ju bara att söka information på nätet så finns hela "cv" där.

Var det så att han drogade på jobbet som svetsare eller är det något som är taget ur luften?
Eller med en resa till månen om han blir astronaut.
Vem vet.

Han har ingen grov brottslighet.
Citera
2024-09-12, 18:26
Medlem
samma sekund arbetsgivaren slår in hans namn på google så kommer arbetsgivaren kasta hans ansökan. kommer han så långt som till en intervju så tar det stopp där istället. han är lika attraktiv på arbetsmarknaden som p*ntus (barn) ra@smuss*n.

han är ett vandrande problem på två ben med missbruk. då är man inte så eftertraktad.
Citera
2024-09-12, 18:31
Medlem
Citat:
Eller med en resa till månen om han blir astronaut.
Vem vet.

Han har ingen grov brottslighet.

Jag börjar undra vad du får ut av Chrippa. Du är ju helt förblindad. Du är oresonlig och allt verkar vara svart eller vitt.

Du förstår väl att det är jättesvårt för Chrippa att få ett hederligt jobb?
Det är synd men som man bäddar får man ligga.

Det är som sagt bara att googla.
Citera
2024-09-12, 18:33
Medlem
Citat:
Jag börjar undra vad du får ut av Chrippa. Du är ju helt förblindad. Du är oresonlig och allt verkar vara svart eller vitt.

Är det så svårt att få ett lagerjobb eller liknande? Om man verkligen vill ha ett jobb så är det ju knappast jättesvårt.
Citera
2024-09-12, 19:04
Medlem
micro113s avatar
Citat:

Nej, jag förstår inte det eftersom det i den branschen inte är krav på att folk är klanderfria och att du gillar det de gör.
Det yrkeskunskapen som är viktig och det råder brist på folk med just yrkeskunskaper.

Om du googlar så kan du se hur de skriker efter personal med utbildning och erfarenhet.

Så nej, han har nog inga problem med att få jobb - om han vill. Såvitt jag vet är det bara du och ett par andra som bubblar om arbete. Jag har inte hört att han söker något ens.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in