2024-08-28, 21:55
Medlem
Haha slutar hon me de om sektens flashback konton nu lr? tönten vet nt vem hon ska spela me. julia lr linnea lr anjo men vi vet va hon gör bakom ryggen på de. hon e kändiskåt å bryr sej nt
Citera
2024-08-28, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Ni får ryggdunkninga hur mycket ni vill i PM, det är upp till er.
Jag vill bara kunna PMa för att inte skriva OT i trådarna.

Tror du det är långtid kvar innan Eko är klar med utredningen av Chrippa? eftersom dem stängt både Julias och Chrippas konton så borde dem ju närma sig slutet på utredningen?

Vet inte, har ingen vidare koll på handläggningstid i ärenden gällande ekonomisk brottslighet.

Det är bra att det görs utredning gällande detta och sen får rätten ta ställning till skyldig/oskyldig.

Jag gillar inte svinet oavsett, han beter sig inte normalt och han är ev en kvinnoboxare. Sådana ska ha skit! Sen är han ingen vidare stabil trygg fader för sitt barn heller.
Citera
2024-08-28, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CCkane
Vet inte, har ingen vidare koll på handläggningstid i ärenden gällande ekonomisk brottslighet.

Det är bra att det görs utredning gällande detta och sen får rätten ta ställning till skyldig/oskyldig.

Jag gillar inte svinet oavsett, han beter sig inte normalt och han är ev en kvinnoboxare. Sådana ska ha skit! Sen är han ingen vidare stabil trygg fader för sitt barn heller.

dom backtrackar i flera år. dom är sjukt nitiska när det handlar om pengar. ingen behöver vara direkt orolig för att dom ska missa något. crypto eller inte. idioten har ju flexat runt med pengarna över hela internet. dom lär sitta på varenda video som någonsin postats oavsett om kontot finns kvar eller inte. och han själv har på så sätt get dom alla bevis dom kan tänkas behöva. till och med datumstämplat bevisen åt dom har han gjort.
Citera
2024-08-28, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chris.Hagen
dom backtrackar i flera år. dom är sjukt nitiska när det handlar om pengar. ingen behöver vara direkt orolig för att dom ska missa något. crypto eller inte. idioten har ju flexat runt med pengarna över hela internet. dom lär sitta på varenda video som någonsin postats oavsett om kontot finns kvar eller inte. och han själv har på så sätt get dom alla bevis dom kan tänkas behöva. till och med datumstämplat bevisen åt dom har han gjort.

Smart som få 🙄
Citera
2024-08-28, 22:56
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Att han säger något på en video är inget bevis som håller.
De måste kunna verifiera överföringar, insättningar osv.
Citera
2024-08-28, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Att han säger något på en video är inget bevis som håller.
De måste kunna verifiera överföringar, insättningar osv.

ja. det kommer dom kunna verifiera då.
Citera
2024-08-28, 23:36
Medlem
frasons avatar
Citat:
ja. det kommer dom kunna verifiera då.
Utan problem. Det är bara att läsa ett par FUPar kring liknande fall/ekonomisk brottslighet så fattar man det. Varenda öre, varenda sekund dokumenteras och verifieras.
Citera
2024-08-28, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frason
Utan problem. Det är bara att läsa ett par FUPar kring liknande fall/ekonomisk brottslighet så fattar man det. Varenda öre, varenda sekund dokumenteras och verifieras.

japp. och det vet jag för en fact. jag har plöjt så många FUPar på ekobrott så jag har bra koll på det läget, och skulle faktiskt kunna sätta mitt eget liv på det. just tiden och resurserna dom lägger ned på dessa brott är riktigt imponerade.
Citera
2024-08-28, 23:44
Medlem
frasons avatar
Citat:
japp. och det vet jag för en fact. jag har plöjt så många FUPar på ekobrott så jag har bra koll på det läget, och skulle faktiskt kunna sätta mitt eget liv på det. just tiden och resurserna dom lägger ned på dessa brott är riktigt imponerade.
Kan bara hålla med. Jag har gjort samma sak. Ligger otroligt mycket jobb bakom.
Citera
2024-08-28, 23:52
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av frason
Kan bara hålla med. Jag har gjort samma sak. Ligger otroligt mycket jobb bakom.

Det varierar ju troligtvis, men av det vi ”vet”, vad tror ni om utgången?
Citera
2024-08-28, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Vänta, va? hur överlever man med sitt bankkonto låst?

Samma här en kompis som blev lurad och dom tog lån i hennes namn och tog alla pengarna hon hade på sitt konto.
Banken frös kontot, Swish, BankID. Det höll på nästan 1 år innan utredningen var klar och hon fick tillbaka allt.
Det var riktigt kaos, man är jäkligt beroende av banken.
Citera
2024-08-28, 23:57
Medlem
frasons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urtavlan
Det varierar ju troligtvis, men av det vi ”vet”, vad tror ni om utgången?
Beror på vad han åtalas för, men max 6 år för grovt ekobrott.
Det var vad han och Jocke pratade om också då han fick panik och sa att han inte klarar det.

Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Samma här en kompis som blev lurad och dom tog lån i hennes namn och tog alla pengarna hon hade på sitt konto.
Banken frös kontot, Swish, BankID. Det höll på nästan 1 år innan utredningen var klar och hon fick tillbaka allt.
Det var riktigt kaos, man är jäkligt beroende av banken.
Ja det är ett riktigt helvete. Har man dock gjort sig skyldig för brott så kan det nog dröja längre tid än 1 år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in