2024-09-11, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Urtavlan
Visst är det så. Varför tar inte kronofogden mer på en gång, om det finns mer? Dock tror jag inte att han självmant kommer göra sig skuldfri, om han så skulle bada i pengar. Det är en grej för honom, han tänker helt enkelt inte göra det.

Exakt, han köper nya kläder men säljer också iväg kläder för att få ut pengar, det är många som förstår varför han behöver åka utomlands så ofta. med tanke på att både Julias & Chrippas konton i Sverige är spärrade för tillfälligt så är det utredningar på gång, den dag han åker fast kommer han falla hårt.
Citera
2024-09-11, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Exakt, han köper nya kläder men säljer också iväg kläder för att få ut pengar, det är många som förstår varför han behöver åka utomlands så ofta. med tanke på att både Julias & Chrippas konton i Sverige är spärrade för tillfälligt så är det utredningar på gång, den dag han åker fast kommer han falla hårt.

Får se hur många av de få han har kvar, som stannar då.
Citera
2024-09-11, 18:13
Medlem
Citat:
Just det, men nu kan han ju skylla på C..

Lilltjejen kommer säkert ha kul på budgetresan farsan har ordnat. Lite opassande bara att farsan ser ner på personer med funktionsnedsättning när Disneyland jobbar mycket med att vara en inkluderande park. Hoppas han kan hålla sin skeva människosyn i schack ett par timmar.
Citera
2024-09-11, 18:18
Medlem
Citat:
Det borde han väl kunna ha utan alla resor och samtidigt göra rätt för sig?
Utifrån hur situationen ser ut så är det ju guld för dottern.
Citera
2024-09-11, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av geek12
Skitsnack, för bara någon månad sen så var det en budgetresa? När Jocke o Anjo med familj besökte Paris och gick på Disneyland. Det dissade Chrippa stenhårt.

Men nu helt plötsligt så är det wow.
Jag talar utifrån min egen åsikt och ur ett barns perspektiv.
Citera
2024-09-11, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VilaVila
Var det inte Kräftan som kallade det för en budgetresa för inte så länge sedan att åka med familjen till Paris och gå på Disney Land?
Jag tror inte det va något som Chloe har noterat.
Citera
2024-09-11, 18:26
Medlem
geek12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Colorgreenandpink
Jag talar utifrån min egen åsikt och ur ett barns perspektiv.

Jadå sen kommer Chloe ha det jättekul garanterat. Men bara det att hela resan säger ganska mycket om Chrippa som person. Klankar ner på andra som åker dit men gör någon månad senare samma sak. Men kul för Chloe iallafall!
Citera
2024-09-11, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Colorgreenandpink
Jag tror inte det va något som Chloe har noterat.

Exakt det jag svarade till en annan användare.
Det vore riktigt illa om en fyraåring anammat sin farsas skeva människosyn. Hon bryr sig inte om budgetresan, hon vill bara ha kul. Skönt att vi är överens!
Citera
2024-09-11, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av geek12
Skitsnack, för bara någon månad sen så var det en budgetresa? När Jocke o Anjo med familj besökte Paris och gick på Disneyland. Det dissade Chrippa stenhårt.

Men nu helt plötsligt så är det wow.

Om jag inte minns fel så var det även några ivriga Chrippaförsvarare som också ansåg det...
Citera
2024-09-11, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Om jag inte minns fel så var det även några ivriga Chrippaförsvarare som också ansåg det...
Det måste jag ha missat.
Citera
2024-09-11, 19:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Vad är botemedlet då?
Att sitta och torrtugga och vara avundsjuk på andra?

Så du menar jag ska se upp till honom? Över min döda kropp säger jag bara. Vem som helst kan se att han lider av grav ADHD och därför borde han få behandling för det. Han kan ju börja med att gå ut grundskolan.
Senast redigerad av Grus-Olle 2024-09-11 kl. 19:06.
Citera
2024-09-11, 19:12
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grus-Olle
Så du menar jag ska se upp till honom? Över min döda kropp säger jag bara. Vem som helst kan se att han lider av grav ADHD och därför borde han få behandling för det. Han kan ju börja med att gå ut grundskolan.
Han har ju faktiskt visat att han klarat att få ett bra jobb ändå. Han har yrkeskunskap som han kan luta sig mot om han behöver det, så tjatet om hans skolning är ju bara blaj.

Om han nu lider av grav ADHD så får han väl ses som väldigt lyckad i det. Han har - som jag tidigare sa - en gedigen yrkesbakgrund och han lyckas ju omsätta sina brister till positiva upplevelser .. Han verkar inte heller vara avundsjuk och bitter på andra.

Hur många års skola har du? Hur misslyckad är du trots det om ditt aber är att han lever livet?

Hans skulder kommer inte försvinna, de lär han få betala i slutändan. Men han har ju då år då han istället för att sitta och suga på brödkanter sett till att uppleva massor och att njuta av livet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in